Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















18 Ιουν 2015

Νέοι περιορισμοί στα όρια ταχύτητας σε χώρες της Ευρώπης.

Ετικέτες

Γερμανία: ευκολότερη η δημιουργία ζωνών με όριο ταχύτητος τα 30km/hgemany 30

O Ομοσπονδιακός Υπουργός Μεταφορών  της Γερμανίας Alexander Dobrindt ανακοίνωσε νομικές αλλαγές που θα καταστήσουν ευκολότερη για τις τοπικές αρχές την δημιουργία ζωνών ηπιας κυκλοφορίας με όριο ταχύτητας τα 30 χλμ/ώρα.
Μέχρι στιγμής, τα όρια ταχύτητας έχουν περιοριστεί σε περιοχές κατοικίας, αλλά οι αλλαγές θα κάνουν ευκολότερο για τις τοπικές αρχές το να περιορίσουν το όριο στα 30 χλμ/ώρα σε ζώνες κατά μήκος κύριων οδών όπου βρίσκονται σχολεία, νηπιαγωγεία και παιδικοί σταθμοί. Μέχρι τώρα αυτό ήταν δυνατόν μόνο στην περίπτωση όπου είχε αποδειχθεί ότι η περιοχή είναι υψηλού κινδύνου.
Υπήρξε πίεση από τους τοπικούς υπουργούς Μεταφορών, τη Γερμανική Ένωση Δήμων και την επιστημονική συμβουλευτική επιτροπή του γερμανικού υπουργείου Μεταφορών να αυξήσει τις ζώνες των 30 χλμ/ώρα  για λόγους ασφαλείας, αλλά και για να μειωθούν τα επίπεδα θορύβου στις αστικές περιοχές.
Οι ζώνες 30 χλμ/ώρα έχουν αυξανόμενη αποδοχή και εφαρμογή  σε όλη την Ευρώπη. (Διαβάστε προηγούμενη ανάρτηση μας: Το όριο ταχύτητας των 30km/h ευρέως αποδεκτό στην Ευρώπη)
Μια έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο που δημοσιεύθηκε το Μάρτιο διαπίστωσε ότι η πλειοψηφία των Βρετανών είναι υπέρ ενός εθνικό ορίου ταχύτητας στις αστικές περιοχές των 20 μιλίων/ώρα (30km).
 17 Απριλίου 2015

Γαλλία: περιορισμός του ορίου ταχύτητας στα 80 km/h σε τρεις δρόμουςLa_route_nationale_86_à_la_sortie_de_Lamotte-du-Rhône_by_JM_Rosier-720x480

Ο Γάλλος υπουργός Εσωτερικών Bernard Cazeneuve ανακοίνωσε τον διετή δοκιμαστικό  περιορισμό του ορίου ταχύτητος στα 80 χλμ/ώρα  απο τα 90 χλμ/ώρα που ισχυε μέχρι τώρα σε δρόμους χωρίς κεντρικό διαχωρισμό ανάμεσα στα ρεύματα κυκλοφορίας.
Η δοκιμή θα πραγματοποιηθεί σε τρία τμήματα δρόμων, καλύπτοντας συνολικά 81 χιλιόμετρα και αποτελεί μέρος μιας δέσμης  πάνω απο 20 μέτρων που ανακοινώθηκαν τον Ιανουάριο ως απάντηση στην αύξηση των θανάτων στους γαλλικούς δρόμους, για πρώτη φορά μετα απο μια δεκαετία, κατα 3.7% το περασμένο έτος. Η αύξηση αφορούσε ιδιαίτερα στους θανατους πεζών, 8% και ποδηλατών, 7%.
Οι οργανώσεις των θυμάτων ζητούν τον περιορισμό των ορίων ταχύτητας στα 80 χλμ/ώρα σε όλους τους δρόμους με υφιστάμενο όριο 90km / h, ένα μέτρο που θα μπορούσε να σώσει 400 ζωές κάθε χρόνο.
Ο Cazeneuve δήλωσε ότι η δοκιμαστική εφαρμογή αποτελεί την βάση για μια απόφαση   ευρύτερης εφαρμογή του νέου ορίου.
Σημαντικά άλλα μέτρα που έχουν αναγγελθεί είναι η απαγόρευση χρήσης ακουστικών συνδεδεμένων με κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση καθώς και ο περιορισμός των νόμιμων ορίων αλκοόλ για τους νέους οδηγούς απο το 0.5gr/L στο 0.2gr/L, μέτρο που στοχεύει ιδιαίτερα στην ηλικιακή ομάδα 18-24 ετών, για την οποία το αλκοόλ ήταν υπεύθυνο για το ενα τέταρτο των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις μεταξύ 2011-2013
  13 Μαΐου 2015  
Πηγή: Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών ETSC
Σημείωση SOS Τροχαία Εγκλήματα: Η χώρα την οποία ουδόλως απασχολεί το θέμα του περιορισμού των ορίων ταχύτητας είναι σταθερά η Ελλάδα παρά τις συνεχείς επισημάνσεις της Τροχαίας για τον ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό παραβιάσεων των ορίων ταχύτητας τα οποία ιδιαίτερα εντός πόλεων είναι μάλλον τα υψηλότερα στην Ευρώπη (Ενδεικτικά στην Αθήνα: Λ. Συγγρού 90 lm/h, Λ. Κηφισίας 70 km/h, Λ. Αθηνών 60 km/h κλπ).

ΠΗΓΗ: www.soste.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια: