Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















24 Ιαν 2017

Απαράδεκτες εξαγγελίες Τόσκα υπέρ της παραβατικότητας στο οδικό δίκτυο.

Στις 14 Ιανουαρίου σε συνέντευξη του στην εφημερίδα των Συντακτών ο Αναπληρωτής υπουργός «προστασίας του πολίτη» Ν. Τόσκας επανέφερε τα οράματα Πανούση για μείωση των προστίμων για τους παραβάτες του Κ.Ο.Κ. κατα 50% και δήλωσε οτι επίκειται η υλοποίηση τους σε συνεργασία με τον ΥΜΕ Χρ. Σπίρτζη (ΕΔΩ)
Ο Γιώργος Κουβίδης πρόεδρος του  SOS Τροχαία Εγκλήματα και η Ελένη Καρύδη πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ- Ρόδουτης ΕΥΘΥΤΑ -Ρόδου και μέλος του Δ.Σ. της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων (FEVR) έστειλαν στον πρόεδρο της επιτροπής οδικής ασφάλειας της βουλής την παρακάτω επιστολή ζητώντας την παρέμβαση της επιτροπής για να σταματήσει αυτή η ολέθρια πρωτοβουλία.toskas-efsyn-630_0
Προς την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας
ΘΕΜΑ: Εκπτώσεις στα πρόστιμα για παραβάσεις του ΚΟΚ.
Αθήνα 19 Ιανουαρίου 2017
Υπ. όψιν προέδρου κου Γ. Ουρσουζίδη
Αγαπητέ κε πρόεδρε
με έκπληξη διαβάσαμε τις δηλώσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κου Τόσκα στην Εφημερίδα των Συντακτών της 14ης Ιανουαρίου 2017 όπου προανήγγειλε την (σε συνεννόηση με τον ΥΜΕ κο Σπίρτζη) μείωση κατά 50% των προστίμων για τις παραβάσεις του Κ.Ο.Κ., με εξαίρεση την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Είναι απίστευτο ότι στη χώρα  μας με τον τρομακτικά μεγάλο αριθμό τροχαίων συγκρούσεων, θανάτων και αναπηριών απ αυτές, ακολουθείται μια διαμετρικά αντίθετη πολιτική από τις άλλες χώρες. Χώρες με πολυ μικρότερο συγκριτικά πρόβλημα που αποφάσισαν να αυξήσουν τα  πρόστιμα καθώς και τους βαθμούς ποινής στο point system και πραγματοποίησαν ή σχεδιάζουν αλλαγές προς το αυστηρότερο της ποινικής νομοθεσίας που αφορά τροχαίες παραβάσεις που οδηγούν σε θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό. (Γαλλία καλοκαίρι 2015, Ιταλία άνοιξη 2016, Ηνωμένο Βασίλειο φθινόπωρο 2016 κα).
Αν οι κκ Τόσκας και Σπίρτζης ενδιαφέρονται τόσο πολύ για τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στους οδηγούς μηχανοκινήτων θα μπορούσαν αντί να μειώσουν τα πρόστιμα των παραβατών να μειώσουν τα τέλη κυκλοφορίας όσων δεν έχουν παραβατική συμπεριφορά. Η υιοθέτηση τέτοιων αποφάσεων επιβράβευσης της παραβατικότητας μόνο αρνητικές συνέπειες για την οδική ασφάλεια θα έχει.
Όπως γνωρίζετε το υφιστάμενο σήμερα  ύψος προστίμων είναι μόνον ονομαστικό, διότι αν πληρωθούν εντός 10ημέρου μειώνονται κατά 50%. Η εκ νέου κατά  50% μείωση τους συνιστά πλήρη απαξίωση τους από την μεριά της ίδιας της πολιτείας η οποία δείχνει ότι θεωρεί την παραβατικότητα στο οδικό δίκτυο σαν κάτι το μη σημαντικό και αυτό το μήνυμα εκπέμπει προς τους χρήστες του .
Κύριε πρόεδρε
δεν γνωρίζουμε κατά πόσον η επιτροπή σας έχει ενημερωθεί γι αυτές τις αποφάσεις. Σαν εκπρόσωποι συλλόγων οικογενειών θυμάτων που έχουμε συναντηθεί μαζί σας και έχουμε εκθέσει τις απόψεις μας στην επιτροπή σας ζητάμε την παρέμβαση σας για να αποτραπεί αυτή η ολέθρια πρωτοβουλία.
Γνωρίζουμε δυστυχώς ότι, όχι μόνον οι δικές μας απόψεις αλλά ούτε οι απόψεις της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας λαμβάνονται υπ όψιν από τα συναρμόδια Υπουργεία.
Με δεδομένο το πολυπαραγοντικό φάσμα των αιτίων των τροχαίων συγκρούσεων και ότι πρωτοβουλίες διαφόρων Υπουργείων μπορεί να έχουν επιπτώσεις στο θέμα της οδικής ασφάλειας είναι αδιανόητο να κατατίθενται νομοθετικές προτάσεις ή να λαμβάνονται υπουργικές αποφάσεις χωρίς ουσιαστικό κοινοβουλευτικό έλεγχο αυτής της παραμέτρου.
Ζητάμε την ενημέρωση της Επιτροπής αλλά και του προεδρείου της Βουλής για την λήψη των αναγκαίων πρωτοβουλιών ώστε ρυθμίσεις που έχουν επιπτώσεις στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας, στην προστασία των χρηστών  του οδικού δικτύου καθώς και των δικαιωμάτων των θυμάτων των τροχαίων συγκρούσεων να υπόκεινται στον έλεγχο/έγκριση της επιτροπής σας, μόνου θεσμού που εδώ και χρόνια ασχολείται με το θέμα.
Με εκτίμηση
Γιώργος Κουβίδης, πρόεδρος πανελλαδικού συλλόγου “SOS Τροχαία Εγκλήματα
Ελένη Καρύδη, Πρόεδρος ΕΥΘΥΤΑ- Ρόδου, μέλος Δ.Σ. Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων (FEVR)

Δεν υπάρχουν σχόλια: