Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















27 Αυγ 2017

Ελλιπής καταγραφή τροχαίων που σχετίζονται με εργασία

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Κοντά στον μέσο όρο της Ε.Ε. βρίσκεται η Ελλάδα όσον αφορά το μερίδιο των τροχαίων δυστυχημάτων που σχετίζονται με την εργασία (σε σχέση με το σύνολο των τροχαίων), γεγονός το οποίο όμως, όπως περιγράφεται στην έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), μάλλον αποδίδεται σε πλημμελή καταγραφή και όχι σε καλές επιδόσεις.
Η καταγραφή νεκρών από τροχαία στην πλειονότητα των χωρών πραγματοποιείται από την Τροχαία. Στην περίπτωση όμως των τροχαίων εργατικών ατυχημάτων, τα πράγματα είναι λίγο πιο σύνθετα, δυσχεραίνοντας την πλήρη απεικόνιση της κατάστασης. Οι περισσότερες χώρες έχουν εκχωρήσει αυτή την αρμοδιότητα στις Αρχές που είναι υπεύθυνες για την ασφάλεια της εργασίας και την υγεία. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στην έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, χώρες όπως η Γαλλία, η Ελβετία, η Ιρλανδία και η Ελλάδα παρέχουν στοιχεία για τους θανάτους από εργατικά τροχαία ατυχήματα μέσω της Τροχαίας, γεγονός το οποίο δημιουργεί προβλήματα στη σύγκριση των στοιχείων. Το σοβαρότερο όλων των προβλημάτων, όπως επισημαίνει ο συντάκτης της έκθεσης, είναι ότι στα στοιχεία της Τροχαίας παρατηρούνται ανακρίβειες όσον αφορά τον σκοπό του οδικού ταξιδιού και πολλά από τα δυστυχήματα δεν καταγράφονται ως εργατικά.
Αποτέλεσμα είναι τα στοιχεία να δείχνουν έναν μέσον όρο τροχαίων εργατικών δυστυχημάτων στην Ε.Ε. ο οποίος βρίσκεται στο 5%, με την Ελλάδα να επιδεικνύει μεν υψηλά ποσοστά θανάτων από τροχαία (συνολικά), αλλά εκείνα που αποδίδονται σε εργατικά να βρίσκονται χαμηλά στην κλίμακα και να ταυτίζονται με τον μέσο όρο της Ε.Ε. Και αυτό γιατί, όπως αφήνει να εννοηθεί ο συντάκτης της έκθεσης, τα περισσότερα εργατικά δυστυχήματα στον δρόμο δεν δηλώνονται ως σχετιζόμενα με την εργασία.
Μεγάλο μερίδιο θανάτων από τροχαία συνδέεται με την εργασία στην Ελβετία –το ποσοστό αγγίζει το 41%– αλλά και στη Γαλλία, όπου το 39% του συνόλου των δυστυχημάτων στον δρόμο έχει να κάνει με την εργασία. Το μικρότερο μερίδιο διαθέτει η Σουηδία, με τα εργατικά ατυχήματα να αποτελούν μόλις το 3% του συνόλου των τροχαίων, ενώ και η Σλοβενία εμφανίζει χαμηλότερο ποσοστό από τον μέσον όρο της Ε.Ε., στο 4%.
Η βελτίωση της συλλογής δεδομένων αποτελεί ένα κρίσιμο πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση των θανάτων στον δρόμο που συνδέονται με την εργασία, όπως επισημαίνεται στην έκθεση.
http://www.kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: