Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















18 Απρ 2018

Ελληνικές ιδιαιτερότητες στα τροχαία

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Προτού πατήσετε γκάζι ή προσπεράσετε το μπροστινό σας Ι.Χ., αναλογιστείτε τι μπορεί να συνεπάγεται ένα τροχαίο, ακόμα και αν οι ζημιές είναι μόνο υλικές. Οι διαδικασίες στη χώρα μας είναι αρκετά σύνθετες και διαφοροποιούνται σημαντικά από τις άλλες χώρες στην Ε.Ε. «Στο εξωτερικό, άπαξ και σημειωθεί το ατύχημα, ο οδηγός αποζημιώνεται απευθείας με το ποσό που ορίζει ο εμπειρογνώμονας», εξηγεί άνθρωπος του κλάδου. «Εδώ, όμως, πρέπει πρώτα να το επισκευάσεις και μετά, έχοντας τα ανάλογα παραστατικά από το συνεργείο, δικαιούσαι να εισπράξεις την αποζημίωση». Τι συμβαίνει, όμως, αν δεν έχει ο οδηγός διαθέσιμες κάποιες χιλιάδες ευρώ, που ενδέχεται να απαιτούνται; «Τότε είτε το αφήνει χτυπημένο είτε κάνει μια εξουσιοδότηση στο συνεργείο, ώστε να το επισκευάσει πρώτα και μετά να εισπράξει την αποζημίωση». Το εν λόγω αντίστροφο σχήμα θεσπίστηκε προς αποφυγήν της... φοροδιαφυγής. «Ο νομοθέτης θεωρούσε ότι έτσι διασφαλίζει τη νομιμότητα της συναλλαγής». Είναι αμφίβολο αν ο στόχος επιτυγχάνεται, δεδομένου ότι στη χώρα μας οι υπερτιμολογήσεις και τα εικονικά ατυχήματα φτάνουν το 15%, ποσοστό που καθιστά εξαιρετικά δύσπιστες τις ασφαλιστικές εταιρείες. Το μόνο, ίσως, παρήγορο είναι ότι, μετά την κατάθεση των δικαιολογητικών, η αποπληρωμή είναι άμεση, κάτι που παλιά δεν ίσχυε. Φαίνεται, όμως, ότι η οικονομική κρίση είχε θετικό πρόσημο για τις ασφαλιστικές. «Μειώσαμε τα χιλιόμετρα που διανύουμε με αυτοκίνητο και δη στις εθνικές οδούς, οδηγούμε πιο συντηρητικά για να καίμε λιγότερο, βγαίνουμε και πίνουμε λιγότερο, οπότε οδηγούμε συνολικά λιγότερο επικίνδυνα», συμπληρώνει η ίδια πηγή.
Ωστόσο, εξακολουθούν να κυκλοφορούν στους δρόμους 600.000 ανασφάλιστα οχήματα. «Στο εξωτερικό, ακόμα και άνθρωποι που ζουν στο όριο της παρανομίας, έχουν ασφαλισμένο το αυτοκίνητό τους, όχι επειδή είναι ηθικοί, αλλά επειδή το ύψος του προστίμου είναι δυσθεώρητο», σχολιάζει από την πλευρά του ο Γιώργος Αναγνωστόπουλος, ειρηνοδίκης στον Πειραιά· «στην Ελλάδα το πρόστιμο είναι 500 ευρώ και το κόστος της ασφάλειας αυτοκινήτου μπορεί να κυμαίνεται ετησίως στα 300-350 ευρώ». Συνεπώς, αντί το πρόστιμο να μας δίνει κίνητρο να ασφαλιστούμε, σχεδόν μας αποθαρρύνει. «Τα πρόστιμα θα έπρεπε να έχουν διαβάθμιση, όπως συμβαίνει άλλου», διευκρινίζει, «δηλαδή όταν οδηγεί κανείς υπό την επήρεια μέθης, να πληρώνει ένα ποσό ως ποινή, αλλά όταν διαπράττει ατύχημα όντας μεθυσμένος, να πληρώνει πολλαπλάσια ποινή».
Πάντως, βάσει της εμπειρίας του ειρηνοδίκη που εξετάζει καθημερινά υποθέσεις τροχαίων, «μία από τις συνηθέστερες αιτίες είναι τα ελαστικά, τα οποία, όπως αποδεικνύεται, δεν αλλάζουμε αρκετά τακτικά, ενώ έπεται η χρήση κινητού παράλληλα με την οδήγηση». Οσο για τους λόγους που οδηγούν τους αντίδικους στο Ειρηνοδικείο, «διαφωνούν για την υπαιτιότητα, για το ύψος της αποζημίωσης ή ο υπαίτιος του ατυχήματος δεν έχει κάνει δήλωση».
Συγγενείς θυμάτων
Στο μεταξύ, ο Πανελλαδικός Σύλλογος «SOS - Τροχαία Εγκλήματα» έστειλε υπόμνημα στους συναρμόδιους υπουργούς για τη θεσμοθέτηση δικαιωμάτων στους συγγενείς των θυμάτων τροχαίων. Μεταξύ άλλων, κάνουν λόγο για παροχή άδειας μετ’ αποδοχών στους α΄ βαθμού συγγενείς, εργαζόμενους στον ιδιωτικό ή δημόσιο τομέα, άπαξ και το θύμα του τροχαίου νοσηλεύεται. Ακόμα, ζητούν να προβλέπεται άδεια για συγγενείς θανόντων ή βαριά τραυματισθέντων, που υπηρετούν τη στρατιωτική θητεία, όπως και μετεγγραφή στους φοιτητές.
Αναδημοσίευση: http://www.kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: