Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















24 Ιουλ 2018

ΤΡΟΧΑΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑ Ή ΕΓΚΛΗΜΑ

40.000 άνθρωποι, στην συντριπτική τους πλειοψηφία νέοι έχουν χάσει τη ζωή τους στους δρόμους της Ελλάδας από το 1990 μέχρι σήμερα, ενώ υπερδιπλάσιοι επέζησαν με βαριές αναπηρίες.
Στον επίσημο απολογισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προσπάθεια περιορισμού των τροχαίων συγκρούσεων τη δεκαετία 2001 – 2010, η Ελλάδα βρέθηκε στην τελευταία θέση. Πιό κάτω απ’ ό,τι το 2000!
Το να κυκλοφορείς στην Ελλάδα, σημαίνει διπλάσια πιθανότητα θανάτου από τροχαίο απ’ ό,τι στην Ευρώπη συνολικά και πενταπλάσια απ’ ό,τι στη Σουηδία.
Οι απίστευτοι αυτοί δείκτες δε φαίνεται να ανησυχούν κανέναν από τους «αρμοδίους». Ο ισχυρισμός πως αυτή η πραγματική γενοκτονία αποτελεί ένα απλό άθροισμα ατυχημάτων -πράγμα απόλυτα προσβλητικό για τα θύματα των τροχαίων και τις οικογένειές τους- αμνηστεύει και στην ουσία επιβραβεύει τους δράστες και τους κάθε είδους υπεύθυνους ενώ αποτελεί τη βάση για να μην υιοθετείται μία μακρόχρονη συστηματική πολιτική για την ανατροπή αυτής της φρικιαστικής πραγματικότητας.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να βαφτίζουμε αλλιώς τα εγκλήματα.

Όλες οι χώρες που επεδίωξαν να περιορίσουν δραστικά τα τροχαία σταμάτησαν να χρησιμοποιούν το χαρακτηρισμό τροχαίο «ατύχημα». Τον αντικατέστησαν με τον όρο τροχαία «σύγκρουση». Είχαν προηγηθεί οργανώσεις θυμάτων και επιστημονικές ενώσεις που κατέρριψαν το μύθο του ατυχήματος και έδειξαν πως η οδική ασφάλεια είναι εφικτή.
Ας αποβάλλουμε από το μυαλό μας και από τη γλώσσα μας τη λέξη «ατύχημα» όταν μιλάμε για τα τροχαία. δεν είναι μόνο υποχρέωση απέναντι στα θύματα. Είναι προϋπόθεση για να τα σταματήσουμε.
Σε μια εποχή όπου ο αριθμός των θανάτων, η ηλικία των θυμάτων, τα αίτια και οι τόποι των συγκρούσεων, οι τύποι των εμπλεκομένων οχημάτων και τόσα άλλα είναι εκ των προτέρων γνωστά – ουσιαστικά το μόνο που μένει να σημειωθεί είναι το ονοματεπώνυμο των θυμάτων – το να εξακολουθεί να μιλάει κανείς για «ατυχήματα» μόνο αφέλεια δεν αποτελεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια: