Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















20 Δεκ 2019

Τροχαίο & Εγκατάλειψη: Δυο ζωές στο αρχείο…

Στις 9 Σεπτεμβρίου 2018, στις 03:00 το βράδυ ο Sokol Dollani, 25 ετων και η Veronika Ciupek, 23 ετων επέβαιναν δίκυκλης μοτοσικλέτας που οδηγούσε ο πρώτος, κινούμενος αντίθετα σε μονόδρομο (οδός Αγίου Μελετίου – Αθήνα). Στο ύψος Αγίου Μελετίου 86, η μηχανή συγκρούστηκε με ΙΧ αυτοκίνητο με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό και των δύο επιβατών της.
Ο οδηγός του αυτοκινήτου μετά την σύγκρουση εγκατέλειψε το πεδίο, δεν εμφανίστηκε ποτέ, ούτε έχει εντοπιστεί μέχρι σήμερα.
Σύμφωνα με το διαβιβαστικό δικογραφίας της Τροχαίας Αθηνών προς τον αρμόδιο εισαγγελέα απο βιντεοληπτικό υλικό παρακειμένων καταστημάτων και υπηρεσιών “δεν κατέστη δυνατό να εξακριβωθεί ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος και η τυχόν εμπλοκή του στο ατύχημα
Σύμφωνα με όσα καταθέτει ο αυτόπτης μάρτυς  Θ-Π.Σ. το αυτοκίνητο που ενεπλάκη στη σύγκρουση έφερε πινακίδα με τα στοιχεία ΙΕΟ ?88(ο μάρτυρας δεν συγκράτησε τον πρώτο και τον τελευταίο αριθμό). Όπως σημειώνει η Τροχαία μ αυτά τα στοιχεία κυκλοφορούν συνολικά τριακόσια έξι (306) οχήματα.
Ωστόσο όπως επισημαίνουν οι οικογένειες των θυμάτων στην δικογραφία δεν υπάρχει αναφορά για το αν διερευνήθηκε το στοιχείο που ανέφερε ο μάρτυς: ότι το αυτοκίνητο ήταν μαύροογκώδες (πιθανόν τζιπ) και μάλιστα συγκεκριμένης μάρκας πράγμα που θα περιόριζε δραστικά τον αριθμό των “υπόπτων  οχημάτων”.
Στις 25/7/2019 ο αρμόδιος εισαγγελέας έθεσε την υπόθεση στο ΑΡΧΕΙΟ ΑΓΝΩΣΤΩΝ ΔΡΑΣΤΩΝ με τις κατηγορίες α) ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και β) παράβαση άρθρο  43 ΚΟΚ – εγκατάλειψη θυμάτων (δύο ζωές= τέσσερα πλημμελήματα…)
Οι οικογένειες των θυμάτων απευθύνουν έκκληση σ όποιον γνωρίζει οτιδήποτε σε σχεση με την υπόθεση ή μπορεί να συμβάλει στη διερεύνηση της και στον εντοπισμό του οδηγού να επικοινωνήσει μαζί τους μέσω του soste.gr@gmail.com
Ξέρουμε πως  ότι και να γίνει ο Sokol και η Veronika δεν θα γυρίσουν πίσω.
Αλλά δεν θα τους εγκαταλείψουμε και μεις.
Ο φιλοτομαρισμός, η ιδιοτέλεια, το να ζεις πατώντας, κυριολεκτικά, επί πτωμάτων ανθίζουν δυστυχώς στις μέρες μας.
Οι καθημερινές εγκαταλείψεις θυμάτων τροχαίων στους δρόμους όλης της χώρας κάνουν πιο επιτακτικό το αίτημα της αλλαγής της σχετικής νομοθεσίας αλλά και υπογραμμίζουν την ανάγκη ανάπτυξη της κοινωνικής αλληλεγγύης.
Δεν υπάρχει άλλος δρόμος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: