Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















8 Μαΐ 2020

Ελαστικά αυτοκινήτων: μείωση των εκπομπών CO2 με τη νέα σήμανση ελαστικών της ΕΕ

Το νέο σύστημα σήμανσης της ΕΕ θα βοηθήσει τους καταναλωτές να επιλέξουν τα ελαστικά των οχημάτων τους βάσει της κατανάλωσης καυσίμου, της πρόσφυσης σε υγρό οδόστρωμα και του θορύβου.
Η ΕΕ έχει δεσμευτεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 40% κάτω από τα επίπεδα του 1990 έως το 2030, στα πλαίσια της Συμφωνίας του Παρισιού. Οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για το 22% περίπου των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της ΕΕ και ο τομέας των μεταφορών είναι ο μόνος τομέας με τις υψηλότερες εκπομπές ρύπων ως προς τα επίπεδα του 1990. Προκειμένου να επιτευχθεί κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, η ΕΕ θέλει να μειώσει τις εκπομπές κατά 60% έως και το 2050, συγκριτικά με το επίπεδο του 1990.
Τα ελαστικά ευθύνονται για το 20% με 30% της κατανάλωσης καυσίμου ενός οχήματος, το οποίο σημαίνει ότι η επιλογή αποδοτικότερων ελαστικών μπορεί να συνεισφέρει στη μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές. Προκειμένου να βοηθήσει τους καταναλωτές να λάβουν πιο ενημερωμένες αποφάσεις, η ΕΕ εισάγει νέο σύστημα σήμανσης ελαστικών.

Νέες ετικέτες για την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών

Οι νέες ετικέτες θα περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με την απόδοση καυσίμου και την πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα, σε κλίμακα από Α έως G (παρόμοια με την ενεργειακή σήμανση που χρησιμοποιείται στις οικιακές συσκευές), καθώς και πληροφορίες σχετικά με το εξωτερικό επίπεδο θορύβου, που μετριέται σε ντεσιμπέλ.
Μελλοντικά αναμένεται να προστεθούν πληροφορίες σχετικά με την πρόσφυση σε χιόνιο και πάγο, καθώς και πληροφορίες σχετικά με τη χιλιομετρική απόσταση και την τριβή (υπεύθυνη για την ρύπανση από μικροπλαστικά), αφού καταστεί διαθέσιμη κατάλληλη μέθοδος δοκιμής.
Οι ετικέτες πρέπει να είναι ευδιάκριτες για τους καταναλωτές, να εμφανίζονται σε όλα τα σημεία πώλησης ελαστικών, συμπεριλαμβανομένων των διαδικτυακών σημείων πώλησης, και να παρέχουν κωδικό QR για εύκολη σάρωση.

Τα οφέλη της νέας σήμανσης των ελαστικών ΕΕ

Οι νέες ετικέτες ελαστικών θα επιτρέψουν στους καταναλωτές της ΕΕ να επιλέγουν ελαστικά αποδοτικότερα ως προς την κατανάλωση καυσίμων, οδηγώντας σε σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων και χαμηλότερες εκπομπές αερίων. Η οδική ασφάλεια ενισχύεται μέσω της καλύτερης πρόσφυσης σε βρεγμένο οδόστρωμα, ενώ η παροχή πληροφοριών σχετικά με τα επίπεδα θορύβου μπορεί να συμβάλλει στη μείωση της ηχορύπανσης που προκαλείται από τα αυτοκίνητα.

Επόμενα βήματα

Το ΕΚ και το Συμβούλιο της ΕΕ κατέληξαν σε άτυπη συμφωνία για το νέο σύστημα σήμανσης τον Νοέμβριο του 2019. Το Συμβούλιο ενέκρινε επίσημα τους κανόνες τον Φεβρουάριο του 2020 και η επιτροπή Βιομηχανίας, Έρευνας και Ενέργειας του Κοινοβουλίου τους υπερψήφισε στις 28 Απριλίου. Η συμφωνία πρέπει, επίσης, να λάβει την έγκριση του Κοινοβουλίου.

Διαβάστε περισσότερα σχετικά με τη μείωση εκπομπών στην ΕΕ:

    Δεν υπάρχουν σχόλια: