Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















29 Σεπ 2020

Μεγάλος περίπατος ή μεγάλη απάτη;

Πριν από τρεις μήνες η διοίκηση, επικαλούμενη το ενδιαφέρον της να μας σώσει από τις χιλιάδες θανάτους που υποτίθεται ότι προκαλεί ο κορονοιός, αντί να αυξήσει τα δρομολόγια,  ανακοίνωσε ευνοϊκές για τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες ρυθμίσεις και συνέστησε τη χρήση τους.

- Αθήνα 2020: Οθόνη μέσα σε Μέσο Μαζικής Μεταφοράς που προτρέπει τους πολίτες να ΜΗ χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αντιθέτως, την ίδια εποχή στην υπόλοιπη Ευρώπη συνιστούσαν τα ήπια μέσα μετακίνησης [1]  (περπάτημα και ποδήλατα) και τους έδιναν περισσότερο χώρο. Υποκρινόμενη οτι μιμείται αυτή την πολιτική, διάλεξε το σημείο της πόλης με τα λιγότερα συγκριτικά προβλήματα, και υποσχέθηκε ότι θα πάρει χώρο από τα ΙΧ  αυτοκίνητα για να ευνοήσει το περπάτημα και την ποδηλασία, ονομάζοντάς το μάλιστα με τον εντυπωσιακό τίτλο «μεγάλος περίπατος».

Σήμερα μπορούμε να δούμε σε τι ακριβώς συνίσταται αυτός. Ουσιαστικά πρόκειται για έναν ποδηλατόδρομο, που, όπως η πλειονότητα των ελάχιστων (συγκριτικά με άλλες ανεπτυγμένες πολιτιστικά χώρες) ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα, οδηγεί από το πουθενά στο πουθενά, και κάποιοι χώροι δίπλα από δρόμους με θόρυβο και καυσαέρια που ακόμα πιο λίγοι χρησιμοποιούν. Ο χώρος για την κατασκευή τους δεν προήλθε από τη μείωση της κίνησης των αυτοκινήτων και των μοτοσυκλετών, αλλά κυρίως από την κατάργηση κάποιων λεωφορειολωρίδων, από τις λίγες μάλιστα που λειτουργούσαν κάπως (επειδή ήταν αντιρροής και δεν είχαν δίπλα τους άλλες λωρίδες κυκλοφορίας, ώστε να τους παραβιάζουν τα ΙΧ). Τα λεωφορεία για Πατήσια, Κυψέλη, Γαλάτσι, Αμπελόκηπους κλπ ακολουθούν τώρα πορεία μέσω οδού 3ης Σεπτεμβρίου καθυστερώντας περισσότερο και τα λεωφορεία προς την παραλία και την οδό Βουλιαγμένης κάνουν κύκλο μέσω οδού Ακαδημίας. Έτσι ενίσχυσαν ακόμα περισσότερο τα ΙΧ αυτοκίνητα σε σχέση με μέσα συλλογικής μεταφοράς, που είναι τα μόνα που θα μπορούσαν να εκτοπίσουν την κυριαρχία των πρώτων. Φυσικά το ότι ο ποδηλατόδρομος που δημιουργήθηκε έχει ελάχιστη κίνηση υποκρίνονται ότι δεν θα μπορούσε να προβλεφθεί και οι αιτίες για αυτό δεν φαίνεται να απασχολούν σοβαρά κανένα, περιμένοντας ίσως να ξεχαστεί το πράγμα. Η κατάσταση στο υπόλοιπο 99,9% της πόλης παραμένει για περπάτημα και ποδηλασία το ίδιο εχθρική, ή μάλλον ακόμα εχθρικότερη λόγω της αύξησης στη χρήση των αυτοκινήτων και των μηχανών, ενώ η εδώ και χρόνια συντελούμενη εμπορευματοποίηση, γκαραζοποίηση, καταστροφή ή κακοποίηση των υπόλοιπων πεζοδρομίων συνεχίζεται απρόσκοπτα.

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης με το τι γίνεται αλλού, διαβάζουμε λ.χ. ότι στην Ουτρέχτη ένας αυτοκινητόδρομος που είχε κατασκευαστεί πάνω από ένα κανάλι ξηλώθηκε για να ξαναγίνει ποτάμι [2]. Κάτι παρόμοιο είχε γίνει και στη Σεούλ στην Κορέας[3] και ενισχύθηκαν τα μέσα συλλογικής μεταφοράς ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα στις μετακινήσεις.
Εδώ όχι μόνο τα ποτάμια της Αθήνας έχουν γίνει αυτοκινητόδρομοι που καθημερινά ταλαιπωρούν τον κόσμο και εμποδίζουν τις μετακινήσεις[4], αλλά προετοιμάζονται και νέοι ώστε να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η υπανάπτυξη του αυτοκινήτου. Και φυσικά να αυξάνονται ακόμα περισσότερο τα «ατυχήματα», δηλαδή οι προδιαγεγραμμένοι θάνατοι (γνωρίζουμε με βεβαιότητα ότι θα συμβούν – αβέβαιο είναι μόνο το ποια θα είναι τα θύματα). Στην Ελλάδα η μόνη αιτία για την οποία δεν επιτρέπεται να πεθάνει κανείς είναι αυτός ο «φονικός και ύπουλος ιός». Για να μην πεθάνει κανείς από αυτόν οι «δημοκράτες» που μας κυβερνούν έχουν αναστείλεί το Σύνταγμα, έχουν βάλει στο γύψο ακόμα και τις στοιχειωδέστερες ελευθερίες και επιβάλλουν παντού μάσκες– για να μην πεθάνει κανείς από τροχαίο όμως, ούτε ένα πεζοδρόμιο για να μπορεί κανείς να προφυλαχτεί δεν επιβάλλεται.

Απρόσκοπτη εξακολουθεί και η εκστρατεία εξαπάτησης, παραπλάνησης και κατατρομοκράτησης των πολιτών στο θέμα του κορονοιού από τους αρνητές του Συντάγματος και της δημοκρατίας. Έχει γίνει πλέον γνωστό ότι οι θάνατοι που μετράνε δεν είναι από κορονοιό, αλλά με κορονοιό [5], ίσως μάλιστα και μετά από τον κορονοιό[6]. Με βάση αυτό, αν αυτός εδώ [7] πεθάνει τελικά, δεν πρόκειται να καταγραφεί ως θύμα τροχαίου, αλλά ως νεκρός από κορονοιό. Παρόλη την τεχνητή διόγκωση αυτή των θυμάτων του κορονοιού όμως, και την προσπάθεια μείωσης του αριθμού και της σημασίας των τροχαίων θανάτων, αυτοί οι τελευταίοι εξακολουθούν πεισματικά να είναι περισσότεροι από τους πρώτους.
                                                                           Kωνσταντινος Τσουρλάκης

 

 

  

- Εδώ υπήρχε ένας λεωφορειόδρομος που διευκόλυνε πολλούς. Σήμερα ο
χώρος ουσιαστικά δεν χρησιμοποιείται. Σε κάποιους φαίνεται περίεργο
που δεν βρέθηκε κανείς να εκτιμήσει τις γλάστρες δίπλα από το θόρυβο,
το καυσαέριο και τα κάγκελα που συμπληρώνουν το σκηνικό, και τα
παγκάκια είναι άδεια.

Links:
[1]
https://www.politico.eu/article/life-after-covid-europeans-want-to-keep-their-cities-car-free/
[2]
https://m.lifo.gr/now/world/296077/h-oytrexti-apokathista-istoriko-kanali-eixe-kleisei-gia-na-ginei-aytokinitodromos
[3] https://en.wikipedia.org/wiki/Cheonggyecheon
[4] https://www.newsbeast.gr/tag/kifisos
[5] http://www.mediafire.com/file/vc8s2tih7c7xnrh/tsiodras-mecovid.mp4/file
[6]
https://m.lifo.gr/now/world/292791/i-vretania-meiose-kata-5-000-toys-thanatoys-apo-koronoio-yiothetei-nea-methodo-katametrisis
[7]
https://www.newsbeast.gr/greece/arthro/6552888/thyma-trochaioy-vrethike-thetikos-ston-koronoio-se-karantina-diasostes-kai-astynomikoi


Δεν υπάρχουν σχόλια: