Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















7 Απρ 2021

Μια δεύτερη ματιά, στο βίντεο του φόνου του Ιάσονα.

Ακόμα δεν συμπληρώθηκε μήνας από το τροχαίο έγκλημα στην είσοδο της Βουλής με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του 23χρονου Ιάσονα και μετά από την αρχική έκρηξη δημοσιότητας στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης αρχικά και τα «σοβαρά ΜΜΕ» στη συνέχεια το θέμα πλέον δεν υπάρχει. Αυτή είναι η κλασσική διαδρομή δημοσιότητας κάθε τροχαίου θα πεί κανείς. Πράγματι έτσι είναι. Αλλά είναι μόνο αυτό; Ας θυμηθούμε μερικές «λεπτομέρειες».

……………………………………………………………………………………………………………………….

Στις 18 Μαρτίου «διέρρευσε» βίντεο τραβηγμένο από κάμερα  του κτιρίου της Βουλής που περιλαμβάνει την σύγκρουση της μηχανής και του ΙΧ και από την οποία έχασε τη ζωή του ο 23χρονος Ιάσονας στις 12 Μαρτίου και μέρος της πορείας του αυτοκινήτου πριν και μετά απ αυτήν.

Το βίντεο δημοσιοποιήθηκε κυρίως από το κανάλι στο Youtube  του δημοσιογράφου Θ. Κόκκαλη. Το βίντεο αποτελεί «υποκλοπή» με κινητό τμήματος της καταγραφής της κάμερας  που προβάλλονταν  σε οθόνη. Είναι απόσπασμα του βίντεο που θα έδινε μια συνολικότερη εικόνα.  Ακολουθούν μερικές παρατηρήσεις μετά την παρακολούθηση του:

α) Το βίντεο δεν δείχνει το αυτοκίνητο του δράστη από τη στιγμή που μπαίνει στο πεδίο της κάμερας αλλά ξεκινάει αφού αυτό έχει ήδη διανύσει 15-20 μέτρα εντός του πεδίου καταγραφής. Το γεγονός είναι ιδιαίτερα σημαντικό δεδομένου ότι από το βίντεο φαίνεται ότι ο δράστης οδηγός 10 μέτρα περίπου πριν τη διάβαση είναι στην αριστερή λωρίδα του ρεύματος καθόδου της Β. Σοφίας και επιβραδύνει (φαίνεται καθαρά η ταχύτητα με την οποία τον προσπερνάνε τα στα δεξιά του κινούμενα αυτοκίνητα) ενώ ήδη οι αριστεροί τροχοί του οχήματος του παραβιάζουν την διπλή διαχωριστική. Αν το βίντεο ήταν ολόκληρο θάταν διαφωτιστικό για το πόση ώρα και σε πόση απόσταση πριν ο οδηγός επιβράδυνε στο αριστερό ρεύμα αναγκάζοντας τα πίσω του κινούμενα οχήματα να επιβραδύνουν και να τον προσπεράσουν από δεξιά και από πόση ώρα και ποια απόσταση είχε ήδη παραβιάσει την διπλή διαχωριστική.

β) Το βίντεο σταματάει «αιφνιδίως» δύο δευτερόλεπτα μετά την σύγκρουση «αποφεύγοντας» να δείξει την εν συνεχεία πορεία του αυτοκινήτου και την είσοδο του στο προαύλιο της Βουλής.

γ) Είναι χαρακτηριστική η φωνή που ακούγεται στην διάρκεια της «υποκλοπής» -κατά τη στιγμή της σύγκρουσης «εδώ κοίταξε… κανένας δικός μας δεν εμπλέκεται». Το πώς και γιατί διέρρευσε το βίντεο  είναι κάτι που δεν μας ενδιαφέρει (το ψάχνει εξάλλου το προεδρείο της Βουλής…). Ακόμα κι αν η υπεράσπιση του δράστη ζητήσει να μη ληφθεί υπόψη λόγω της δημοσιοποίησης  και αν το δικαστήριο το δεχθεί, υπάρχουν προφανώς δεκάδες άλλα βίντεο από άλλες κάμερες της Βουλής και από άλλους παρακείμενους  δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους που έχουν καταγράψει το συμβάν. Ελπίζουμε η Τροχαία να τάχει μαζέψει όλα όπως οφείλει. Και ο δικηγόρος της οικογένειας του Ιάσονα να έχει υποδείξει  έγκαιρα στην Τροχαία  όσο το δυνατόν περισσότερες κάμερες που πιθανόν έχουν καταγράψει το συμβάν σε όλη του την έκταση, πριν, κατά και μετά την σύγκρουση.

(Η κίνηση του αυτοκινήτου του δράστη ανά δευτερόλεπτο, αρχή: 16 δευτερόλεπτα πριν την σύγκρουση)

δ) Ο συνολικός χρόνος του βίντεο είναι 18 δευτερόλεπτα. 16 δευτερόλεπτα πριν την σύγκρουση και 2 δευτερόλεπτα μετά. Η ποιότητα της εικόνας δεν δίνει τη δυνατότητα να γίνουν αντιληπτές κάποιες δευτερεύουσες αλλά σημαντικές λεπτομέρειες, πχ αν έστω ο δράστης είχε αναμμένο αριστερό φλάς. Οπωσδήποτε είναι φανερό πως δεν χρησιμοποίησε σε καμιά στιγμή τα φώτα του αυτοκινήτου του για να «επικοινωνήσει» με τους απέναντι ανερχόμενους την πρόθεση του να εισβάλει στο ρεύμα τους.

ε) Από την παράθεση των εικόνων του βίντεο ανά δευτερόλεπτο παρατηρούμε ότι 16 δευτερόλεπτα πριν την σύγκρουση ο δράστης οδηγάει πολύ αργά στην αριστερή λωρίδα καθόδου σε απόσταση περίπου 10 μέτρων από τη διάβαση,  πατώντας την διπλή διαχωριστική. Συνεχίζει να κινείται αργά αργά εισερχόμενος τελικά στο αντίθετο ρεύμα για περίπου 12 δευτερόλεπτα (από το 16’’ μέχρι και το 4΄΄) και ενώ η κυκλοφορία στο ρεύμα ανόδου και καθόδου διεξάγεται κανονικά. Προφανώς τα αυτοκίνητα που βρίσκονταν πίσω του τον προσπερνούσαν αναγκαστικά (μέχρι να βρεθεί ολοκληρωτικά στο αντίθετο ρεύμα) από τα δεξιά.

στ) 3 μόλις δευτερόλεπτα πριν από την σύγκρουση ο δράστης ξεκινάει να στρίβει παράνομα αριστερά για να μπει στη Βουλή. Η μπάρα εισόδου εκείνη τη στιγμή παραμένει κλειστή.

(Τελευταία δευτερόλεπτα και η στιγμή της σύγκρουσης: 0 – η μπάρα της Βουλής αρχίζει ν ανοίγει…)

ζ) Την στιγμή της σύγκρουσης (εικόνα 0) η μπάρα εισόδου αρχίζει να σηκώνεται. 2 δευτερόλεπτα μετά (εικόνα +2) η μπάρα έχει σηκωθεί πλήρως και το αυτοκίνητο έχει προχωρήσει προς την είσοδο της Βουλής ενώ ο Ιάσονας και  η μηχανή του είναι στο οδόστρωμα.

Στο σημείο αυτό σταματάνε όλα. Για τον Ιάσονα η Ζωή, για τον υποκλοπέα η καταγραφή.

Φαίνεται δεν ήταν τόσης σημασίας να φανεί το αυτοκίνητο να εισέρχεται πανηγυρικά στη Βουλή (ας θυμηθούμε… «κανείς δικός μας δεν εμπλέκεται»).

Ερωτήματα χωρίς απάντηση

Σε προηγούμενη ανακοίνωση μας θέσαμε κάποια ερωτήματα σε σχέση με το θέμα της εγκατάλειψης του θύματος και τη φυγή από το πεδίο του δράστη (Υπάρχουν πηγές στην Κατεχάκη; ΕΔΩ). Λίγες μέρες μετά το συμβάν  ανώνυμες «πηγές της ηγεσίας της ΕΛΑΣ» για να δικαιολογήσουν τη μη σύλληψη του δράστη διέρρεαν  μέσω ΑΠΕ-ΜΠΕ πως αυτός δεν είχε εγκαταλείψει το θύμα…

Θα περιμένουμε και την κρίση του αρμόδιου εισαγγελέα για να  δούμε αν αυτό που είδαν όλοι, ότι δηλαδή το αυτοκίνητο και ο οδηγός του (και συνεπιβαίνοντες;)  όχι μόνο δεν σταμάτησε για να προσφέρει ο δράστης την παραμικρή βοήθεια στο θύμα αλλά εξαφανίστηκε στα ενδότερα της Βουλής,  δεν αποτελούσε παρά μια μαζική οφθαλμαπάτη. Αν και σε συμφωνία με όσα καταθέτουν οι αυτόπτες σε καμία από τις φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν όλες τις ημέρες μετά το συμβάν δεν φαίνεται ούτε ο δράστης ούτε το αυτοκίνητο του να σταματάνε στο πεδίο της σύγκρουσης, τα ολόκληρα βίντεο γι αυτό ειδικά το θέμα αποτελούν την απόλυτη τεκμηρίωση.

Αλλά ας επανέλθουμε στο βίντεο και στο πριν.

Έχουμε απορρίψει τεκμηριωμένα τον ισχυρισμό πως η σύγκρουση με θύμα τον Ιάσονα αποτελεί ατύχημα (Οι Προστάτες του Νόμου… υπεράνω του Νόμου: ΕΔΩ). Τα όσα καταγράφονται στο απόσπασμα αυτό του βίντεο που διέρρευσε ενισχύουν απόλυτα τη θέση αυτή.

Το γεγονός ότι ένας οδηγός επιβραδύνει για πάνω από 10 δευτερόλεπτα στην Αριστερή λωρίδα μιας λεωφόρου με μεγάλη κίνηση και με όριο ταχύτητας τα 50km/h (κακώς βέβαια αλλά εσείς το ψηφίσατε αυτό το όριο δυο μέρες πριν το φόνο του Ιάσονα –Ν.4784/2021), παραβιάζει τον ίδιο χρόνο τη διπλή διαχωριστική και τελικά εισβάλει κάθετα στο αντίθετο ρεύμα αντικειμενικά αποτελεί διατάραξη των συγκοινωνιών ή όχι. Όλη η συμπεριφορά του οδηγού στα 16 δευτερόλεπτα που καταγράφονται πριν την σύγκρουση (και στα ακόμα περισσότερα όταν θα εμφανιστεί πλήρες βίντεο) συνιστά απλή αμέλεια; Ακόμα κι αν αφαιρέσουμε το τραγικό γεγονός της θανατηφόρας σύγκρουσης η οδηγική αυτή συμπεριφορά νομιμοποιείται από κάποιο κανόνα; Δεν θα μπορούσε να προκαλέσει σύγκρουση είτε άλλων οχημάτων  που ερχόταν πίσω του και αναγκάζονταν να τον προσπεράσουν από δεξιά είτε με οποιοδήποτε άλλο όχημα που ανέβαινε την Β. Σοφίας και τον συναντούσε μέσα στο ρεύμα του;

Γνωρίζουμε πως οι δικαστικές αρχές είναι κάτι παραπάνω από φειδωλές στη χρήση των άρθρων για διατάραξη συγκοινωνιών όσον αφορά στα τροχαία εγκλήματα. Και στη συντριπτική πλειοψηφία που αποδόθηκαν παρόμοιες κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος αυτές άντεξαν μέχρι το Εφετείο.

Αλλά το να χαρακτηρίζονται όλες οι παραβατικές συμπεριφορές στο οδικό δίκτυο όταν οδηγήσουν σε φόνο ή σε βαρύ τραυματισμό ως συνέπεια «αμέλειας» σε μια χώρα που έχει θρηνήσει δεκάδες χιλιάδες νεκρούς στο οδικό δίκτυο ξεπερνά κάθε φαντασία και αποτελεί απλά ΠΡΟΚΛΗΣΗ.

Αυτό που βιώνουμε επί δεκαετίες είναι η αμνήστευση του τροχαίου εγκλήματος.

Ίσως έφτασε πλέον η ώρα μ αυτή τη θυσία του Ιάσονα μπροστά τον «Ναό της Δημοκρατίας» η Δημοκρατία να αποδείξει πως περιλαμβάνει και τη διάσταση της Ισονομίας και του σεβασμού της Ζωής όλων.

Το λέμε χρόνια, ας το επαναλάβουμε ακόμα μια φορά.

Χωρίς Δικαιοσύνη δεν θα υπάρξει Ειρήνη στους Δρόμους!

Πανελλαδικός σύλλογος  SOS Τροχαία Εγκλήματα

Δείτε «ολόκληρο» το απόσπασμα βίντεο που δημοσιοποιήθηκε: https://www.youtube.com/watch?v=OlGIAVYXqOY

Δεν υπάρχουν σχόλια: