Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















14 Μαρ 2023

ΠΟΣΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΑΚΟΜΗ ΘΕΛΕΤΕ, ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΕΙΤΕ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ στους δρόμους των ελληνικών πόλεων και χωριών;

 


 Η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, υπόγραψε το ψήφισμα

Αν είναι να λύνονται τα προβλήματα, μόνον όταν έχουμε νεκρούς, υπενθυμίζουμε ότι στην Ελλάδα έχουμε κάθε μήνα τόσους νεκρούς από τροχαία όσους και στο δυστύχημα των Τεμπών: 635 νεκροί το 2022, 53 νεκροί το μήνα.

Το 2021, η Ελλάδα ήταν 7η από το τέλος σε νεκρούς από τροχαία σε 32 χώρες της Ευρώπης και πολύ πάνω από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης των 27.

Έχουμε δρόμο να κάνουμε.

Παραβιάσεις κόκκινου από οδηγούς, παραβιάσεις
STOP
, μοτοσυκλετιστές χωρίς κράνος, ηλεκτρικά πατίνια με οδηγούς παιδιά ανάμεσα σε κινούμενα οχήματα, στάθμευση σε θέσεις επικίνδυνες για την κυκλοφορία, διαβάσεις ανύπαρκτες ή σε μεγάλες αποστάσεις μεταξύ τους, συνεχή παραβίαση των διαβάσεων από τους οδηγούς, ανύπαρκτα πεζοδρόμια, ανύπαρκτες ή κακοφτιαγμένες ράμπες αναπήρων, κατάληψη πεζοδρομίων από διάφορα μικρά ή μεγάλα εμπόδια (όπως περίπτερα, εμπορεύματα, στάσεις λεωφορείων, κολώνες, κ.ά.) που συχνά υποχρεώνουν τους πεζούς να περπατούν στην άσφαλτο με αυξημένο κίνδυνο για τη σωματική τους ακεραιότητα , παράνομες διαφημιστικές πινακίδες που κατακλύζουν την Αθήνα και άλλες πόλεις εγκυμονώντας κινδύνους για πεζούς και εποχούμενους,  αυτοκίνητα στη ΛΕΑ και τους λεωφορειόδρομους, υπερβάσεις των ορίων ταχύτητας, στάθμευση ακόμη και κίνηση οχημάτων στο πεζοδρόμιο - ενδεικτικά αναφέρονται τα παραπάνω - αποτελούν καθημερινό φαινόμενο.

Ζητούμε:

·         Τη δημιουργία ασφαλών διαδρομών για πεζούς και ποδηλάτες σε κάθε ελληνική πόλη ή χωριό. Έναρξη με προτεραιότητα τα πεζοδρόμια σε δρόμους μεγάλων ταχυτήτων.

·         Τήρηση των προδιαγραφών πρόσβασης: πλάτος πεζοδρομίων τουλάχιστον 1,5μ ελεύθερο από εμπόδια, με λειτουργικές ράμπες και σωστούς οδηγούς τυφλών. Μετατροπή όλων των δρόμων που δεν έχουν επαρκές πλάτος σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας με απόλυτη προτεραιότητα των πεζών και όριο ταχύτητας τα 10 χλμ/ώρα.

·         Αστυνόμευση για την τήρηση των ορίων ταχύτητας. Μέσα μείωσης ταχύτητας ( π.χ. οφιδοειδής χάραξη οδών) όπου οι αστυνομικές δυνάμεις δεν επαρκούν.

·         Να προστατεύονται οι πεζόδρομοι και οι πλατείες από τα παράνομα διερχόμενα οχήματα. Οι περιπολίες ή διελεύσεις αστυνομικών σε αυτούς τους χώρους να γίνονται με μη μηχανοκίνητα μέσα, ώστε να μην δίνεται το αρνητικό παράδειγμα στους  πολίτες ή, αν παραστεί ανάγκη, η κίνηση των αστυνομικών με τα οχήματα να γίνεται με μικρή ταχύτητα.

·         Να θεσμοθετηθούν τα 30 χλμ/ώρα ως μέγιστη ταχύτητα μέσα στις πόλεις, όπως ανήγγειλε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών –παρουσία του Πρωθυπουργού– στις 3 Φεβρουαρίου 2021.

·         Να θεσμοθετηθεί το δικαίωμα των πεζών να διασχίζουν τον δρόμο σε όλες τις διασταυρώσεις, όπως και τα οχήματα. Κάθε διασταύρωση πρέπει να λειτουργεί ως διάβαση, ακόμη και αν έχει σβηστεί η διαγράμμιση.

·         Να καταργηθεί το άρθρο 43 του Κ.Ο.Κ που θεωρεί την εγκατάλειψη θύματος τροχαίου ως πλημμέλημα και όχι ως κακούργημα. Η αφαίρεση ανθρώπινης ζωής σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρείται πλημμέλημα.

·         Να γίνονται συστηματικά επαναλαμβανόμενες εκστρατείες αστυνόμευσης και ενημέρωσης για θέματα οδικής ασφάλειας, με διάρκεια τουλάχιστον ένα μήνα για κάθε θέμα.

Μετράει καθόλου για τους υπευθύνους η ανθρώπινη ζωή ή μόνο, όταν οι θάνατοι είναι μαζεμένοι, δυσκολεύονται;

Τι θα κάνετε για όλα τα παραπάνω..... στην πράξη;

Και τι θα κάνετε για τα παρακάτω, που αναφέρονται ενδεικτικά: 

Ø  Για τις διαρκείς παραβιάσεις ταχύτητας σε όλο το οδικό δίκτυο, ιδιαίτερα στις μεγάλες λεωφόρους των αστικών κέντρων;

Ø  Για οδούς που έχουν πολύ στενά, αδιάβατα λόγω εμποδίων ή και καθόλου πεζοδρόμια; (π.χ. οδός Ζαχάρωφ, Αμπελόκηποι, Αθήνα).

Ø  Για τις στάσεις λεωφορείων όπου οι επιβάτες περιμένουν πάνω στο οδόστρωμα, επειδή τα πεζοδρόμια είναι ανεπαρκή; (π.χ. στάσεις λεωφόρου Συγγρού, στάση Χίλτον)

Ø  Για τις διασταυρώσεις μεγάλων δρόμων, όπου οι πεζοί πρέπει να περιμένουν σε πολλά διαδοχικά φανάρια για να περάσουν, με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνουν και να παγιδεύονται σε νησίδες στενές ή ανεπαρκείς, όπου κινδυνεύουν από διερχόμενα οχήματα ;
 Για τις διαβάσεις που αναγκάζουν τους πεζούς να επιλέγουν διαδρομές με πολλά φανάρια και πολλοί περνούν, όπως τους βολεύει, κινδυνεύοντας να τραυματιστούν από τα κινούμενα οχήματα ; (π.χ. Αλεξάνδρας και Βασ. Σοφίας –Κηφισίας)

Ø  Για τις διαρκείς παραβιάσεις των χώρων των πεζών από οχήματα (π.χ. πεζόδρομος Πόντου, Αθήνα)

Αν μετράει καθόλου για τους υπευθύνους η ανθρώπινη ζωή .....

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: