Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















5 Μαρ 2023

ΝΕΑ από την Global Alliance NGOs for Road sAFETY

 











H ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, είναι ενεργό μέλος της.

WHAT TO EXPECT AT THE GLOBAL MEETING
"NGOs have a key role in calling for solutions for which there is evidence," says Etienne Krug, WHO, one of an exciting line up of speakers and panelists at the Global Meeting. "I look forward to discussing this in El Salvador."

We look forward to several key events during the week that will equip NGOs to fulfil their role in the Decade of Action. 

The Alliance will launch of its Accountability Toolkit to help NGOs to hold their governments to account for their commitments to achieve the Decade of Action. Many of the sessions at the Global Meeting will explore accountability and the evidence-based interventions the toolkit promotes.

The San Salvador Declaration will be presented at the Global Meeting. It is a call to action for governments to implement evidence-based road safety interventions, invest in road safety, and include NGOs in decision-making processes for road safety. It is based on the regional and global Calls to Action defined by Alliance members in 2022 and revised with them in the runup to the Global Meeting.

We also look forward to the unveiling of FedEx Road Safety Award winners and an artwork, commissioned by a local artist and incorporating members' perspectives on road safety. 

Check out the program for the symposium, workshops, and clinics HERE. Read more about the Global Meeting HERE

WHAT TO EXPECT AT THE SYMPOSIUM
The symposium on Wednesday 8 March will be the focal event for the Global Meeting. Its purpose is to enable NGOs to be inspired by a breadth of speakers from inside and outside the traditional road safety sphere.

It will feature three panels. The first session will look at evidence-based solutions in practice, moving from safe system to 50% reduction. "The road safety target can no way be achieved through business as usual practices," says Ishtiaque Ahmed, UN ESCAP, one of the panelists for the session. "We need a drastic change in our approaches switching to evidence-based interventions.”

The second session will look at the connections of safe mobility and road safety with other SDGs. Jacob Mason, ITDP, moderating the session, says, "A key part of safer streets is modal shift from passenger cars to safe walking, cycling, and public transport."

The third session will set the stage for the UN Global Road Safety Week, through inspirational examples of facilitating a safe shift to walking, cycling, and public transport. It will include cases from El Salvador, Vietnam, Zambia, and more.

Read more about the sessions and from our speakers and panelists HERE.

MEMBER FEATURE: DECREE FOR 30 KM/H IN TUNISIA
Good news in Tunisia this month, where decree 151/2000 was approved for 30 km/h zones around schools.
 
Alliance member Les Ambassadeurs de la Sécurité Routière (ASR) has been advocating with the Tunisian government for 30 km/h zones, a key evidence-based intervention proven to save lives, since 2018. Since then, it has maximized opportunities to sustain its advocacy. It has used global campaigns, such as #CommitToAct and #Love30; Alliance programs, including the Incubator and LEARN; and taken part in the Botnar Challenge, supported by the Global Road Safety Partnership. Using these tools and others, it has been able to develop relationships with government officials, mobilize communities and media, and build coalitions.  
 
The Alliance is proud of how NGOs, including ASR, have used Alliance offerings to achieve advocacy successes. The Accountability Toolkit, to be launched at the Global Meeting, will support NGOs to hold their governments accountable for implementation of evidence-based interventions, including 30 km/h zones. Panel and workshops at the Global Meeting will explore these interventions and equip NGOs to use the toolkit.

Read more HERE.

MEMBER STORY: CITY IN IRAN ADOPTS SAFER MOBILITY
A shift to safe walking, cycling, and public transport is among recommendations in the Global Plan for the Decade of Action. Around the world, NGOs are successfully advocating for safer walking and cycling. Modal shift, and the evidence-based interventions needed to support it, will be among the topics explored at the Global Meeting.

In Mashhad, Iran, Alliance member Road Safety Pioneers has been advocating with the local authorities to adopt safer infrastructure for pedestrians and cyclists to mitigate against road crash deaths and injuries. Safety improvements, including installation of signs and crosswalks have been implemented at 80 intersections so far and 65 kilometers of cycle lanes have been constructed. 

Since the program's inception in 2020, pedestrian injuries have been reduced by 43%. The project was awarded a Prince Michael International Road Safety Award in 2022.

Read more HERE.








Δεν υπάρχουν σχόλια: