Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















22 Ιουν 2023

Στην Πολωνία απονέμεται το βραβείο Οδικής Ασφάλειας μετά από μείωση κατά 47% των οδικών θανάτων σε μια δεκαετία

Στην Πολωνία απονέμεται το βραβείο Οδικής Ασφάλειας μετά από μείωση κατά 47% των οδικών θανάτων σε μια δεκαετία 

Η Πολωνία είναι ο αποδέκτης του φετινού Βραβείου Οδικής Ασφάλειας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC),  για τον Δείκτη Οδικής Ασφάλειας (PIN), ως αναγνώριση της σημαντικής προόδου στην οδική ασφάλεια την τελευταία δεκαετία. 

Από τις ευρωπαϊκές χώρες που παρακολουθεί το ETSC, η Πολωνία μείωσε κατά 47% τους θανάτους από τροχαίες συγκρούσεις μεταξύ 2012 και 2022, ποσοστό που ξεπέρασε μόνο η Λιθουανία, ο περσινός νικητής. Η μέση μείωση που σημείωσαν οι χώρες της ΕΕ ήταν 22%.   

 Οι θανάσιμοι τραυματισμοί σε τροχαίες συγκρούσεις (ο αριθμός οδικών θανάτων ως προς τον πληθυσμό) ήταν 50 ανά εκατομμύριο κατοίκων στην Πολωνία πέρυσι, από 93 ανά εκατομμύριο το 2012. Η αναλογία για το 2022 ήταν καλύτερο από της Ιταλίας (54 ανά εκατομμύριο). 

Η Νορβηγία είχε τους ασφαλέστερους δρόμους στην Ευρώπη (21 θάνατοι ανά εκατομμύριο), ακολουθούμενη από τη Σουηδία (22 θάνατοι ανά εκατομμύριο).   Η ανακοίνωση αυτή συμπίπτει με τη δημοσίευση της ανάλυσης σήμερα από το ETSC, η οποία δείχνει ότι οι οδικοί θάνατοι στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 4% πέρυσι, στους 20.679. Αυτός ο αριθμός εξακολουθεί να είναι κατά 9% χαμηλότερος από ό,τι το 2019, το τελευταίο έτος προτού μειωθεί δραματικά ο όγκος της κυκλοφορίας από την πανδημία COVID-19. 

Ωστόσο, το ETSC προειδοποιεί ότι θα χρειαζόταν μείωση της τάξεως του 17,2% από το 2019 προκειμένου να είναι εφικτό να επιτευχθεί ο στόχος της ΕΕ και του ΟΗΕ για μείωση στο μισό του αριθμού των οδικών θανάτων έως το 2030.   

Η ομάδα εμπειρογνωμόνων του ETSC απαρίθμησε οκτώ βασικά κριτήρια για την απονομή του φετινού βραβείου στην Πολωνία:

 - Ένα ολοκληρωμένο Εθνικό Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας με στόχο μείωση των οδικών θανάτων και σοβαρών τραυματισμών κατά 50% έως το 2030. 

- Ένα μεγάλης κλίμακας τετραετές Πρόγραμμα Ασφαλούς Οδικής Υποδομής.

- Η επέκταση του δικτύου τεχνικών μέσων ελέγχου ταχύτητας (κάμερες ταχύτητας και διανυόμενης απόστασης σε σχέση με τον χρόνο). 

- Αύξηση των ελέγχων για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ κατά μέσο όρο κατά 19% ετησίως από το 2010 έως το 2019. 

- Θεσμοθέτηση του συστήματος «διαδρόμου εκτάκτου ανάγκης» (“emergency corridor”) για την έγκαιρη πρόσβαση οχημάτων εκτάκτου ανάγκης σε σημεία σύγκρουσης σε αυτοκινητόδρομους. 

Το ETSC επισημαίνει ότι τα όρια ταχύτητας και οι παρατηρούμενες ταχύτητες κίνησης των οχημάτων στην Πολωνία εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλά. Το όριο ταχύτητας των 140 χλμ./ώρα στους αυτοκινητόδρομους είναι το υψηλότερο στην ΕΕ με εξαίρεση τη Γερμανία. 

Το ETSC χαιρέτισε την απόφαση για περιορισμό των υψηλότερων ορίων ταχύτητας κατά τη διάρκεια της νύχτας στις αστικές περιοχές, το οποίο αντικαταστάθηκε από μόνιμο όριο 50 χλμ./ώρα το 2021. 

Ωστόσο, το ETSC σημειώνει ότι η Πολωνία θα πρέπει επίσης να εξετάσει τον περιορισμό των ταχυτήτων στα 30 χλμ./ώρα σε δρόμους που χρησιμοποιούνται κατ’ εξοχήν από πεζούς και ποδηλάτες σε αστικές περιοχές.   

Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC δήλωσε:   Μέσα σε μια δεκαετία, η Πολωνία βελτίωσε σημαντικά την οδική ασφάλεια και έδωσε το παράδειγμα για το πώς να ληφθεί σοβαρά υπόψιν αυτό το ζήτημα. Υπήρξε μια γνήσια δέσμευση ως προς τον καθορισμό στόχων, τη βελτίωση των υποδομών και την ενίσχυση των ελέγχων για την επιβολή του νόμου, όλα όσα αποτελούν βασικούς παράγοντες αυτής της εντυπωσιακής μείωσης.  

Για την Ευρώπη συνολικά, χρειάζεται περισσότερη δουλειά, σε επίπεδο ΕΕ και σε εθνικό επίπεδο. Το ‘πακέτο οδικής ασφάλειας’ που ανακοινώθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Μάρτιο επιφέρει ορισμένες θετικές αλλαγές στον τρόπο χορήγησης των αδειών οδήγησης και θα μπορούσε να βελτιώσει και τη διασυνοριακή επιβολή του νόμου. Η νέα πρωτοβουλία για τη διασυνοριακή αναγνώριση της απαγόρευσης οδήγησης είναι επίσης ευπρόσδεκτη. Εναπόκειται πλέον στα κράτη-μέλη και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να διασφαλίσουν ότι θα αφαιρεθούν στοιχεία του ‘πακέτου’ που θα μπορούσαν να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην οδική ασφάλεια και ότι τα πιθανά οφέλη δεν θα περιοριστούν με το να αναχθούν σε νόμο.»   

«Σε εθνικό επίπεδο, εναπόκειται στις Κυβερνήσεις της Ευρώπης να προσπαθήσουν με όλα τα μέσα που διαθέτουν να συνεχίσουν την προσπάθεια για ετήσιες μειώσεις στον αριθμό οδικών θανάτων και σοβαρών τραυματισμών, σύμφωνα με τους στόχους της ΕΕ και του ΟΗΕ για το 2030.»  

Κατεβάστε την Έκθεση εδώ:https://etsc.eu/17th-annual-road-safety-performance-index-pin-report/ 


Press release

ETSC PIN Event 2023

Interactive charts


Δεν υπάρχουν σχόλια: