Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















3 Ιουν 2023

Βρίζουν, κορνάρουν, τρέχουν – Road rage στους ελληνικούς δρόμους

 ΕΡΕΥΝΕΣ

Βρίζουν, κορνάρουν άσκοπα, ξεχνούν να βάλουν ζώνη, κατεβαίνουν από το αυτοκίνητο για να διαπληκτιστούν, μιλούν στο κινητό… Κάπως έτσι συμπεριφέρονται οι Έλληνες οδηγοί στον δρόμο, σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει νέα έρευνα

Βρίζουν, κορνάρουν, τρέχουν – Road rage στους ελληνικούς δρόμους

 

Βρίζουν, κορνάρουν άσκοπα, τρέχουν – ενίοτε και υπό την επήρεια αλκοόλ -, ξεχνούν να βάλουν τη ζώνη ασφαλείας τους, κατεβαίνουν από το αυτοκίνητο για να διαπληκτιστούν με τους άλλους οδηγούς, μιλούν στο τηλέφωνο κρατώντας το τιμόνι. Κάπως έτσι συμπεριφέρονται οι Έλληνες οδηγοί στον δρόμο, μολονότι ένας μεγάλος αριθμός έχει – για κάποιον άγνωστο λόγο – την πεποίθηση πως η συμπεριφορά του είναι υποδειγματική και πως συνήθως «φταίνε οι άλλοι» για τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζει στον δρόμο. 

Εάν εστιάσουμε μάλιστα στη συμπεριφορά νέων οδηγών, τότε δεν είναι λίγοι όσοι, παραδέχονται πως στέλνουν SMS ενώ οδηγούν ή όσοι λένε πως είχαν κάποιο ατύχημα γιατί… τους πήρε ο ύπνος στον δρόμο.

Ένα μικρό αλλά υπαρκτό ποσοστό νέων οδηγών, παίρνει το τιμόνι ακόμη και όταν βρίσκεται σε μία περίεργη κατάσταση «ευφορίας», έχοντας δηλαδή πρώτα καπνίσει κάνναβη. 

Βρίζουν, κορνάρουν, τρέχουν – Road rage στους ελληνικούς δρόμους-1
Φωτ: Shutterstock 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του 13ου βαρόμετρου για την υπεύθυνη οδήγηση που διενήργησε το Ινστιτούτο Ipsos σε δείγμα 12.400 ατόμων το διάστημα 20 Φεβρουαρίου – 9 Μαρτίου, και δημοσιοποιεί το ίδρυμα Fondation VINCI Autoroutes, οι Έλληνες οδηγοί χάνουν στον δρόμο τους καλούς τρόπους και την ψυχραιμία τους, με το 63% να αναγνωρίζει πως βρίζει τους άλλους οδηγούς.

Μετά τους Γάλλους, οι Έλληνες συγκεντρώνουν το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των χωρών που συμμετείχαν στην ετήσια έρευνα. Έξι στους 10 Έλληνες οδηγοί κορνάρουν άσκοπα τους οδηγούς που τους εκνευρίζουν (50% οι Ευρωπαίοι) ενώ σχεδόν 3 στους 10, ήτοι το 24% έχει βγει από το αυτοκίνητο για να διαπληκτιστεί με άλλο οδηγό (22% των Ευρωπαίων οδηγών κάνει το ίδιο).

Οι ελληνικοί δρόμοι καθώς και η άναρχη στάθμευση οχημάτων, είναι η δικαιολογία τους για την οξύθυμη αντίδραση.

Οι Έλληνες και κυρίως οι νεαροί οδηγοί δυσκολεύονται να αποχωριστούν το κινητό τους ακόμη και όταν οδηγούν, συνήθεια που αποτελεί μία από τις βασικότερες αιτίες για την πρόκληση ατυχημάτων. Σχεδόν όλοι, ήτοι το 84% των Ελλήνων οδηγών – έναντι 76% των Ευρωπαίων – χρησιμοποιούν smartphone ή προγραμματίζουν το GPS ενώ οδηγούν, ενώ σχεδόν 8 στους 10 δηλώνουν πως τηλεφωνούν την ώρα που οδηγούν.

Σε ό,τι αφορά τους νέους οδηγούς κάτω των 35 ετών, το 64% τηλεφωνεί κατά την οδήγηση χρησιμοποιώντας το σύστημα Bluetooth, το 35% παραδέχεται πως στέλνει ή διαβάζει SMS ενώ, ένα μικρό ποσοστό, της τάξεως του 10% βλέπει ταινίες ή βίντεο ενώ οδηγεί. 

Σχεδόν 3 στους 10 Ελληνες αλλά και Ευρωπαίους οδηγούς έχουν την εντύπωση πως έχουν αποκοιμηθεί για ελάχιστα δευτερόλεπτα στο τιμόνι ενώ το 14% των Ελλήνων είχαν ή παραλίγο να έχουν ατύχημα επειδή κοιμήθηκαν. Ακόμη, 1 στους 2 αναγνωρίζει πως το «μυαλό του ταξιδεύει» όταν οδηγεί ενώ, παρά την κούρασή του, το 44% δηλώνει πως συνεχίζει υποχρεωτικά να οδηγεί.

Βέβαια, η έρευνα δείχνει πως για την αντιμετώπιση του ύπνου οι οδηγοί έχουν αναπτύξει φίλτρα προστασίας.

Το 85% των Ελλήνων οδηγών μεταθέτει την ώρα αναχώρησης όταν νιώθει κουρασμένο, ενώ το 76% δίνει το τιμόνι σε κάποιον άλλο κατά την διάρκεια της διαδρομής εάν και εφόσον αυτό είναι εφικτό.

Το 9% των Ελλήνων οδηγών παραδέχεται ότι οδηγεί σε κατάσταση μέθης (έναντι 7% στην Ευρώπη) ενώ το 15% δηλώνει ότι έχει ήδη εμπλακεί ή έχει κινδυνέψει να εμπλακεί σε ατύχημα εξαιτίας της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ.

Τέλος, ένα μικρό αλλά υπαρκτό ποσοστό νέων ανδρών κάτω των 35 ετών (6%) παραδέχεται πως οδηγεί έχοντας καπνίσει κάνναβη ή έχοντας καταναλώσει ναρκωτικές ουσίες.

  • 63% των Ελλήνων οδηγών βρίζει έναν άλλον οδηγό στο δρόμο. (Εμείς, οι Γάλλοι και οι Γερμανοί έχουμε τα υψηλότερα ποσοστά)
  • 60% κορνάρει άσκοπα στους οδηγούς που τον εκνευρίζουν
  • 79% ξεπερνά κατά λίγα χιλιόμετρα/ώρα το όριο ταχύτητας 
  • 24% (22% στην Ευρώπη) κατεβαίνει από το αμάξι για να διαπληκτιστεί με έναν άλλον οδηγό
  • 44% δηλώνει ότι κάποιες φορές δεν δένει την ζώνη ασφαλείας (έναντι 22% των Ευρωπαίων)
  • 84% των Ελλήνων χρησιμοποιεί το smartphone ή προγραμματίζει το GPS ενώ οδηγεί
  • 76% δηλώνει ότι τηλεφωνεί όταν είναι στο τιμόνι
  • 24% είχαν, ή παραλίγο να έχουν ατύχημα, γιατί τους πήρε ο ύπνος στο τιμόνι

Πηγή: https://www.kathimerini.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: