Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















18 Ιουλ 2023

Χιλιάδες οι κινούμενες βόμβες στους δρόμους μας

 

 

 

 

 ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

17/7.2023



Οι υψηλές θερμοκρασίες μετατρέπουν σε κινούμενες… βόμβες τα παλιά και κυρίως τα κακοσυντηρημένα οχήματα.

Καθημερινά η πυροσβεστική υπηρεσία καλείται να αντιμετωπίσει δεκάδες περιπτώσεις με πυρκαγιές αυτοκινήτων, όπως η σημερινή στην Λεωφόρο Κηφισίας, στην περίπτωση ένος Audi A4 του 2008.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που αντλήσαμε, σχεδόν το 90% αυτών των περιστατικών, είναι για αυτοκίνητα άνω των δέκα ετών. Σημειώστε δε, πως μέχρι σήμερα, σε κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν έχει προκληθεί πυρκαγιά από μηχανολογικούς λόγους…

Ένα κακοσυντηρημένο, παλαιό αυτοκίνητο αντιμετωπίζει μεγάλο κίνδυνο πυρκαγιάς, με σοβαρές συνέπειες τόσο για την ασφάλεια των επιβατών, όσοαλλά και για τους γύρω του. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να προκαλέσουν μια τέτοια κατάσταση, πολλοί εκ των οποίων είναι αποτέλεσμα της κακής συντήρησης.

Πρώτον, η υπερβολική θερμότητα είναι ένας σημαντικός παράγοντας. Ένα παλαιό κινητήρα που δεν έχει συντηρηθεί σωστά μπορεί να υπερθερμανθεί, ειδικά κατά τη διάρκεια των ζεστών καλοκαιρινών μηνών. Αυτό μπορεί να οδηγήσει στην ανάφλεξη των υγρών του αυτοκινήτου, όπως το λάδι και το αντιψυκτικό, προκαλώντας έτσι πυρκαγιά.

Δεύτερον, τα παλιά καλώδια και η ηλεκτρική εγκατάσταση είναι άλλη μια πηγή κινδύνου. Η φθορά και η ηλικία μπορούν να οδηγήσουν σε βραχυκύκλωμα, το οποίο μπορεί να προκαλέσει φωτιά. Πολλά παλαιά αυτοκίνητα επίσης έχουν ελλιπείς προστασίες από βραχυκυκλώματα, αυξάνοντας τον κίνδυνο.

Τρίτον, οι διαρροές καυσίμου. Οι φθαρμένα σωλήνες και οι συνδέσεις μπορούν να οδηγήσουν σε διαρροές, το καύσιμο μπορεί να αναφλεχθεί από μια θερμή επιφάνεια ή από μια σπίθα από την ηλεκτρική εγκατάσταση.

Απαιτείται λοιπόν τακτική συντήρηση και επιθεωρήσεις από μηχανικούς που ξέρουν, ωστε να εντοπίζουν και να διορθώνουν τυχόν προβλήματα. Αυτό περιλαμβάνει την αναπλήρωση των υγρών, την ελεγχόμενη λειτουργία του συστήματος ψύξης, την επιθεώρηση της ηλεκτρικής εγκατάστασης και των σωληνώσεων καυσίμου.

Όπως έχει γράψει πολλές φορές το newsauto η Ελλάδα έχει έναν από τους γηραιότερους και πιο κακοσυντηρημένους στόλους οχημάτων στην Ευρώπη. Η μέση ηλικία των αυτοκινήτων που Γηροκομείο της Ευρώπης η Ελλάδα! υπερβαίνει τα 16 χρόνια.

Εκτός από το γεγονός ότι τα παλαιά αυτοκίνητα έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να παρουσιάσουν προβλήματα, το κύριο θέμα είναι η κακή συντήρηση. Ένα σημαντικό ποσοστό αυτοκινητιστών δεν πραγματοποιεί τακτικά τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης, πράγμα που ενισχύει την πιθανότητα εμφάνισης βλαβών και προβλημάτων ασφαλείας. Σύμφωνα με τα στατιστικά, πάνω από το 30% των αυτοκινήτων στην Ελλάδα δεν περνάνε τον τακτικό έλεγχο ΚΤΕΟ, που είναι υποχρεωτικός για την επιβεβαίωση της ασφαλούς λειτουργίας των οχημάτων.

Αυτή η κατάσταση επιφέρει πολλαπλές συνέπειες, όπως αυξημένο κίνδυνο ατυχημάτων, υψηλότερες εκπομπές ρύπων και αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.

ΠΗΓΗ: https://www.newsauto.gr

 



 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: