Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















18 Ιουλ 2023

Μπαμπά μην τρέχεις!… Πόσο καλοί οδηγοί είναι οι γονείς για τα παιδιά τους;

 

 


 Γράφει: Νίκος Λουπάκης

  https://stotimoni.gr/

Μεγάλο βαθμό – και συγκεκριμένα 8 με άριστα το 10 – βάζουν τα παιδιά στους γονείς τους στον τομέα της οδήγησης, σύμφωνα με έρευνα του «Fondation VINCI Autoroutes» που σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ipsos απευθύνθηκε σε 510 μικρούς επιβάτες, ηλικίας 8 ως 16 ετών, καθώς και σε 507 γονείς παιδιών της ίδιας ηλικίας. Το ενδιαφέρον όμως είναι ότι ενώ η εικόνα που έχουν τα παιδιά για τον πατέρα τους ή την μητέρα τους είναι σχεδόν ιδανική, οι απαντήσεις στο σχετικό ερωτηματολόγιο αποκαλύπτουν μια σειρά από πρακτικές που ακολουθούν οι Έλληνες (και οι Ελληνίδες) οδηγοί, που μπορούν να χαρακτηριστούν από μη καλές έως επικίνδυνες!…

Έτσι, σύμφωνα με τα παιδιά, το 45% των γονέων δεν δένουν τη ζώνη ασφαλείας των παιδιών όταν κάνουν μικρές διαδρομές, αν και μόλις το 27% των γονέων παραδέχεται κάτι τέτοιο. Σε ό,τι αφορά τη χρήση ζώνης ασφαλείας από τους γονείς, το 38% των παιδιών διαπιστώνει ότι οι γονείς δεν δένουν τη ζώνη τους, ενώ μόλις το 28% των γονέων το παραδέχεται.

Επίσης, περισσότερα από 8 στα 10 παιδιά (82%) παρατηρούν ότι οι γονείς τους απαντούν στο κινητό τηλέφωνο ενώ οδηγούν. Και σα να μην φτάνει αυτό, 6 στους 10 γονείς (59%) καλούν κάποιον στο τηλέφωνο εν ώρα οδήγησης. Ωστόσο, μόνο το 68% των γονέων παραδέχεται ότι απαντά σε τηλεφωνικές κλήσεις και το 48% ότι κάνει κλήσεις ενώ οδηγεί.

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι ενώ η χρήση του κινητού με blue tooth δεν απαγορεύεται, είναι από την άλλη γεγονός ότι αποσπά, άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο, την προσοχή του οδηγού γεγονός που μπορεί να συμβάλλει στην πρόκληση, ή έστω στη μη αποφυγή, ενός ατυχήματος.

Οι γονείς επίσης φαίνεται να μην είναι οι καλύτεροι δάσκαλοι, σε σχέση τόσο με την οδική ασφάλεια, όσο και γενικότερα με τις αξίες και την κουλτούρα που μεταδίδουν στα παιδιά τους, αφού το 62% των παιδιών ακούνε τους γονείς τους να βρίζουν (με τους περισσότερους από αυτούς, 59%, να το παραδέχονται κιόλας…) Επίσης, το 61% των παιδιών ακούει τους γονείς να κορνάρουν χωρίς λόγο, «διαμαρτυρόμενοι», (μόνο το 52% των γονέων δέχονται ότι κάνουν κάτι τέτοιο) ενώ σε ποσοστό 44% βλέπουν επίσης ότι δεν σταματούν για να περάσουν οι πεζοί (συμπεριφορά που παραδέχεται το 38% των γονέων).

Και όλα αυτά τη στιγμή που και οι ίδιοι οι γονείς βάζουν επίσης υψηλό, πάλι 8 στα 10, βαθμό στον εαυτό τους…

Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, ισχυρίζονται ότι οδηγούν πιο υπεύθυνα όταν στο αυτοκίνητο βρίσκονται τα παιδιά, αν και τα στοιχεία που προκύπτουν από τις απαντήσεις τους σηκώνουν πολλή συζήτηση:

  • το 68% αυτών εκνευρίζεται λιγότερο,
  • το 57% υπερβαίνει σπανιότερα τα όρια ταχύτητας,
  • το 59% κάνει λιγότερες βραδινές διαδρομές,
  • το 45% προσέχει περισσότερο να μην τηλεφωνεί ενώ οδηγεί.

Ενδεικτικό, τέλος, της αναντιστοιχίας της εκτίμησης που έχουν τα παιδιά για τους γονείς τους προς την πραγματικότητα είναι επίσης το ότι ενώ μόλις το 29% των παιδιών παρατηρούν ότι οι γονείς τους τρέχουν πολύ, οι περισσότεροι από τους γονείς (53%) παραδέχονται ότι υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας. Το ίδιο συμβαίνει και σε ό,τι αφορά το γεγονός ότι ξεχνούν να χρησιμοποιήσουν τα φλας για να αλλάξουν κατεύθυνση. Πρόκειται για μια συμπεριφορά που τα παιδιά παρατηρούν πιο δύσκολα, αφού μόλις το 27% αυτών διαπιστώνουν κάτι τέτοιο στους γονείς τους, ενώ το 37% των γονέων δηλώνει ότι πράγματι ξεχνά να χρησιμοποιήσει τα φλας.

Bernadette Moreau. Επικεφαλής του Ιδρύματος Fondation VINCI AUTOROUTES για την υπεύθυνη οδήγηση

Τα αποτελέσματα της έρευνας, μαζί με τα αποτελέσματα του «Ευρωβαρόμετρου» παρουσιάστηκαν χθες σε ειδική εκδήλωση, στο κέντρο της Αθήνας, από την Bernadette Moreau, Επικεφαλής του Ιδρύματος Fondation VINCI AUTOROUTES για την υπεύθυνη οδήγηση, παρουσία του Παναγιώτη Παπανικόλα, Διευθυντή Ελλάδας της VINCI CONCESSIONS, κυρίου μετόχου μεγάλων ελληνικών οδικών υποδομών όπως η Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» και η «Ολυμπία Οδός».

Παναγιώτης Παπανικόλας. Διευθυντής Επικοινωνίας VINCI CONCESSIONS Ελλάδος

Σχετικά με τη μεθοδολογία της έρευνας:

Από τις 6 ως τις 20 Νοεμβρίου 2019, το Ινστιτούτο Ipsos έστειλε ερωτηματολόγιο μέσω Διαδικτύου σε 510 παιδιά ηλικίας 8 ως 16 ετών και σε 507 γονείς παιδιών της ίδιας ηλικίας, δηλαδή ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα αυτών των πληθυσμιακών ομάδων σε ό,τι αφορά το φύλο, την ηλικία, την περιοχή, την κατηγορία αστικού κέντρου και το επάγγελμα (μόνο για τους γονείς). Τα παιδιά και οι γονείς δεν ανήκαν στην ίδια οικογένεια. Η αντιπροσωπευτικότητα του κάθε δείγματος διασφαλίζεται με τη μέθοδο των ποσοστώσεων.

Σχετικά με το Fondation VINCI Autoroutes για υπεύθυνη οδήγηση:

Το Ίδρυμα «Fondation VINCI Autoroutes» για την υπεύθυνη οδήγηση συστάθηκε τον Φεβρουάριο του 2011 και αποτελεί εργαστήριο, παρατηρητήριο και εργαλείο ενημέρωσης αφιερωμένο στην εξέλιξη των οδικών συμπεριφορών.

Το Ίδρυμα, αφού αρχικά ασχολήθηκε με την καταπολέμηση της οδικής ανασφάλειας, έχει στόχο να προωθήσει την υπεύθυνη συμπεριφορά στον δρόμο («καλώς οδηγείν»), ενώ το 2018 διεύρυνε το πεδίο δράσης του στους τομείς του περιβάλλοντος και της εκπαίδευσης («καλώς συμπεριφέρεσθαι»). Μεταξύ των δράσεων που υλοποιεί είναι: 

–              η χρηματοδότηση καινοτόμων επιστημονικών ερευνών σε ορισμένα πεδία επικίνδυνων συμπεριφορών, σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και εκπαίδευσης, καθώς και νοοτροπίας των οδηγών ως φορέων βελτίωσης της συμπεριφοράς,

–              η διοργάνωση εκστρατειών ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης,

–              η υποστήριξη συλλογικών πρωτοβουλιών και δράσεων πολιτών για την υπεύθυνη οδήγηση.

 

Αναδημοσίευση:  https://stotimoni.gr/

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: