Στις Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023, ο τομέας της οδικής ασφάλειας δεν ήταν θέμα συζήτησης και προβληματισμού για να αποτελέσει ένα από τα κυρίαρχα θέματα του προγραμματισμού και των δεσμεύσεων όλων των υποψηφίων συνδυασμών.
Επειδή η επόμενη πενταετία είναι κρίσιμη καθώς η συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι ουσιαστική για την ευρύτερη διάδοση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, με στόχο να προτρέψει τους πολίτες να χρησιμοποιούν εναλλακτικούς και φιλικότερους προς το περιβάλλον τρόπους μετακίνησης και να προωθήσει την ενεργητική μετακίνηση και την δημιουργία βιώσιμων πόλεων και ως εκ τούτου η Τ.Α. είναι αυτή που πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες στον τομέα της οδικής ασφάλειας για την επίλυση των χρόνιων προβλημάτων.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένα από τα θέματα:
1. Περιμετρικός δακτύλιος πόλης Ρόδου.
2. Ολοκληρωμένη ανάπλαση του κέντρου της πόλης μας.
3. Μελέτη οδού σύνδεσης πόλης Ρόδου με Αεροδρόμιο (μεσογειακή χάραξη) Παρότι εδώ και αρκετά χρόνια είχε μελετηθεί η χάραξή της, στη συνέχεια εγκαταλείφτηκε και σήμερα που βρίσκεται παρότι κατά καιρούς έχουν γίνει σχετικές ανακοινώσεις.
4. Διαπλάτυνση εθνικής οδού Ρόδου – Λίνδου. Πρόσφατα ανατέθηκε η ολοκλήρωσή του στην Περιφέρεια. Ποιο το χρονοδιάγραμμα και ποιες οι δεσμεύσεις; Θα έχει προδιαγραφές πραγματικής εθνικής οδού και όχι αστικής αρτηρίας.
5. Ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη για την πόλη της Ρόδου η οποία θα αντιμετωπίζει αντικειμενικά το πρόβλημα πέραν από συμφέροντα και εξυπηρετήσεις.
6. Σταδιακή κατάργηση, όπου υπάρχει δυνατότητα με βάση τις προδιαγραφές, των φωτεινών σηματοδοτών και μετατροπή τους σε ανισόπεδους ή κυκλικούς κόμβους.
7. Έλεγχος των έργων από τους Ελεγκτές Οδικής Ασφάλειας όπως προβλέπει η Ελληνική νομοθεσία
8. Η ενθάρρυνση εναλλακτικών μέσων μεταφοράς – άθλησης με τη δημιουργία/επέκταση δικτύων πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων παράλληλων προς το παραλιακό μέτωπο της πόλης, επεκτείνοντας σε δεύτερη φάση το δίκτυο και σε άλλα σημεία της αλλά και εκτός αυτής, ενώνοντας παράλληλα περιοχές ειδικού ενδιαφέροντος (όπως για παράδειγμα η λειτουργική διασύνδεση των αρχαιολογικών χώρων της πόλης με δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων).
9. η απόδοση μέρους του υφιστάμενου οδικού δικτύου κυκλοφορίας και στάθμευσης οχημάτων στους πεζούς. Έχει καταφανώς αναδειχθεί η αναγκαιότητα αναμόρφωσης των πλατειών Ελευθερίας και Αντιναυάρχου Ιωαννίδη καταργώντας τις θέσεις στάθμευσης και δημιουργώντας πραγματικές πλατείες.
10. Άμεσος στόχος είναι επίσης ο επαναπροσδιορισμός κάτω από άλλη λογική, των μέσων μαζικής μεταφοράς και των αντίστοιχων δρομολογίων που σήμερα λειτουργούν μάλλον αποτρεπτικά προσδιορίζοντας παράλληλα περιφερειακούς χώρους στάθμευσης. Απαιτείται η δημιουργία υψηλής ποιότητας δικτύων δημόσιας συγκοινωνίας, η εκτέλεση συνδυασμένων μετακινήσεων, η δημιουργία προσπελάσιμων σταθμών μεταβίβασης από το ιδιωτικό αυτοκίνητο στη δημόσια συγκοινωνία, η κατασκευή χώρων στάθμευσης εκτός του κέντρου της πόλης και μεταφορικά συστήματα που να καλύπτουν τις ανάγκες όλων των κατηγοριών των πολιτών (παιδιών, ηλικιωμένων, ατόμων με μειωμένη κινητικότητα).Η εφαρμογή ενός τέτοιου δικτύου δημόσιας συγκοινωνίας φιλική προς το περιβάλλον θα βελτιώσει την ποιότητα της μετακίνησης των πολιτών, θα καταστήσει το περπάτημα και το ποδήλατο πιο ελκυστικό και θα αποσυμφορηθεί ο το κέντρο της πόλης.
11. η σύνταξη ενός σύγχρονου στρατηγικού περιεχομένου πολεοδομικού σχεδιασμού για την πόλη της Ρόδου που να καλύπτει τις ανάγκες της όχι με «πολεοδομικά κλισέ» αλλά με σύγχρονες προσεγγίσεις και να ενσωματώσει όλες τις επί μέρους προσπάθειες που στο μεταξύ επιβάλλεται να γίνουν με στόχευση την «βιώσιμη κινητικότητα». Η διεθνής εμπειρία έχει καταδείξει ότι σε ένα ιδιαίτερα πολυσύνθετο θέμα, αυτό της επίλυσης των κυκλοφοριακών συμφορήσεων και της επίτευξης του στόχου της αειφόρου κινητικότητας στα αστικά κέντρα, απαιτούνται ολοκληρωμένες παρεμβάσεις στις βασικές εκείνες συνιστώσες που προσδιορίζουν/ επηρεάζουν τις αστικές μετακινήσεις.
12. Στις παρεμβάσεις αυτές, συμπεριλαμβάνονται όλες οι προαναφερθείσες και ενδεικτικά θα μπορούσαμε να παραθέσουμε και τις παρακάτω
13. Δραστικός περιορισμός ευρύτερου Ιστορικού Κέντρου από Ι.Χ. στη βάση Συγκοινωνιακής Μελέτης
14. Προώθηση τοπικών παρεμβάσεων που στοχεύουν στην κυκλοφοριακή ύφεση, ως περιορισμοί της ταχύτητος, μείωση του πλάτους των δρόμων,
15. Ενοποίηση χώρων ιστορικού ενδιαφέροντος
16. Δραστικός περιορισμός Ι.Χ. εντός Ιστορικού Κέντρου και ευρύτερης περιοχή τους.
17. Καινοτόμος χρήση αυτοκινήτου, μέσω της ανάπτυξης και ενθάρρυνσης μιας συλλογικής χρήσης του αυτοκινήτου τύπου ( Car-sharing) και άλλων μορφών δημοσίων μεταφορών.
18. Λήψη μέτρων για την μείωση των τροχαίων
Απαιτείται λοιπόν η ανάληψη πρωτοβουλιών από την Τ.Α Α & Β Βαθμού με ενέργειες ενημέρωσης/πληροφόρησης για την υγεία των χρηστών κ.α.
Αξιότιμοι Κύριοι Υποψήφιοι Τ.Α Α & Β Βαθμού
Σε αυτή την ενέργεια των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης- SDG στην πόλη μας, τη Ρόδο ζητούμε την υποστήριξή σας, την βοήθειά σας με όποιον τρόπο εσείς πιστεύετε προκειμένου να έχουμε θετικά αποτελέσματα, επικεντρώνοντας τις προοπτικές για το μέλλον, αναδεικνύοντας το πώς φανταζόμαστε και θέλουμε την πόλη μας τη Ρόδο των επόμενων χρόνων.
Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές2023.
Οφείλουμε να εργαστούμε συστηματικά για να προλάβουμε τα τροχαία δυστυχήματα.
Ας ξεκινήσουμε από την Ρόδο: Με όραμα μηδέν απώλειες από τροχαία συμβάντα!
Να σχεδιάσουμε μια πόλη ανθρώπινη, ένα νησί όπου οι μετακινήσεις των χρηστών του οδικού δικτύου να είναι ασφαλείς, σε ένα οδικό δίκτυο είτε έχει χαρακτηριστεί Εθνική οδός, Επαρχιακή οδός ή Δημοτική οδός.
Να οραματιστούμε μια πόλη βιώσιμη με ασφαλή μετακίνηση για όλους αλλά ιδιαίτερα για τα παιδιά, τους πεζούς, τα ΑΜΕΑ, τους ποδηλάτες.
Ας πραγματοποιήσουμε μια δικιά μας πενταετία δράσης για την Οδική Ασφάλεια και τον δραστικό περιορισμό των τροχαίων στην περιοχή μας, στο νησί μας.
Ας γίνουμε εμείς το παράδειγμα που θα δείξει έμπρακτα πως η Τ.Α Α & Β Βαθμού, μπορεί να συμβάλλει αποφασιστικά σ΄ αυτό το στόχο ακόμα κι αν η κεντρική διοίκηση αδιαφορεί.
Ας γίνουμε εμείς η αφορμή για να ξεκινήσουν παρόμοιες δράσεις όλες τις περιφέρειες της χώρας μας."
Κανείς δεν περισσεύει σ΄ αυτή την προσπάθεια, γιατί κανείς δεν περισσεύει σ΄ αυτή τη ΖΩΗ.
Η Επίτροπος Μεταφορών κ. Αντίνα Βαλεάν δήλωσε σχετικά: «Οι πόλεις καταλαμβάνουν μόνο το 4% της έκτασης της ΕΕ, αλλά φιλοξενούν το 75% των Ευρωπαίων πολιτών. Υιοθετώντας πιο βιώσιμες και αποδοτικές λύσεις κινητικότητας, οι πόλεις μπορούν να βελτιώσουν τη ζωή των κατοίκων τους και όσων ζουν γύρω από αυτές, μειώνοντας τη ρύπανση και αναβαθμίζοντας τις μετακινήσεις για το καλό όλων.
Η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, θα συνεχίσει όπως και μέχρι σήμερα από την ίδρυσή της να κάνει, ότι περνά από το χέρι της για την δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών ώστε το οδικό περιβάλλον να είναι ασφαλές, επισημαίνοντας ακόμη ότι μικρότερες ταχύτητες 30χλμ/ώρα μέσα στις πόλεις συμβάλλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας, στη μείωση των ρύπων και του θορύβου βελτιώνοντας και την ποιότητα της ζωής μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου