Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















9 Μαρ 2024

Αναθεώρηση των κανόνων για τις άδειες οδήγησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση

 


Αυτοαξιολόγηση της ικανότητας οδήγησης, ελάχιστη διετής δοκιμαστική περίοδος για αρχάριους οδηγούς και ψηφιακή άδεια οδήγησης

 


Υπέρ της αναθεώρησης των ευρωπαϊκών κανόνων για τις άδειες οδήγησης τάχθηκε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με σκοπό να να διασφαλιστεί ότι συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια και στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ΕΕ.

Πιο συγκεκριμένα, το Κοινοβούλιο ζητά οι οδηγοί να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης και να γνωρίζουν τους κινδύνους, ιδίως για τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί, τα παιδιά, οι ποδηλάτες και οι χρήστες ηλεκτρικών πατινιών.

Ως εκ τούτου, η οδήγηση σε χιόνι και ολισθηρές συνθήκες, η ασφαλής χρήση του τηλεφώνου κατά την οδήγηση, τα τυφλά σημεία, τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και το ασφαλές άνοιγμα των πορτών του οχήματος θα πρέπει επίσης να αποτελούν μέρος της εξέτασης για την απόκτηση άδειας οδήγησης.

Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν ότι οι άδειες οδήγησης θα πρέπει να ισχύουν για τουλάχιστον 15 χρόνια για μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα. Οι αντίστοιχες για φορτηγά και λεωφορεία θα έχουν ελάχιστη διάρκεια 5 χρόνων. Δεν στηρίζουν τη μείωση της διάρκειας ισχύος των αδειών οδήγησης για ηλικιωμένους, όπως πρότεινε η Επιτροπή, με σκοπό την αποφυγή διακρίσεων και τη διασφάλιση του δικαιώματός τους στην ελεύθερη κυκλοφορία και τη συμμετοχή στην οικονομική και κοινωνική ζωή.

Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να μπορούν οι οδηγοί να αξιολογούν οι ίδιοι την ικανότητα οδήγησής τους όταν εκδίδεται και ανανεώνεται άδεια οδήγησης, επιτρέποντας στις χώρες της ΕΕ να αποφασίζουν εάν η αυτοαξιολόγηση θα πρέπει να αντικατασταθεί από μια ιατρική εξέταση με κατ’ ελάχιστο εξετάσεις όρασης και καρδιαγγειακών παθήσεων για τους οδηγούς. Ωστόσο, οι ευρωβουλευτές ζητούν οι κυβερνήσεις των κρατών μελών να καταβάλουν μεγαλύτερες προσπάθειες για την αύξηση της ευαισθητοποίησης του κοινού σχετικά με ψυχικά και σωματικά σημάδια που μπορεί να θέσουν ένα άτομο σε κίνδυνο κατά την οδήγηση.

Όσον αφορά τους αρχάριους και άπειρους οδηγούς, αυτού θα πρέπει να υποβάλλονται σε δοκιμαστική περίοδο τουλάχιστον δύο ετών, κατά τη διάρκεια της οποίας θα υπόκεινται σε ορισμένους περιορισμούς, όπως αυστηρότερα όρια αλκοόλ και αυστηρότερες ποινές για μη ασφαλή οδήγηση, σύμφωνα με το Κοινοβούλιο.

Επίσης, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η έλλειψη επαγγελματιών οδηγών, οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να επιτρέπεται σε οδηγούς 18 ετών και άνω να αποκτούν άδεια οδήγησης φορτηγού ή λεωφορείου με έως 16 επιβάτες, εφόσον διαθέτουν πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας. Επιπλέον, οι οδηγοί από 17 ετών θα πρέπει να είναι επιλέξιμοι για άδεια οδήγησης αυτοκινήτων ή φορτηγών αν συνοδεύονται από έμπειρο οδηγό.

Περαιτέρω, για τη στήριξη της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς, οι ευρωβουλευτές τάσσονται υπέρ της καθιέρωσης ψηφιακής άδειας οδήγησης, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε κινητό τηλέφωνο και πλήρως ισοδύναμη με το συνηθισμένο δίπλωμα.

Πηγή: europarl.europa.eu

Δεν υπάρχουν σχόλια: