Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















14 Απρ 2024

Νέος ΚΟΚ: Όλες οι αλλαγές που φέρνει – Πότε θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης στους παραβάτες

 

 

 

 

 «Ο αναμορφωμένος ΚΟΚ θα έχει νέα πολιτική ποινών, επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια. Δεν μας ενδιαφέρει να τιμωρήσουμε, πρωτίστως, τους παραβάτες, μας ενδιαφέρει να είναι εφαρμόσιμες οι ποινές, να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και στην επικινδυνότητα κάθε παράβασης», τονίζει η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπουλου.

Για πρώτη φορά, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, που αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση το επόμενο διάστημα, κατηγοριοποιούνται οι ποινές και αυστηροποιούνται, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης (πχ. κινητό τηλέφωνο, κράνος, ζώνη κ.α.). «Οι ποινές να αφορούν στον οδηγό και όχι στο όχημα ενώ λαμβάνοντας υπόψιν μας τη μικροκινητικότητα, που έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας αναπροσαρμόζουμε, προς τα κάτω, τα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού» τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κυρία Αλεξοπούλου.

Μάλιστα αναφέρει χαρακτηριστικά: «Δεν μπορεί να παραμένουμε θεατές μπροστά στην εκατόμβη θυμάτων που αφήνουν πίσω τους τα τροχαία δυστυχήματα».

«Λαμβάνοντας υπ΄όψιν μας τη μικροκινητικότητα, που έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας αναπροσαρμόζουμε, προς τα κάτω, τα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού.

Στους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους, που έχει η χώρα, έχουν ελαττωθεί πάρα πολύ τα τροχαία δυστυχήματα. Δυστυχώς, ο μεγάλος αριθμός εντοπίζεται, πλέον, εντός των αστικών κέντρων. Άρα θα πρέπει να δούμε τις αλλαγές στον ΚΟΚ και τα όρια ταχύτητας συντεταγμένα, καθώς σύμφωνα με τους επιστήμονες συγκοινωνιολόγους, ένα τροχαίο που γίνεται στα 20 χλμ. έχει περιορισμένες πιθανότητες, της τάξεως του 20% να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στους εμπλεκόμενους στο τροχαίο, ενώ ένα που γίνεται με ταχύτητα 50 χλμ. το ίδιο ποσοστό αυξάνεται στο 80%, είτε με νεκρό, είτε με βαριά τραυματισμένο. Όταν μιλάμε για ταχύτητες δεν αναφερόμαστε σε ψυχρά νούμερα, καθώς από αυτά εξαρτώνται ανθρώπινες ζωές.

Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όταν στο μητρώο ενός οδηγού συμπληρωθούν 25 πόντοι ποινής από τροχαίες παραβάσεις, τότε αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 5 χρόνια και όταν παρέλθει το διάστημα αυτό, ο οδηγός μετά πρέπει να επανεξεταστεί για νέο δίπλωμα.

Σημαντικό είναι, επίσης, και το γεγονός ότι μετά την αντικατάσταση των 12 αναλογικών καμερών σε ψηφιακές αλλά και ταυτόχρονα με την περισσότερη αστυνόμευση, έχει μειωθεί κατά πολύ η είσοδος των παραβατών στις λεωφορειολωρίδες.

Επιπλέον, από τον Δεκέμβριο του 2023 υφίσταται, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μία πλατφόρμα, στην οποία δίνεται πρόσβαση στον πολίτη στους πόντους, στις παραβάσεις και τυχόν αφαιρετήρια που σχετίζονται με την άδεια οδήγησης.

Η ψηφιοποίηση αυτή, εξασφαλίζει την εφαρμογή ενός μέτρου, το γνωστό point system, το οποίο συλλέγει τους πόντους ποινής που προβλέπονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για κάθε υποτροπιάζουσα παραβατική συμπεριφορά» εξήγησε η κυρία Αλεξοπούλου.

Στη συνέντευξη της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η υφυπουργός μιλάει για τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες να τεθούν στη διάθεση του επιβατικού κοινού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στοχεύοντας με την σταδιακή ανανέωση ενός «γερασμένου» στόλου, στη βελτίωση της βιώσιμης ανάπτυξης των πόλεων και την καθημερινότητα όλων μας.

«Στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η ανανέωση 1.300 νέων λεωφορείων έως το τέλος του 2027, δημιουργώντας μια νέα εποχή βιώσιμη για τις συγκοινωνίες» δηλώνει η υφυπουργός Χριστίνα Αλεξοπούλου. Μιλάει, επίσης, για τη νέα ψηφιακή υπηρεσία Tap’N’Pay, που αναμένεται να εφαρμοστεί στα ΜΜΜ δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να μπορούν εύκολα και γρήγορα να μετακινούνται, δίχως να χρειάζεται να αναζητήσουν εκδοτήριο αλλά απευθείας με τη χρήση της τραπεζικής τους κάρτας καθώς και για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» τονίζοντας πως η δυναμική ανάπτυξη της αγοράς «μας οδηγεί σε μια τελείως διαφορετική προσέγγιση στο ”Κινούμαι Ηλεκτρικά 3” .

Τέλος, σε ό,τι αφορά τις εργασίες στον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου, δηλώνει «η πρόοδος των εργασιών έχει ξεπεράσει το 38,3 % … και μέχρι το 2025 θα έχουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συμβάλει τόσο στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας, αλλά και στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και ολόκληρης της χώρας».

Πηγή: https://www.enikos.gr/

 



 

 



 

Δεν υπάρχουν σχόλια: