Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















22 Απρ 2024

Πότε θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ο νέος ΚΟΚ;

 

 

 

Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αποκάλυψε επίσης ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα στην μικροκινητικότητα.

To νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι έτοιμη να παρουσιάσει και δημόσια η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με όποιες αλλαγές έχουν πραγματοποιήσει μετά από 18 χρόνια καθώς τελευταία φορά που άλλαξε ο ΚΟΚ ήταν το 2007.

Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου κατά την διάρκεια του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών αποκάλυψε ότι τις επόμενες ημέρες θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο που περιλαμβάνει το νέο ΚΟΚ ενώ επίσης επισήμανε ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην μικροκινητικότητα.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του συντονιστή της συζήτησης, δημοσιογράφου Απόστολο Μαγγηριάδη η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, είπε: «Δεν μπορούμε να συζητήσουμε για βιώσιμη αστική κινητικότητα χωρίς ηλεκτροκίνηση. Αυτή τη στιγμή 240 καινούργια ηλεκτρικά οχήματα βρίσκονται σε δοκιμαστική λειτουργία -χωρίς επιβάτες- σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Έως το τέλος της θητείας μας σκοπεύουμε να κυκλοφορούν 1.300 λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με ηλεκτροκίνηση ή φυσικό αέριο. Σημαντικό να ειπωθεί πως κάθε νέο λεωφορείο είναι πλήρως προσβάσιμο».

Επίσης η υφυπουργός τόνισε πως δίνεται «υπερ - γενναία» επιδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, ύψους 22.500 ευρώ - που υπό προϋποθέσεις μπορεί να φτάσει τις 28.000 ευρώ -  για όποιον επαγγελματία ταξί θέλει να αντικαταστήσει το όχημα του με ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

 

Ερωτώμενη για το αν η κυβέρνηση σχεδιάζει αυστηροποίηση του Κώδικα Ωδικής Κυκλοφορίας η κα Αλεξοπούλου απάντησε πως «τα θέματα ΚΟΚ για εμάς είναι ύψιστης προτεραιότητας. Συνολική αλλαγή του ΚΟΚ έχει να γίνει από το 2007. Σύντομα θα παρουσιάσουμε τις θέσεις μας για τον νέο ΚΟΚ που θα λαμβάνει υπόψιν και τη μικροκινητικότητα. Το νομοσχέδιο έρχεται σε δημόσια διαβούλευση τις επόμενες ημέρες».

Όσον αφορά στην οδική ασφάλεια η Υφυπουργός δήλωσε χαρακτηριστικά ότι αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα γιατί τα στοιχεία είναι ανησυχητικά. «Με το δίκτυο των σύγχρονων αυτοκινητόδρομων το πρόβλημα, στις Εθνικές Οδούς, έχει αντιμετωπιστεί σε μεγάλο βαθμό. Μέσα στις πόλεις όμως είναι αισθητό», υπογράμμισε η κυρία Αλεξοπούλου.


«Στόχος μας είναι να μηδενίσουμε νεκρούς και τραυματίες. Χτες βρισκόμασταν στο συνέδριο ‘‘Sustainable Ride’’ όπου συζητούσαμε για τις μοτοσυκλέτες. Τα δεδομένα δεν είναι καλά. Το 40% των τροχαίων αφορά στα δίκυκλα και ένα στα δυο τροχαία πραγματοποιείται εντός πόλης από τους ευάλωτους χρήστες της οδού. Αυτό πρέπει ν’ αλλάξει και προς αυτή την κατεύθυνση έχει σχεδιαστεί ο νέος ΚΟΚ» τόνισε η κυρία Αλεξοπούλου κλείνοντας τη συζήτηση.

Πηγή: https://www.carandmotor.gr/nea/pote-tha-tethei-se-dimosia-diaboyleysi-o-neos-kok

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: