Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αποκάλυψε επίσης ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα στην μικροκινητικότητα.
To νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι έτοιμη να παρουσιάσει και δημόσια η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με όποιες αλλαγές έχουν πραγματοποιήσει μετά από 18 χρόνια καθώς τελευταία φορά που άλλαξε ο ΚΟΚ ήταν το 2007.
Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου κατά την διάρκεια του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών αποκάλυψε ότι τις επόμενες ημέρες θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο που περιλαμβάνει το νέο ΚΟΚ ενώ επίσης επισήμανε ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην μικροκινητικότητα.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του συντονιστή της συζήτησης, δημοσιογράφου Απόστολο Μαγγηριάδη η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, είπε: «Δεν μπορούμε να συζητήσουμε για βιώσιμη αστική κινητικότητα χωρίς ηλεκτροκίνηση. Αυτή τη στιγμή 240 καινούργια ηλεκτρικά οχήματα βρίσκονται σε δοκιμαστική λειτουργία -χωρίς επιβάτες- σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Έως το τέλος της θητείας μας σκοπεύουμε να κυκλοφορούν 1.300 λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με ηλεκτροκίνηση ή φυσικό αέριο. Σημαντικό να ειπωθεί πως κάθε νέο λεωφορείο είναι πλήρως προσβάσιμο».
Επίσης η υφυπουργός τόνισε πως δίνεται «υπερ - γενναία» επιδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, ύψους 22.500 ευρώ - που υπό προϋποθέσεις μπορεί να φτάσει τις 28.000 ευρώ - για όποιον επαγγελματία ταξί θέλει να αντικαταστήσει το όχημα του με ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Ερωτώμενη για το αν η κυβέρνηση σχεδιάζει αυστηροποίηση του Κώδικα Ωδικής Κυκλοφορίας η κα Αλεξοπούλου απάντησε πως «τα θέματα ΚΟΚ για εμάς είναι ύψιστης προτεραιότητας. Συνολική αλλαγή του ΚΟΚ έχει να γίνει από το 2007. Σύντομα θα παρουσιάσουμε τις θέσεις μας για τον νέο ΚΟΚ που θα λαμβάνει υπόψιν και τη μικροκινητικότητα. Το νομοσχέδιο έρχεται σε δημόσια διαβούλευση τις επόμενες ημέρες».
Όσον αφορά στην οδική ασφάλεια η Υφυπουργός δήλωσε χαρακτηριστικά ότι αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα γιατί τα στοιχεία είναι ανησυχητικά. «Με το δίκτυο των σύγχρονων αυτοκινητόδρομων το πρόβλημα, στις Εθνικές Οδούς, έχει αντιμετωπιστεί σε μεγάλο βαθμό. Μέσα στις πόλεις όμως είναι αισθητό», υπογράμμισε η κυρία Αλεξοπούλου.
«Στόχος μας είναι να μηδενίσουμε νεκρούς και τραυματίες. Χτες βρισκόμασταν στο συνέδριο ‘‘Sustainable Ride’’ όπου συζητούσαμε για τις μοτοσυκλέτες. Τα δεδομένα δεν είναι καλά. Το 40% των τροχαίων αφορά στα δίκυκλα και ένα στα δυο τροχαία πραγματοποιείται εντός πόλης από τους ευάλωτους χρήστες της οδού. Αυτό πρέπει ν’ αλλάξει και προς αυτή την κατεύθυνση έχει σχεδιαστεί ο νέος ΚΟΚ» τόνισε η κυρία Αλεξοπούλου κλείνοντας τη συζήτηση.
Πηγή: https://www.carandmotor.gr/nea/pote-tha-tethei-se-dimosia-diaboyleysi-o-neos-kok
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου