Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















31 Ιουλ 2010

ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ-ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΗΝΟΥΔΗΣ

Επάρκεια Εκπαιδευτή
Η προσπάθειά μου να περιγράψω την επάρκεια ενός εκπαιδευτή της σχολής οδηγών είναι γενική και σχετικά θεωρητική. Η έννοια ¨ επάρκεια εκπαιδευτή¨ θα μπορούσε να έχει την επωνυμία του ¨ καλού δασκάλου¨ έννοια που χρησιμοποιείται στις περισσότερες περιπτώσεις όπου το αποτέλεσμα από ¨ Αυτόν ¨ τον εκπαιδευτή έφτασε στα αναμενόμενα υψηλά επίπεδα όπου αρχίζει και γίνεται αντικείμενο καλών σχολίων και συζητήσεων από τους γονείς, ενός υποψηφίου οδηγού, τους φίλους του, και οι συστάσεις αυτού του τύπου επηρέασαν την κοινωνική εκτίμηση όπου ο εκπαιδευτής αυτός με την επάρκειά του, ο καλός εκπαιδευτής ταυτίζεται με τον εκπαιδευτή που έχει την ικανότητα να μπορεί να λύσει όλα τα προβλήματα που συναντούν οι εκπαιδευόμενοι σε όλα τα στάδια εκπαίδευσής τους για την απόκτηση άδειας οδήγησης.
Σύμφωνα με την δική μου άποψη η επάρκεια ενός εκπαιδευτή πρέπει να εκπληρώνει κάποιες βασικές απαιτήσεις, που σημαίνει να είναι προνοητικός και συνειδητός, να αγαπά την τάξη και να είναι ακριβής, να είναι ενθουσιώδης, με οργανωμένη γνώση και ενδιαφέρον, κοινωνική και επικοινωνιακή ικανότητα, υπομονετικός και επιμένων, ευήκοος, ευκίνητος, παιδαγωγός και διδάσκαλος.
Η τελευταία αυτή ιδιότητα που αναφέρω παραπάνω αφορά την επάρκεια του εκπαιδευτή να είναι διδάσκαλος και να ξεχωρίζει από τον επαγγελματία δάσκαλο της κοινής έννοιας από τον διδάσκαλο με διδακτική ικανότητα. Ο γνωστός διδάκτωρ Τσέχος στην καταγωγή Κομένιος, εμπνευστής της θεωρίας για την χρήση εποπτικών μέσων στην εκπαίδευση εννοούσε ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε πραγματικά αντικείμενα και αληθινές παραστάσεις σαν βοηθητικά μέσα στην εκπαίδευση στο μέτρο του δυνατού.
Προσωπικά πιστεύω πως στην καθημερινή δουλειά του εκπαιδευτή η διδακτική είναι το εργαλείο που εφαρμόζει τη θεωρητική γνώση επακριβώς στην κυκλοφοριακή πραγματικότητα. Η διδακτική επάρκεια του εκπαιδευτή με ένα ευρύ σχέδιο αντιμετώπισης πολλών τύπων προβλημάτων και η ικανότητα ενός θεαματικού τρόπου επινόησης καταστάσεων τον καθιστά πάντα έτοιμο στην επιλογή διαφόρων δρόμων με πλήρη συνείδηση και γνώση για τυχόν δυσκολίες που θα παρουσιασθούν με δυνατότητα παρέμβασης και επιλογής εναλλακτικής λύσης.( διδακτική= μεθοδολογία διδασκαλίας).
Ένα πλήθος από κυκλοφοριακές καταστάσεις εμφανίζονται κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης ενός υποψηφίου οδηγού. Είναι βασικό για έναν εκπαιδευτή με επάρκεια να έχει διαθέσιμη ικανότητα και γνώση, και να την καταθέτει με στρατηγικό τρόπο κι σε αναλογίες που να μπορεί ο εκπαιδευόμενος να δεχθεί για την εκάστοτε λύση του προβλήματος καθοδηγώτας τον στην γνώση που είναι χρήσιμη εκείνη την στιγμή και πως θα την εφαρμόσει π.χ. δεν είναι αρκετό να μπορεί κανείς να αναλύσει θεωρητικά και να αναπτύξει την εφαρμογή του κανόνα της δεξιάς προτεραιότητας επιβάλλεται επίσης να επιτρέψουμε την έξοδο της γνώσης και την ενεργοποίησή της πριν από μια διασταύρωση και μετά από μια επιτυχημένη εφαρμογή της γνώσης να αισθανθεί την αμοιβή της λύσης του προβλήματος.
Ο εκπαιδευτής λοιπόν πρέπει να καθοδηγεί και να επιλέγει την γνώση που θα προβληματίζει και θα ενισχύει την ικανότητα εκτίμησης του εκπαιδευόμενου. Η αν αφήσουμε τον Meyer να εκφρασθεί ¨Ο διδάσκαλος αναδεικνύει ποιοτικά τους μαθητές του όταν αυτοί με μέθοδο και σιγουριά εφαρμόζουν στην πράξη τη γνώση¨. (Meyer H 1987 - Arfwedson G )

Δεν υπάρχουν σχόλια: