Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















16 Σεπ 2010

Ταξίαρχος Κωνσταντίνος Κρόκος.ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΔΙΚΥΚΛΑ-ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ

Ταξίαρχος Κωνσταντίνος Κρόκος


Στα πλαίσια της εβδομάδας οδικής ασφάλειας του mototri.gr, μιλήσαμε με τον Ταξίαρχο Κωνσταντίνο Κρόκο, Διευθυντή της Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, σχετικά με τα ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται μοτοσικλέτες, καθώς και τους λόγους και τις αιτίες που τα προκαλούν.
Μοto Τρίτη:
Υπάρχει ένα δείγμα πρόσφατων στατιστικών στοιχείων για τα ατυχήματα που εμπλέκονται μοτοσικλέτες και αν ναι, ποια είναι η ποσοστιαία μεταβολή τους σε σχέση με ένα αντίστοιχο παλαιότερο διάστημα;
Κωνσταντίνος Κρόκος: Από τα στοιχεία του 7μήνου του 2010, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2009, προκύπτει ότι οι νεκροί οδηγοί μοτοσικλετών μειώθηκαν κατά 16%, αλλά οι λοιποί τραυματίες οδηγοί αυξήθηκαν κατά 4,5%, ενώ οι νεκροί επιβάτες μειώθηκαν κατά 60%, αλλά οι τραυματίες επιβάτες αυξήθηκαν κατά 7,5%. Παρατηρείται δηλαδή μια ανισοκατανομή στις συνέπειες μεταξύ των οδηγών και των επιβατών στις μοτοσικλέτες, η οποία προφανώς σχετίζεται και με τη χρήση του προστατευτικού κράνους, η έλλειψη του οποίου επιτείνει τις συνέπειες όσον αφορά στις σωματικές κακώσεις.
ΜΟΤΟ ΤΡΙΤΗ: Ποιες είναι οι κυριότερες αιτίες ατυχημάτων στα δίκυκλα - μοτοσικλέτες;
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΡΟΚΟΣ: Οι παραβάσεις των οδηγών των δικύκλων δεν διαφοροποιούνται και πολύ από τις παραβάσεις των οδηγών των λοιπών οχημάτων. Έτσι, ίδιες πάνω-κάτω παραβάσεις οδηγούν στα τροχαία ατυχήματα. Χωρίς σειρά αξιολόγησης θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι οι ακόλουθες: η παραβίαση της προτεραιότητας γενικά, η μη τήρηση της απόστασης ασφαλείας, το αντικανονικό προσπέρασμα, η οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση των σηματοδοτών, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, η αντικανονική χρήση των φώτων, η απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Πέρα όμως από τις παραβάσεις που οδηγούν στο τροχαίο ατύχημα, υπάρχει και η παράβαση της μη χρήσης προστατευτικού κράνους, η οποία βέβαια δεν οδηγεί σε ατύχημα, είναι όμως καθοριστική για τις συνέπειες από πλευράς σωματικών βλαβών μετά από κάποιο ατύχημα.
ΜΟΤΟ ΤΡΙΤΗ: Η διήθηση, η κίνηση δηλαδή των μοτοσικλετιστών ανάμεσα στους στοίχους των αυτοκινήτων, θεωρείται παράνομη. Ωστόσο, αποτελεί μια κοινή τακτική οδήγησης από τη συντριπτική πλειονότητα των μοτοσικλετιστών. Πώς τοποθετείται η τροχαία πάνω σε αυτό;
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΡΟΚΟΣ: Πράγματι, οι κυκλοφοριακές συνθήκες της Αττικής δημιούργησαν αυτές τις συνήθειες των οδηγών δικύκλων, οι οποίοι για να αποφεύγουν την ακινητοποίηση που υφίστανται τα λοιπά οχήματα, κινούνται ανάμεσα από αυτά, με αποτέλεσμα να αυξάνει σημαντικά ο κίνδυνος πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Η τακτική αυτή αντίκειται στις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και γιʼ αυτό θα πρέπει να αποφεύγεται από τους οδηγούς των δικύκλων. Δεν μπορεί να επικαλούνται λόγους σοβαρής καθυστέρησης παραβιάζοντας τους κανόνες κυκλοφορίας και εκθέτοντας σε κίνδυνο, πέρα από τον εαυτό τους, και τους λοιπούς χρήστες των οδών.
Πηγή: ΜΟΤΟ ΤΡΙΤΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: