Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















1 Σεπ 2010

OI ΠΕΛΑΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΡΚΙΝΓΚ

ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥΠΙΤΣΙΝΗ email:ppitsinis@dolnet.gr

Aπό Αύγουστο χειμώνα λέει ο λαός. Ειδικότερα εφέτος δικαιώνεται ακόμη περισσότερο η συγκεκριμένη παροιμία, καθώς τα οικονομικά έχουν σφίξει και αρκετοί συμπολίτες μας είτε δεν κατάφεραν να πάνε διακοπές είτε περιόρισαν τη χρονική τους διάρκεια. Χειμώνας σημαίνει όμως επιστροφή στα μποτιλιαρίσματα και στο κυνήγι μιας ελεύθερης θέσης στάθμευσης, που γίνεται ολοένα πιο σπάνια όσο αυξάνεται ο στόλος των αυτοκινήτων στους ελληνικούς δρόμους.

Εχοντας γεννηθεί και μεγαλώσει στο Παγκράτι, γνωρίζω από πρώτο χέρι το ευγενές σπορ της αναζήτησης πάρκινγκ, γι΄ αυτό και δεν με ξενίζει τίποτα. Ετσι και αλλιώς το παρκάρισμα σε γωνίες, πάνω σε πεζοδρόμια, στη μέση του δρόμου, σε διπλοσειρά και τριπλοσειρά, φαίνεται ότι ενοχλεί πλέον ελάχιστους και αντιμετωπίζεται ως λύση ανάγκης, την οποία ανέχεται- για να μην πω αποδέχεται- ένα μέρος της κοινωνίας.

Αυτό που δεν μπορώ όμως να χωνέψω με τίποτα είναι η ευκολία μας να παρατάμε το αυτοκίνητό μας όπου πιστεύουμε ότι μάς βολεύει περισσότερο, αν και υπάρχουν λίγα μέτρα πιο πέρα ελεύθερες θέσεις, στις οποίες δεν θα εμποδίζαμε. Ιδιαίτερη μνεία θα ήθελα να κάνω εδώ στους αχανείς χώρους στάθμευσης των πολυκαταστημάτων, που αφήνονται ανεξέλεγκτοι οι οδηγοί, προφανώς για να μη δυσαρεστήσει το κατάστημα τους... πελάτες.

Ετσι οι συγκεκριμένες πολυεθνικές αλυσίδες τηρούν τις προδιαγραφές των μητρικών εταιρειών τους, προσφέροντας άφθονες θέσεις στάθμευσης κοντά στις εισόδους τους για συγκεκριμένες κατηγορίες επισκεπτών, όπως μητέρες με παιδικά καροτσάκια και άτομα με ειδικές ανάγκες. Πρόκειται όμως μόνον για άλλοθι, αφού εκεί παρκάρουν όσοι έξυπνοι νεοέλληνες ανακαλύψουν πρώτοι το ελεύθερο πάρκινγκ και μένουν μπουκάλα εκείνοι που τις δικαιούνται.

Μία άλλη επικίνδυνη ιστορία είναι η οδήγηση σε αυτούς τους χώρους, όπου κυκλοφορούν ανάμεσα στα αυτοκίνητα πολλοί πεζοί με καροτσάκια και παιδιά, που παραμένουν αθέατα λόγω του χαμηλού τους ύψους. Κανένας οδηγός δεν γνωρίζει επίσης τους κανόνες προτεραιότητας που ισχύουν σε σημεία χωρίς σήμανση SΤΟΡ, ενώ τα πράγματα μπλέκουν σε περίπτωση ατυχήματος, όπου βεβαίως το κατάστημα δεν φέρει καμία ευθύνη.

Φέρει και παραφέρει θα έλεγα όμως, εφόσον δεν έχει μεριμνήσει για την ενημέρωση των οδηγών (π.χ. με πινακίδες που θα υπογραμμίζουν ότι ισχύει η προτεραιότητα από δεξιά και συνολικότερα ο ΚΟΚ) ή δεν έχει φροντίσει για τη σωστή και πλήρη σήμανση του πάρκινγκ. Δεν καταλαβαίνω επίσης γιατί ασπάζονται τη λογική «να μην κακοκαρδίσουμε τον πελάτη» και δεν καλούν γερανούς όταν καταλαμβάνονται παράνομα θέσεις ΑμεΑ ή παρκάρουν οχήματα σε σημεία όπου εμποδίζουν τους άλλους πελάτες, τα κορόιδα που επιμένουν να σκέπτονται και τους υπόλοιπους.

Η Αστυνομία δεν ελέγχει από μόνη της αυτά τα πάρκινγκ, καθώς πρόκειται για ιδιωτικούς χώρους και έτσι συνεχίζεται το κακό. Καταλαβαίνω ότι κανένα πολυκατάστημα δεν θα ήθελε να πάρει μόνο του πρωτοβουλίες και να χάσει πελάτες σε μία δύσκολη εποχή, γι΄ αυτό και θα πρέπει να προχωρήσουν- αρχικά τουλάχιστον- οι μεγάλες αλυσίδες σε μία συμφωνία για τη βελτίωση των συνθηκών στα πάρκινγκ τους και μάλιστα να την προβάλλουν στα διαφημιστικά τους φυλλάδια. Για εμένα θα αποτελούσε κάτι τέτοιο επαρκή λόγο για να τους προτιμήσω!

auto NEA 25 Aυγούστου 2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: