Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















9 Απρ 2012

Αυστηρές προδιαγραφές στον σχεδιασμό της μάσκας των αυτοκινήτων




Τι κάνουν οι εταιρείες


Οι αυστηρότερες προδιαγραφές διαμορφώνουν νέα δεδομένα στον σχεδιασμό της μάσκας των αυτοκινήτων. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται πρέπει να υποχωρούν και να παραμορφώνονται εύκολα, για να μην προκαλούν θανατηφόρους τραυματισμούς στους πεζούς, από την άλλη πλευρά όμως οφείλουν να αντέχουν στις συγκρούσεις με άλλα οχήματα για να προστατεύονται αποτελεσματικά οι επιβάτες. Στο παιχνίδι έχουν μπει πλέον και οι κατασκευαστές φωτιστικών σωμάτων, πλαστικών προφυλακτήρων, οι οποίοι συνεργάζονται στενά με τις αυτοκινητοβιομηχανίες κατά τη φάση εξέλιξης των νέων μοντέλων.
Η BASF εξέλιξε, για παράδειγμα, υπερσύγχρονους αισθητήρες πρόσκρουσης, η Du Pont κατασκεύασε μία μαλακή λωρίδα από θερμοπλαστικά υλικά για τη μάσκα του οχήματος, ώστε να μειώνεται η σφοδρότητα του χτυπήματος με τον πεζό και τα φωτιστικά σώματα της Automotive Lighting αποδεικνύονται φιλικότερα προς τους πεζούς χάρη στον σχεδιασμό τους και στη χρήση νέων υλικών.
Οι προσπάθειες για μεγαλύτερη προστασία των πεζών έχουν αρχίσει πάντως εδώ και αρκετά χρόνια. Για παράδειγμα, η Honda παρουσίασε το 2004 το καπό Pop-Up, το οποίο ανασηκωνόταν σε περίπτωση πρόσκρουσης, ώστε να χτυπά το ευαίσθητο κρανίο του πεζού πάνω στη μαλακότερη λαμαρίνα και να μη βρίσκει πάνω στο συμπαγές σκληρό μέταλλο του κινητήρα, ακριβώς κάτω από αυτήν. Το παράδειγμα της Honda ακολούθησε η Ford με δική της πατέντα, αλλά και ο όμιλος PSA (Citroen, Peugeot) με την ειδική διαμόρφωση της μάσκας των μοντέλων του.
Υπ' αριθμόν ένα «εχθρός» των πεζών θεωρούνται τα μεγάλα τετρακίνητα οχήματα υψηλού κυβισμού λόγω όγκου και επιθετικού σχεδιασμού, ενώ πολύ πιο ακίνδυνα αποδεικνύονται τα κόμπακτ SUV. Ακόμη όμως και εδώ έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος το τελευταίο διάστημα, όπως επιβεβαιώνει το κρας τεστ του νέου Ford Ranger. Για πρώτη φορά ένα πίκαπ κατέκτησε πριν από λίγες εβδομάδες πέντε αστέρια στα κρας τεστ του Euro NCAP, ενώ εντυπωσίασε μεταξύ άλλων με τις επιδόσεις του στο κεφάλαιο της προστασίας των πεζών.

ΠΗΓΗ: autoNEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: