Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















9 Απρ 2012

Στροφή στην ασφάλεια των πεζών











Στροφή στην ασφάλεια των πεζών


Η ασφάλεια που απολαμβάνουν οι επιβάτες των αυτοκινήτων έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια.
Δυστυχώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν παραμελήσει εντελώς την προστασία των πεζών, καθώς δεν ενδιέφερε τους πελάτες τους. Τα πράγματα αρχίζουν και αλλάζουν από το 2009 και μετά, οπότε ο οργανισμός Euro NCAP αξιολογεί στις δοκιμές πρόσκρουσης και τη συμπεριφορά των οχημάτων απέναντι στους πεζούς. Μάλιστα, από φέτος ενσωματώνεται αυτή η επιμέρους αξιολόγηση στη συνολική βαθμολογία ως ένα μέσον πίεσης για γρηγορότερα βήματα προόδου στο κεφάλαιο της ασφάλειας των πεζών. Ετσι, όποιο αυτοκίνητο δεν πιάνει τη βάση σε αυτόν τον τομέα δεν δικαιούται να βαθμολογηθεί με τον υψηλότερο αριθμό των πέντε αστεριών.
Βεβαίως η ασφάλεια των πεζών δεν εξαρτάται μόνον από τον τύπο του αυτοκινήτου και το μοντέλο το οποίο συγκρούστηκε μαζί τους. Μεγάλο ρόλο παίζει ο ίδιος ο οδηγός, η ποιότητα των δρόμων, η σωστή σήμανση, ο καλός φωτισμός τη νύχτα, η τήρηση των ορίων ταχύτητας και ο συνεχής έλεγχος των παραβατών κ.λπ. Ας μην ξεχνάμε, ότι ο πεζός αποτελεί τον πιο αδύναμο κρίκο της κυκλοφοριακής αλυσίδας, καθώς δεν διαθέτει καμία ζώνη απορρόφησης ενέργειας και αρκεί να χτυπήσει με ένα αυτοκίνητο ακόμη και σε χαμηλή ταχύτητα για να πάθει μεγάλη ζημιά. Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της ευρωπαϊκής στατιστικής υπηρεσίας για τροχαία δυστυχήματα που αφορούν το 2009, η Ελλάδα θρήνησε 18 πεζούς ανά εκατομμύριο κατοίκους. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό μεταξύ των χωρών πρώτης ταχύτητας της ευρωζώνης, αφού για παράδειγμα στην Ολλανδία καταγράφηκαν μόλις 4 νεκροί πεζοί ανά εκατομμύριο πολίτες, στη Σουηδία 5, στη Γερμανία 7, ενώ ακόμη και στη μεσογειακή Ιταλία και την Πορτογαλία σημειώθηκαν 11 και 12 θάνατοι. Τα στοιχεία δεν προκύπτουν συμπτωματικά, αλλά αποτελούν φυσική συνέπεια του διωγμού που υφίσταται ο πεζός στους ελληνικούς δρόμους. Η κατάληψη των πεζοδρομίων, οι ξεβαμμένες διαβάσεις, οι ανεκπαίδευτοι και αντικοινωνικοί οδηγοί, οι σκοτεινοί δρόμοι κ.ά. εξηγούν εύκολα τις εκατόμβες των πεζών θυμάτων στη χώρα μας.
ΠΗΓΗ: autoΝΕΑ




Δεν υπάρχουν σχόλια: