Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















18 Σεπ 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας
H ευχάριστη, οικονομική, ασφαλής, και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (www.mobilityweek.eu), υπάρχει από το 2002 ως μετεξέλιξη της « Ημέρας Χωρίς Αυτοκίνητο», θεσμό που ξεκίνησε  το 2000 η τότε Επίτροπος Περιβάλλοντος Margot Wallström, με σκοπό να προβάλει και να ευαισθητοποιήσει την κοινωνία για το «Δικαίωμα της Βιώσιμης Κινητικότητας», δηλαδή της ευχάριστης, οικονομικής, ασφαλούς και οικολογικής μετακίνησης στις πόλεις.
Oι προϋποθέσεις που ζητά η Διεύθυνση Περιβάλλοντος, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από τις πόλεις που συμμετέχουν  προκειμένου να συμπεριληφθούν στον επίσημο κατάλογο είναι:
1. Επίσημος εορτασμός της “εβδομάδας χωρίς αυτοκίνητο” με εκδηλώσεις στο δήμο,
2. Εφαρμογή ενός τουλάχιστο μόνιμου μέτρου βιώσιμης κινητικότητας (πχ ένα νέο πεζόδρομο κ.α),
3. Το κλείσιμο ενός δρόμου της πόλης για τα αυτοκίνητα για μια ολόκληρη μέρα.
Όμως όσο και να είναι καλές οι προθέσεις και οι διακηρύξεις για το «Δικαίωμα στη Βιώσιμη Κινητικότητα» αυτό δεν εξασφαλίζεται με λόγια και με μία μέρα το χρόνο δωρεάν μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
 Για να γίνει πράξη αυτό το δικαίωμα θα πρέπει : Να αναπτυχθούν τα Δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Να υπάρξει πολιτική  βούληση, ενημέρωση, ευαισθητοποίηση των πολιτών και κίνητρα για την χρήση των ΜΜΜ.Να χαραχθούν και να «κατακτηθούν» από τους ποδηλάτες δίκτυα ποδηλατοδρόμων που να ενώνουν διάφορες περιοχές. Να υπάρχουν πεζοδρόμια και διαβάσεις που να μπορούν να κυκλοφορήσουν ευχάριστα, με άνεση και με ασφάλεια οι πεζοί και τα ΑΜΕΑ. Να τηρείται ο Κ.Ο.Κ. και να γίνουν αυστηρότερες οι ποινές για ορισμένες κατηγορίες παραβάσεων όπως π.χ. η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, η εγκατάλειψη τραυματία – θύματος, η οδήγηση υπό την επιρροή αλκοόλ κ.λπ. Να παρθούν μέτρα για λιγότερο θόρυβο (ηχορύπανση) και ρύπανση στις πόλεις. Τα κέντρα των πόλεων και οι ελεύθεροι χώροι να  πρασινίσουν, να γίνουν ευχάριστοι και λειτουργικοί και να είναι εύκολα προσβάσιμοι με ΜΜΜ. Να εφαρμοστούν επιτέλους ζώνες ταχύτητας 30χλμ εντός των κατοικημένων αστικών περιοχών, ώστε να μην είναι πια το ΙΧ το ταχύτερο μέσο, άρα και να αποθαρρυνθεί η χρήση του.  Καθιέρωση  εβδομάδας  δράσεων, κυρίως εκδηλώσεις  και συζήτησης οι οποίες ουσιαστικά  θα αποτελούν μέρος της δημόσιας διαβούλευσης του δήμου. Η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών όλων των ηλικιών σχετικά με την ολοένα και μεγαλύτερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τις αστικές μετακινήσεις,  Η παρουσίαση βέλτιστων πρακτικών που έχουν ήδη εφαρμοστεί σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις . Η ανάδειξη του ρόλου της περιφερειακής και της τοπικής αυτοδιοίκησης στην προώθηση των πράσινων μεταφορών και τέλος  Θα πρέπει ο κόσμος να μάθει να κινείται  χωρίς αυτοκίνητο μέσα στην πόλη, να περπατάει και να κινείται διαφορετικά, με τις πεζοδρομήσεις  με   τους ασφαλείς ποδηλατοδρόμους με τα ασφαλή πεζοδρόμια και να μην κινείται σε  μια πόλη που έχει μετατραπεί  σε  ένα απέραντο ΠΑΡΚΙΝΓΚ.
Ο αρμόδιος για θέματα Περιβάλλοντος Ευρωπαίος Επίτροπος Zanez Potocnlk δήλωσε: « Ο σχεδιασμός της βιώσιμης αστικής κινητικότητας αποτελεί ένα μέσον για την επίτευξη ισορροπίας μεταξύ της ανάπτυξης των μεταφορών, της βελτίωσης της ποιότητας του περιβάλλοντος και της ικανοποίησης του αισθήματος περί κοινωνικής δικαιοσύνης.  Για να κάνουμε ασφαλέστερες και καθαρότερες τις πόλεις μας, πρέπει να βρούμε το σωστό τρόπο για την ικανοποίηση των καθημερινών μας αναγκών όσον αφορά τις μετακινήσεις.  Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με πορεία προς τη σωστή κατεύθυνση».
Στη χώρα μας η «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας» είναι απαξιωμένη και αν κάτι γίνεται τη συγκεκριμένη περίοδο είναι για τους τύπους. Δεν υπάρχει καμία σοβαρή πολιτική με σχεδιασμό για τη «Βιώσιμη Κινητικότητα». Δεν είναι τυχαίο ότι η Ελλάδα δεν συμπεριλαμβάνεται, δεν συμμετέχει στους «Εθνικούς Συντονιστές» (Νational Coordinators) ούτε στους «Διεθνούς Συνεργάτες» (International Partners) για τη διοργάνωση και την προβολή της Ε.Ε.Κ. Αξίζει να σημειώσουμε ότι χώρες όπως οι: Τουρκία, Ουκρανία, Μάλτα, Αλβανία, Βοζνία – Ερζεγοβίνη κ.ά. που υποτίθεται ότι έχουν χαμηλότερο επίπεδο βιοτικό επίπεδο ή έγιναν μέλη στην Ε.Ε. μετά από τη χώρα μας, συμμετέχουν ως Εθνικοί Συντονιστές στην Ε.Ε.Κ.
Για φέτος, το 2012, έχουν δηλώσει μέχρι σήμερα τυπική συμμετοχή στην Ε.Ε.Κ. τέσσερις Δήμοι, όταν για το 2011 και το 2010 είχαν δηλώσει έξι και πέντε Δήμοι αντίστοιχα. Όχι ότι αυτοί οι αριθμοί είναι ικανοποιητικοί, αν πάρει κάποιος υπ’ όψιν του ότι για το 2011 στην Πορτογαλία, που αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα με την Ελλάδα, δήλωσαν συμμετοχή 56 πόλεις.
Στη χώρα μας επιβάλλεται να αναπτυχθεί ένα κίνημα διεκδίκησης του «Δικαιώματος στη Βιώσιμη Κινητικότητας» και να απαιτήσει να παρθούν μέτρα για την ευχάριστη, οικονομική, ασφαλή και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις.
Πεζοί ΑΜΕΑ – Ποδηλάτες – Επιβάτες – Θύματα Τροχαίων οφείλουν να συντονίσουν τις δράσεις και τις προσπάθειές τους και να διεκδικήσουν το «Δικαίωμα στη Βιώσιμη Κινητικότητα».
 Οι μακρόχρονοι και με συνέπεια δράσεις φέρνουν αποτελέσματα.
Στα πλαίσια της Ε.Ε.Κ , αλλά και στη σταθερή πορεία και προώθηση εκ μέρους του πανελλαδικού συλλόγου “SOS Τροχαία Εγκλήματα”   της οδικής ασφάλειας για ΟΛΟΥΣ, του οποίου η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ  είναι Ιδρυτικό Μέλος, συμμετείχε, στο 3ο Athens Bike Festival στο Γκάζι από τις 13 έως τις  16 Σεπτεμβρίου 2012.
……γιατί…..

“Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΣΦΑΛΗΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: