Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















4 Μαΐ 2015

Ενα παιδί δεν είναι κινούμενος στόχος!

Πέτρος Μανταίος               Εφημερίδα των Συντακτών 4/5/2015    

Κυριακή πρωί, στάση λεωφορείου, σε παράδρομο κεντρικού δρόμου της Αμφιθέας. Αυτοκίνητο Ι.Χ., που διέρχεται τον παράδρομο, ανακόπτει στη γωνία και ο οδηγός, ό,τι το φυσικότερο, ελέγχει τον κεντρικό δρόμο, προκειμένου να τον διασχίσει και να περάσει απέναντι. Ε, λοιπόν, στα τρία δευτερόλεπτα που ο οδηγός χρειάστηκε να ελέγξει τον δρόμο, οδηγός (γυναίκα, νέα μάλιστα) που το αυτοκίνητό της ακολουθούσε, τον πίεσε με τη γνωστή (όσο και συνηθέστατη) βία του κλάξον! Απόρησα με το μέγεθος της βλακείας! Τι έπρεπε να κάνει, δηλαδή, ο προπορευόμενος οδηγός; Να διασχίσει τον κεντρικό δρόμο με φόρα και στα τυφλά, για να μην αναγκάσει τη βιαστική οδηγό να δείξει την… τύφλα της; Δεν θυμάμαι πιο ακραία περίπτωση κορναρίσματος: τσακίσου εσύ, να φύγω εγώ…
Μ’ αυτό το… εξωφρενικό συμβάν συμπεριφοράς οδηγού μετέχω στην τρέχουσα, από σήμερα έως την Κυριακή, Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας, που είναι ειδικά Αφιερωμένη στα Παιδιά. Στα οποία, ιδίως αυτά των ηλικιών 5 έως 14, τα τροχαία («Εφ.Συν.» 30/4) είναι πρώτη αιτία θανάτου στη χώρα μας: 1996-2007: 600 νεκρά παιδιά από τροχαία στην Ελλάδα, με 9 στα 10 δυστυχήματα να συμβαίνουν γύρω από σχολεία! Δυστυχώς, μετά το 2007 δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία. Για να δούμε και τον βαθμό έστω… στατιστικού ενδιαφέροντος της πολιτείας για τους ανήλικους (όχι πως είναι μεγαλύτερο για τους ενήλικους…) πολίτες!
«Ενα παιδί είναι ένα παιδί. Δεν είναι κινούμενος στόχος, ούτε… αερόσακος στα πόδια των επιβατών στα Ι.Χ.», παρατήρησε, εκ μέρους της οργάνωσης «SOS Τροχαία Εγκλήματα», ο Γιώργος Κουβίδης στη συνέντευξη/συζήτηση (ΕΣΗΕΑ 29/4) των διοργανωτών ποικίλων εκδηλώσεων αυτή την εβδομάδα για την οδική ασφάλεια. Ολα –εκδηλώσεις, αλλά και προβολή βασικών ζητημάτων οδικής ασφάλειας– μέσα σε σιγή των ιδιωτικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, μήπως και –ανοήτως πιστεύω– θιγούν συμφέροντα του ισχυρού «λόμπι» του αυτοκινήτου…  Μ. ΚΟΡΜΠΙΛΑ

Αφίσα: Μ. ΚΟΡΜΠΙΛΑ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: