Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















28 Δεκ 2017

Εξαφάνιση άρθρου για την Οδική Ασφάλεια από σχέδιο νόμου.

Στις 14/12/2017 ξεκίνησε στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής  η συζήτηση του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με τίτλο «Μέτρα θεραπείας ατόμων που απαλλάσσονται από την ποινή λόγω ψυχικής ή διανοητικής διαταραχής και άλλες διατάξεις»
Με έκπληξη διαπιστώσαμε πως σε σχέση με το αρχικό σχέδιο που είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση στις 31 Μαίου 2017 στο κατατεθέν σχέδιο νόμου απουσιάζει το αρχικό άρθρο 30.
Πρόκειται για το άρθρο που προέβλεπε αυστηρότερες ποινές για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (ανάμεσα τους άμεση αφαίρεση της άδειας οδήγησης αν προκληθεί θανατηφόρο τροχαίο) καθώς και τον διπλασιασμό των ποινών σε οδηγούς που εγκαταλείπουν θύμα τους.
Παρά τις δημόσιες δεσμεύσεις του Υπουργού κου Κοντονή πως θα νομοθετηθούν τα παραπάνω και παρά την μεγάλη συμμετοχή ατόμων και φορέων με 25 παρεμβάσεις που αφορούσαν στο σχετικό άρθρο που στο σύνολο ζητούσαν να αναδιατυπωθεί ακόμα αυστηρότερα και χωρίς παραθυράκια το συγκεκριμένο άρθρο τελικά αυτό που έγινε ήταν να εξαφανιστεί χωρίς καμιά δικαιολογία.
Κλείνει έτσι άλλος ένας χρόνος γεμάτος με φήμες, διαρροές, συνεντεύξεις για ταθα ληφθούν για την οδική ασφάλεια. Το μοναδικά μέτρα που αποτυπώθηκαν γραπτά, στο προσχέδιο νόμου του Υπουργειου Δικαιοσύνης, εξαφανίστηκαν κι αυτά.
μέτρα πού
Μετά από ένα χρόνο δηλώσεων για το τι προκειται να αλλαξει από τα συναρμόδια Υπουργεία Μεταφορών, Προστασίας του Πολιτη και Δικαιοσύνης, ο SOS Τροχαία Εγκλήματα ζητάει την άμεση κατάθεση του οποιουδήποτε σχεδίου Κ.Ο.Κ. υπάρχει και την ύπαρξη εύλογου χρονικού διαστήματος για να συζητηθεί με τους κονωνικούς φορείς ώστε να υπάρξουν τα μέγιστα δυνατά θετικά αποτελέσματα.
Κάθε μέρα καθυστέρησης σημαίνει πέντε νεκρούς και είκοσι ανάπηρους συνανθρώπους μας.
Το πογκρόμ στο δίκτυο της κυκλοφορίας δεν είναι κατόρθωμα μόνο των φυσικών αυτουργών, αλλά και όσων επέτρεψαν και επιτρέπουν αυτό να μπορεί να συμβαίνει.
Αθήνα 18 Δεκεμβρίου 2017
                  Πανελλαδικός σύλλογος SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ
Ιρλανδία: μια αποκαλυπτική ιστορία
Ο  υπουργός Μεταφορών καταγγέλει: ο νόμος για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ καθυστερεί λόγω των πιέσεων των ιδιοκτητών pub.   
Ο Ιρλανδός υπουργός Μεταφορών Shane Ross επέκρινε τους ιδιοκτήτες bar για πιέσεις που έχουν οδηγήσει στο να καθυστερήσει η ψήφιση ενός νέου νόμου για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ από το Ιρλανδικό κοινοβούλιο.
Οι νέες προτάσεις, που ανακοινώθηκαν στις αρχες του χρόνου,προβλέπουν πως στους  οδηγούς που διαπιστώνεται  συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα μεταξύ 0,5g / l (νόμιμο οριο στην Ιρλανδία)  και  0,8g / l θα αφαιρείται αυτόματα για τρεις μήνες η άδεια οδήγησης.
Σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους, αυτοί οι οδηγοί τιμωρούνται μόνο με μόνο ποινές στο point system  και πρόστιμο, και η αφαίρεση της άδειας επιβάλεται σε οδηγούς με  υψηλότερη  του 0,8g / l συγκέντρωση αλκοολ στο αίμα. Ο νόμος αλλάζει μόνο τις κυρώσεις ενώ τα νόμιμο όριο παραμένει στο ίδιο επίπεδο (0,5g / l).
Μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο της Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας της Ιρλανδίας (IRSA), ο κ. Ross ανέφερε ότι ορισμένα μέλη της επιτροπής μεταφορών του ιρλανδικού κοινοβουλίου ήταν “μαριονέτες των ιδιοκτητών pub”. Ο νόμος αντιμετώπισε ισχυρή αντίθεση από τις δυο ενώσεις Iδιοκτητών Pub  της Ιρλανδίας.
«Αυτή είναι μια ουσιαστική ρύθμιση, που αποσκοπεί στη διάσωση ζωών. Το νομοσχέδιο αυτό βασίζεται σε επιστημονικές έρευνες, που αφορούν την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ σε χαμηλότερα επίπεδα», δήλωσε ο Ross. Είπε επίσης ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ παραμένει ένα «σημαντικό πρόβλημα» στην Ιρλανδία.
Νέα στοιχεία από την ιρλανδική αστυνομία, που παρουσιαστηκαν στην ετήσια διάσκεψη της ΙRSA, έδειξαν ότι την περιοδο Ιανουαρίου – Απριλίου 2017 σημειώθηκε αύξηση κατά 18% στον αριθμό των συλλήψεων για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2016. Τα αριθμητικά στοιχεία έδειξαν επίσης ότι τον Απρίλιο του 2017 σημειώθηκαν περισσότερες συλλήψεις για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ σε σχέση με κάθε άλλο μήνα κατά τα τελευταία πέντε χρόνια στην Ιρλανδία.
Ο κ. Ross ανέφερε πρόσφατα ότι θέλει να μειώσει τελικά το όριο οδήγησης υπο την επήρεια αλκοόλ στην Ιρλανδία στο μηδέν.
Η Διεύθυνση Οδικής Ασφάλεια έχει επίσης ξεκινήσει  έρευνες σχετικά με τη εφαρμογή των αλκοολόκερς (ανιχνευτές αλκοόλ στην καμπίνα του αυτοκινήτου που μπλοκάρουν την λειτουργία της μηχανής) στην Ιρλανδία.














ΠΗΓΗ: ETSC14 Ιουνίου 2017

Δεν υπάρχουν σχόλια: