Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















1 Μαρ 2018

Αναστροφή, κι όποιον πάρει ο χάρος… Αμέλεια φυσικά.

Το Σάββατο 26 Μαρτίου 2016,ο 25χρονος  στρατιώτης Άγγελος Μιχαλίτσαςεπέστρεφε. οδηγώντας την μηχανή του στη μονάδα που υπηρετούσε στο Χαιδάρι.  Ήταν 8.00 το πρωί όταν καθώς προχωρούσε στη Λεωφόρο Αθηνών στη διασταύρωση με την οδό Αντιγόνης ένα Audi, με οδηγό τον 38χρονο Π.Μ., που εκινείτο στο ρεύμα προς Αθήνα, έστριψε αριστερά μπήκε μέσα στο ρεύμα που εκινείτο ο Άγγελος και τον χτύπησε με αποτέλεσμα τον θάνατο του.
«Μικρή λεπτομέρεια»: στη διασταύρωση υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες και σήμανση με τις ειδικές πινακίδες που δεν επιτρέπουν απο την κατεύθυνση που εκινείτο το ΙΧ ούτε την στροφή αριστερά, ούτε την αναστροφή.
Παραβλέποντας αυτή την «μικρή λεπτομέρεια» ο δράστης εκτέλεσε εν ψυχρώ τον Άγγελο.
Συνήθης καθημερινή πρακτική η αναστροφή στο ίδιο σημείο. Αμέλεια…
Αλλά ο δράστης φαίνεται δεν είναι ο μόνος που θεωρεί αυτή την «λεπτομέρεια» μικρή.
Η παραβίαση των σημάτων του ΚΟΚ που απαγορεύουν την στροφή αριστερά και την αναστροφή (και μάλιστα σ ενα δρόμο πολύ μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου όπως η Λεωφόρος Αθηνών) με αποτέλεσμα την πρόκληση ενός θανατηφόρου τροχαίου εγκλήματος δεν θεωρήθηκε απο τις δικαστικές αρχές τίποτα περισσότερο από «αμέλεια».
Ο δράστης λοιπόν αφέθηκε άμεσα ελεύθερος, φυσικά δεν του αφαιρέθηκε η άδεια οδήγησης και θα δικαστεί την Πέμπτη 1 Μαρτίου στο Πλημμελειοδικείο Αθηνών για το πλημμέλημα της «ανθρωποκτονίας απο αμέλεια». Μέγιστη προβλεπόμενη ποινή τα πέντε χρόνια φυλάκιση. Συνήθης επιβαλλόμενη ποινή τα τρία χρόνια και με την αναγνώριση ενός ελαφρυντικού, όπως η ειλικρινής μεταμέλεια (για την οποία μπορεί να διαβεβαιώσει ο δικηγόρος του μια και ο ίδιος  ο δράστης για να μη ταλαιπωρηθεί ψυχικά έχει το δικαίωμα να μη παραστεί καν στη δίκη) η ποινή θα μειωθεί στους 18 μήνες (πάντα με αναστολή ή αν το επιθυμεί ο κατηγορούμενος εξαγοράσιμη).
Η υπόθεση του Άγγελου δεν είναι δυστυχώς η εξαίρεση. Είναι ο κανόνας. Ενδεικτική είναι η πανομοιότυπη εκτέλεση του 27χρονου Γιάννη Μωραίτη στις 12 Οκτωβρίου 2005 στην διασταύρωση Πειραιώς και Χρυσοστόμου Σμύρνης και ο πανομοιότυπος τρόπος αντιμετώπισης της απο τη Δικαιοσύνη (ΕΔΩ).
O μεγάλος αριθμός οδηγών στην Ελλάδα που δεν μπήκαν ποτέ στον κόπο να δώσουν εξετάσεις, οδηγούν χωρίς να κατέχουν άδεια οδήγησης, ή αγόρασαν την άδεια οδήγησης τους, συγκροτεί ένα μεγάλο πληθυσμό που “νομιμοποιείται” να μη γνωρίζει τι σημαίνουν τα διάφορα σήματα του ΚΟΚ. Φαίνεται πως το μέγεθος αυτού του πληθυσμού είναι τέτοιο που “παράγει δίκαιο”.
Πως αλλιώς να γίνει κατανοητός ο χαρακτηρισμός από τις δικαστικές αρχές σαν «αμέλειας» μια τέτοιου είδους παραβατικής συμπεριφοράς όταν είναι γνωστό πώς όταν δίνεις εξετάσεις για να αποκτήσεις άδεια οδήγησης και κάνει λάθος στην απάντηση του τι σημαίνουν αυτά τα σήματα αυτό δεν συγχωρείται ως «αμέλεια» αλλά δεν παίρνεις την άδεια και πρέπει να  υποβληθείς ξανά σε εξετάσεις.
Να σημειώσουμε επίσης πως η παραβίαση των συγκεκριμένων σημάτων σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ., χωρίς την πρόκληση οποιουδήποτε  συμβάντος, καθόλου δεν αντιμετωπίζεται ως “αμέλεια”. Οι ποινές που συνεπάγεται είναι: Πρόστιμο 200 ευρώ, Αφαίρεση Άδειας Οδήγησης 20 ημέρες, Αφαίρεση Πινακίδων 20 ημέρες και 5 βαθμοί ποινής στο point system. Ίσως από τις βαρύτερες στο Κώδικα.
Από πού λοιπόν προέκυψε αυτή η δικαστική αντιμετώπιση του φόνου από οδηγούς παραβάτες αυτών των σημάτων ως «ανθρωποκτονία από αμέλεια»; Πως εξηγείται το γεγονός πως όσο βαρύτερες είναι οι συνέπειες της συγκεκριμένης πράξης (αναστροφή), τόσο ηπιότερη είναι η αντιμετώπιση της;
Η δεδομένη θέση της Πολιτικής και της Δικαστικής Εξουσίας: Κανένας δράστης τροχαίου εγκλήματος στη φυλακή μπορεί να οδηγεί σε αντιφατικές ρυθμίσεις, όμως αυτές είναι απλές λεπτομέρειες μπροστά στην ουσία των πραγμάτων.
Η Δικαιοσύνη είναι τυφλή. Η αλληλεγγύη της απέναντι σε όσους «δεν βλέπουν» τα σήματα θα πρέπει να θεωρείται εύλογη.
Αλίμονο σ αυτούς που βλέπουν. Σ αυτούς που είδαν και ένιωσαν τον κεραυνό να τους χτυπάει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: