Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















21 Μαρ 2018

Δελτίο τύπου μου με αφορμή την ομιλία του Βουλευτή Δωδ/σου κ. Μάνου Κόνσολα

δελτίο τύπου μου με αφορμή την ομιλία του Βουλευτή Δωδ/σου κ. Μάνου Κόνσολα στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Το πλήρες βίντεο της ομιλίας : https://youtu.be/VqgNl--r 2fY


Δ Ε Λ Τ Ι Ο     Τ Υ Π Ο Υ    21  Μαρτίου 2018


ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Η οδική ασφάλεια δεν έχει ταξικό χαρακτήρα. Η απώλεια μιας ανθρώπινης ζωής έχει το ίδιο κόστος»

Την αντίθεσή του στις διατάξεις του νομοσχεδίου που μειώνουν τα πρόστιμα για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και σε κάποιες περιπτώσεις τα αυξάνουν, συνδέοντάς τα με εισοδηματικά κριτήρια, εξέφρασε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής, ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο κ. Κόνσολας, επισήμανε μεταξύ άλλων:
«Αν η κυβέρνηση ήθελε να αντιμετωπίσει με σοβαρότητα το ζήτημα της οδικής ασφάλειας, θα έπρεπε να είχε άλλες προτεραιότητες.
Επιτρέψτε μου, κυρία Πρόεδρε, να αναφέρω τέσσερις από αυτές.
Θα έπρεπε η κυβέρνηση και ο κύριος Υπουργός, έστω και τώρα, να ενσωματώσει στο νομοσχέδιο τη θεσμοθέτηση της κυκλοφοριακής εκπαίδευσης στην πρώτη και δεύτερη βαθμίδα της εκπαίδευσης, αλλά και στο επίπεδο της δια βίου εκπαίδευσης και με συνέργειες Κράτους και αυτοδιοίκησης θα ήταν η μία προτεραιότητα.
Η δεύτερη προτεραιότητα θα έπρεπε να είναι η διαμόρφωση του μητρώου τροχαίων ατυχημάτων, που θα βοηθούσε στην χωροταξική αποτύπωση των σημείων επικινδυνότητας.
Στα νησιά του Αιγαίου και ιδιαίτερα στα Δωδεκάνησα, κύριε Υπουργέ, υπάρχει έξαρση των τροχαίων ατυχημάτων και όλοι γνωρίζουν τα προβληματικά σημεία του οδικού δικτύου.
Στην περιφερειακή οδό Ρόδου-Λίνδου, για παράδειγμα, η διαχωριστική νησίδα θα πρέπει να επεκταθεί μέχρι τη Λίνδο και τη Νότια Ρόδο. Είναι ένα επιβεβλημένο έργο που πρέπει να γίνει και νομίζω ότι θα μπορείτε να το δείτε με μια θετική ματιά.
Όπως, επίσης, και η χάραξη της μεσογειακής οδού από την πόλη της Ρόδου στο αεροδρόμιο, μία διαδρομή με τις πιο υψηλές συχνότητες στην καταγραφή τροχαίων ατυχημάτων. Δεν έχετε δώσει απάντηση στα ερωτήματα που κατά καιρούς σας έχω καταθέσει. Επίσης, η προέκταση αυτού του άξονα από την δυτική πλευρά θα ήταν μία πολύ σημαντική πρωτοβουλία. Η Ρόδος, κύριε Υπουργέ, θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πρότυπο βιώσιμης κινητικότητας και οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.
Η τρίτη προτεραιότητα θα έπρεπε να είναι ένα ευρύ πλέγμα παρεμβάσεων στον τομέα της οδικής σήμανσης στο επαρχιακό δίκτυο και κυρίως στο οδικό δίκτυο των νησιών, αλλά και παρεμβάσεις στο αστικό δίκτυο που θα αναδεικνύουν την προτεραιότητα των πεζών έναντι των αυτοκινήτων.
Η τέταρτη προτεραιότητα είναι η αντιμετώπιση στρεβλώσεων, όπως η διαφορετική αντιμετώπιση της εγκατάλειψης θύματος με βάση τα όσα προβλέπονται στο άρθρο 306 του Ποινικού Κώδικα και στο άρθρο 43 του ΚΟΚ που προβλέπει ευνοϊκότερη αντιμετώπιση (ποινή 6 μηνών)  για τους οδηγούς μηχανοκίνητων μέσων που θα εγκαταλείψουν το θύμα ενός τροχαίου.
Καταθέτω στα πρακτικά μια επιστολή, με δεκάδες υπογραφές από όλη την Ελλάδα του  Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας Ρόδου- ΕΥΘΥΤΑ, σε σχέση με την άμεση κατάργηση του συγκεκριμένου άρθρου».
Σε δήλωσή του ο Μάνος Κόνσολας τόνισε:
«Έχω καταθέσει πολλές φορές στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής προτάσεις για την Οδική Ασφάλεια στα νησιά μας αλλά και στη χώρα.
Αποτελεί μονόδρομο η εκπόνηση ενός Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια».

Δεν υπάρχουν σχόλια: