Στις 12 Ιουλίου 2018 με μια αιφνιδιαστική τροπολογία σε άσχετο με την οδική ασφάλεια νομοσχέδιο, ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης κατάργησε την νομοθετική ρύθμιση που με πρόταση του ιδίου η Βουλή 100 μόλις ημέρες πριν είχε ψηφίσει (νόμος  4530/30-3-2018) με την οποία απαγορεύονταν να κυκλοφορούν οι περίφημες γουρούνες στο ασφαλτοστρωμένο οδικό δίκτυο και έδωσε την δυνατότητα να κυκλοφορήσουν ελεύθερα και φέτος το καλοκαίρι ενώ ταυτόχρονα μεταβίβασε την ευθύνη στους Δήμους να πάρουν ή να μη πάρουν τις όποιες περιοριστικές της κυκλοφορίας τους αποφάσεις. (Σχετικά: ΕΔΩ).
100 ημέρες κράτησε η «αντίσταση στα συμφέροντα» και η «προτεραιότητα στην ανθρώπινη ζωή».  Από δω και μπρος αυτό που δεν μπόρεσε να κάνει ο υπουργός θα κληθούν να το κάνουν (κάποτε) οι Δήμοι… Φοβερό εφεύρημα αν αναλογιστεί κανείς πως στους Δήμους που υπάρχει πρόβλημα (Χερσόνησος, Σαντορίνη κλπ) είναι τέτοια η υπερσυσσώρευση γουρουνών και επαγγελματιών που τα λόμπι τους είναι πανίσχυρα. Αφού δεν τολμά ο κος Σπίρτζης να δούμε ποιος Δήμαρχος θα τολμήσει…Είναι ενδεικτικό πως στη σχετική συζήτηση στη Βουλή (απ όλους τους εμπλεκόμενους αιρετούς) μόνον ο Δήμαρχος Χερσονήσου Κρήτης είχε το θάρρος να εμφανιστεί και να υποστηρίξει τον περιορισμό στη χρήση τους… (ΕΔΩ)
Είναι γνωστό πόσοι πολλοί άνθρωποι, ιδιαίτερα νέοι τουρίστες σκοτώνονται ή τραυματίζονται κάθε χρόνο στους ελληνικούς δρόμους θύματα αυτών των οχημάτων. (Για μια ανάλυση των τεχνικών χαρακτηριστικών- ιδιομορφιών αυτών των οχημάτων: ΕΔΩ).
Και είναι φαίνεται αναπόφευκτη για το δρόμο ανάπτυξης που έχει επιλέξει αυτή η χώρα, βαφτίζοντας βαριά βιομηχανία τον αλκοολοτουρισμό (μέσω της προβολής συγκεκριμένων τοποθεσιών που τηρούν αυστηρά τις προδιαγραφές του, αλλά και του all inclusive) η ύπαρξη της γουρούνας σαν απαραίτητο βοήθημα για την προσέλκυση αυτού του είδους του τουρισμού. Σημειολογικά το να συνδέεται με τον τουρισμό ένα όχημα που ονομάζεται «γουρούνα» δεν αφήνει και πολλά  περιθώρια παρερμηνειών. Το λόμπι των συμπαθών κτηνοτρόφων που τις κατέχει και τις προσφέρει για ενοικίαση αυξάνεται και πληθύνεται και αι βουλαί του γίνονται αυτονοήτως και αποφάσεις της Βουλής των Ελλήνων. Όταν η “επιχειρηματικότητα” ανθεί, τότε επιχειρήματα δεν χρειάζονται: Οι ίδιοι βουλευτές που ψήφισαν να μη κυκλοφορούν οι γουρούνες ως επικίνδυνες, τρεις μήνες μετά, οι ίδιοι και ακόμα περισσότεροι, ψήφισαν να κυκλοφορούν…
Τι ακολούθησε λοιπόν την αναστροφή του κου Σπίρτζη;
Τίποτα περισσότερο από ένα αναμενόμενο μπαράζ τροχαίων σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, πολλά από τα οποία θανατηφόρα. Στο σύνολο τους αφορούν σε τουρίστες (δηλαδή σε νοικιασμένα οχήματα), νέους ανθρώπους, σε τουριστικές περιοχές που όλες έχουν ξαναγίνει στο παρελθόν τόποι θανάτου με τα ίδια οχήματα και αλλοδαπούς επιβάτες. Παράπλευρες απώλειες μιας αδηφάγου «τουριστικής ανάπτυξης» που δεν διστάζει να πουλήσει τα πάντα.
Αναφέρουμε μόνο τα θανατηφόρα συμβάντα (οι τραυματισμοί είναι αναρίθμητοι) που βρήκαμε στο διαδίκτυο στην μετά την νέα νομοθετική ρύθμιση σύντομη περίοδο:
12 Ιουλίου 2018: ψηφίζεται η απελευθέρωση τη γουρούνας με πρόταση του Χρ. Σπίρτζη.
23 Ιουλίου: νεκρός 20χρονος Βρετανός οδηγός γουρούνας στα Μάλλια της Κρήτης, τραυματίας ο συνομήλικος, ομοεθνής συνεπιβάτης μετά από εκτροπή από την πορεία της. ( ΕΔΩ)
24 Ιουλίου: νεκρός 18χρονος Ισπανός οδηγός γουρούνας στην Ίο, τραυματίας συνομηλικος, ομοεθνής επιβάτης μετά από σύγκρουση με Ι.Χ. λεωφορείο . (ΕΔΩ)
29 Ιουλίου: νεκρό ζευγάρι Ιταλών που επέβαιναν σε γουρούνα στη Ρόδο42 ετών ο άνδρας, 40 ετών η σύζυγός του μετά από μετωπική σύγκρουση με αγροτικό αυτοκίνητο. (ΕΔΩ)
30 Ιουλίου: νεκροί δυο φίλοι, ο Frederic Boone, 31 ετών, και ο Kevin Vanterwyngen, 29 ετών, Βέλγοι που επέβαιναν σε γουρούνα στην Κώ.Ο οδηγός της έχασε τον έλεγχο της και συγκρούστηκε μετωπικά με Ι.Χ. (ΕΔΩ)
31 Ιουλίου: Νεκρή μία 26 χρονη οδηγός γουρούνας και τραυματίας η συνομήλικη συνεπιβάτης της στη Σαντορίνη μετά από σύγκρουση με μοτό, εκτροπή στο αντίθετο ρεύμα και σύγκρουση με  λεωφορείο. (ΕΔΩ)
Ελλάδα “Ζήσε” το Μύθο σου…
Δυστυχώς τα περιστατικά που αναφέραμε παραπάνω, μερικά απο τα οποία έχουν δημοσιοποιηθεί μόνο σε τοπικά μέσα (!) είναι απλά προάγγελος του τι θα ακολουθήσει και φέτος το καλοκαίρι. Είναι οι τραγικές συνέπειες μια τροπολογίας που επιβεβαιώνει πως όσο το ζήτημα της οδικής ασφάλειας αποτελεί «ενός ανδρός αρχή» κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν πρόκειται να ληφθεί. Γιατί το ζήτημα της οδικής ασφάλειας αντίθετα προς τους βολικούς ισχυρισμούς που απαλλάσσουν την γενιά των ενόχων, μεταθέτοντας το στις επόμενες, δεν είναι ζήτημα παιδείας. Είναι ζήτημα Δημοκρατίας. Είναι ζήτημα Πολιτικό. Μόνο ένας δημοκρατικός σχεδιασμός απ όλους τους φορείς, συμπεριλαμβανομένων και των θυμάτων μπορεί να έχει αποτελέσματα. Να μην υπόκειται στις πιέσεις και να μην υποκύπτει στα συμφέροντα των κάθε είδους «λόμπι».  Οι παλινωδίες για το ζήτημα της κυκλοφορίας της γουρούνας (μεσα σε 100 μέρες) μαρτυρούν ακριβώς αυτό.
Δυστυχώς οι συνέπειες των παραπάνω είναι μη αναστρέψιμες.
Νέοι άνθρωποι που έρχονται στη χώρα μας για να απολαύσουν τις διακοπές τους αντι για τις ομορφιές της θα συναντήσουν το θάνατο ιππεύοντας ένα επικίνδυνο, φτιαγμένο για διαφορετική χρήση όχημα. Που ο “αρμόδιος για την οδική ασφάλεια” υπουργός, μετά απο σύντομο περιορισμό φρόντισε και πάλι να απελευθερώσει.
Ποτέ δεν θα μάθουμε:
Πόσοι απ αυτούς είχαν και τι είδους άδεια οδήγησης.
Αν είχαν οδηγήσει ποτέ ξανά τέτοιο όχημα.
Αν τηρούσαν τα στοιχειώδη έστω μέτρα ασφαλείας.
Αν είχαν καταναλώσει αλκοόλ και πόσο.
Αν μιλούσαν ταυτόχρονα στο κινητό έστελναν ή έπαιρναν μηνύματα.
Την δικαστική εξέλιξη αυτών των ιστοριών και αν ποτέ οπουδήποτε καταδικάστηκε ο οποιοσδήποτε για την ατέλειωτη αυτή σειρά φόνων με το συγκεκριμμένο όπλο.
Οι αρχες δεν θεωρούν σκόπιμο να δημοσιοποιούν τέτοιου είδους στοιχεία.
Αρκεί η πληροφορία “νεκρός  …χρονος αλλοδαπός”.
Και οι θριαμβολογίες για την κατ έτος αύξηση του αριθμού των τουριστών.
Στα τόσα εκατομμύρια που μας επισκέπτονται το να μη γυρίσουν πίσω μερικοί είναι αναμενόμενο.
Δεν θα καταστρέψουμε και την κτηνοτροφία μας γι αυτούς.