Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















3 Δεκ 2010

ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ ΣΚΟΤΩΝΕΙ... ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ





Το αλκοόλ σκοτώνει... αποζημιώσεις
Ο συνεπιβάτης που τραυματίστηκε σοβαρά σε τροχαίο κινδυνεύει να εισπράξει μειωμένη αποζημίωση, εφόσον γνώριζε ότι ο οδηγός ήταν μεθυσμένος.


Μην μπαίνετε σε ΙΧ που οδηγεί μεθυσμένος, γιατί μπορεί να βγείτε διπλά χαμένοι. Σύμφωνα με τη δικαιοσύνη, όποιος συνεπιβάτης τραυματίστηκε σοβαρά σε τροχαίο, κινδυνεύει να εισπράξει μειωμένη αποζημίωση, γιατί μολονότι γνώριζε ότι ο οδηγός δεν ήταν σε θέση να οδηγήσει, δεν κατέβηκε από το αυτοκίνητο και ανέχθηκε να παραμείνει ο οδηγός στο τιμόνι.
Συγκέντρωση στην πλατεία Συντάγματος διοργάνωσε χθες η πρωτοβουλία «Να σταματήσουμε τα τροχαία εγκλήματα»
Ταυτόχρονα, με ένα τολμηρό νομολογιακό βήμα, γίνεται δεκτό ότι μπορεί να αξιώσει αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης και ο στενός συγγενής του προσώπου που τραυματίστηκε σοβαρά, όταν το τροχαίο έγινε μπροστά στα μάτια του, με συνέπεια να υποστεί νευρικό κλονισμό.

Δεκάδες ποδηλάτες πραγματοποίησαν πένθιμη πορεία στην Αθήνα, φορώντας μαύρα ρούχα
Την ίδια στιγμή, όποιος αφήνει να οδηγήσει το αυτοκίνητό του τρίτο πρόσωπο που έχει καταναλώσει αλκοόλ, κινδυνεύει να εισπράξει μειωμένη αποζημίωση (ή να μην μπορεί να καλύψει ασφαλιστικά τη βλάβη του ΙΧ) σε περίπτωση τροχαίου, εφόσον γνώριζε ότι ο οδηγός ήταν μεθυσμένος και εντούτοις του επέτρεψε να οδηγήσει.
Στις περιπτώσεις αυτές η δικαιοσύνη δέχεται ότι υπάρχει συνυπαιτιότητα και του ιδιοκτήτη του ΙΧ που δεν κατέβασε τον μεθυσμένο οδηγό, αλλά και των συνεπιβατών που τραυματίστηκαν και ανέχθηκαν να οδηγεί ένας μεθυσμένος. Ετσι αναγνωρίζεται αποζημίωση μειωμένη τουλάχιστον κατά 30%, αφού αποδέχθηκαν τον κίνδυνο (και είναι συνυπαίτιοι), ενώ αντίστοιχη μείωση υπάρχει και στην περίπτωση που δεν χρησιμοποίησαν ζώνη ασφαλείας.
Το Εφετείο Πειραιά, κάνοντας δεκτή εισήγηση του εφέτη Κ. Γκανιάτσου, έκρινε ότι ο οδηγός ΙΧ που ήταν μεθυσμένος (1,77 g. αλκοόλ ανά λίτρο αίματος) οφείλει να καταβάλει αποζημίωση 44.000 ευρώ για τον σοβαρό τραυματισμό συνεπιβάτη του ΙΧ, ενώ για πρώτη φορά έγινε δεκτό ότι πρέπει να καταβληθεί αποζημίωση, λόγω ηθικής βλάβης ύψους 4.000 ευρώ στον αδελφό του τραυματισθέντα συνεπιβάτη, γιατί το ατύχημα έγινε μπροστά στα μάτια του και αισθάνθηκε φόβο, πανικό, αγωνία, θλίψη και απόγνωση στη θέα του βαρύτατου τραυματισμού.
Η παρέα γυρνούσε ξημερώματα Κυριακής από ένα πανηγύρι, όπου είχαν πιει όλοι, καταναλώνοντας τρία μπουκάλια ουίσκι. Ο ιδιοκτήτης του ΙΧ κατέβηκε κάποια στιγμή για να πάει στην τουαλέτα και στην επιστροφή τη θέση του οδηγού είχε πάρει ο μεγαλύτερος σε ηλικία (36 ετών) θεωρώντας ότι ήταν πιο νηφάλιος για να οδηγήσει.
Ο 36χρονος αρνήθηκε στον ιδιοκτήτη να πάρει το τιμόνι κλείνοντας την ασφάλεια του ΙΧ. Ετσι κάθισε στη θέση του συνοδηγού και λίγο μετά ο μεθυσμένος οδηγός έριξε το ΙΧ πάνω σε κολόνα της ΔΕΗ οδηγώντας με ταχύτητα 120 χλμ. (με ανώτατο όριο 50 χλμ.).
Το δικαστήριο δέχθηκε (372/10) ότι πρέπει να μειωθεί κατά 30% η αποζημίωση που ζητούσε ο σοβαρά τραυματισμένος συνεπιβάτης, γιατί ήταν συνυπαίτιος του τραυματισμού του, αφού επιβιβάστηκε στο ΙΧ και ανέχθηκε να οδηγήσει πρόσωπο που βρισκόταν σε κατάσταση μέθης. Παράλληλα, έκρινε ότι ο μεθυσμένος δεν οδήγησε ουσιαστικά από μόνος του, αλλά με τη συναίνεση του ιδιοκτήτη, ο οποίος δεν αντέδρασε σθεναρά και αποφασιστικά στην πρωτοβουλία του μεθυσμένου να πάρει το τιμόνι.
Ο ιδιοκτήτης όφειλε να μην επιβιβαστεί στο ΙΧ και να μην επιτρέψει την οδήγησή του από μεθυσμένο, με συνέπεια να θεωρείται συνυπεύθυνος για ό,τι ακολούθησε και να είναι μειωμένη η αποζημίωση που και ο ίδιος διεκδικεί για τη βλάβη του ΙΧ.
ΣτοιχείαΜάστιγα τα τροχαία για τις ηλικίες 18 έως 44
Την πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες 18-44 ετών αποτελούν στη χώρα μας τα τροχαία δυστυχήματα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα με αφορμή τη χτεσινή Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων.
Από το 1965 μέχρι το 2008 στη χώρα μας σκοτώθηκαν στην άσφαλτο 150.000 άνθρωποι, ενώ το 1,5 εκατομμύριο φτάνουν οι τραυματίες από τροχαία.
Σε παγκόσμιο επίπεδο 1.300.000 θάνατοι καταγράφηκαν μόνο το 2009. Τα στοιχεία δόθηκαν στο πλαίσιο εκστρατείας που διεξάγουν μη κερδοσκοπικές οργανώσεις στη χώρα μας προκειμένου «να σταματήσουν τα τροχαία», ενώ χτες δεκάδες ποδηλάτες πραγματοποίησαν πένθιμη πορεία στο κέντρο της Αθήνας φορώντας μαύρα ρούχα.
ΕΘΝΟΣ 22/11/2010
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: