Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















26 Ιαν 2012

Ουρά 15 χιλιομέτρων θα σχημάτιζαν τα οχήματα που έχουν παραδοθεί για το 2011

Ουρά 15 χιλιομέτρων θα σχημάτιζαν τα οχήματα που έχουν παραδοθεί για το 2011

ΠΗΓΗ: Οικολογικά-Ροδιακά

Μεγάλες οι επιπτώσεις στο περιβάλλον, την ποιότητα ζωής των κατοίκων και φυσικά στη δημοτική υπηρεσία καθαριότητας

Καζούλειο

Τα οχήματα των οποίων οι ιδιοκτήτες έχουν καταθέσει προσωρινά τις πινακίδες ξεπερνάνε μόνο για το 2011 τις 4500. Από αυτά 4069 είναι επιβατικά ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ) και περίπου 500 φορτηγά. Τα περισσότερα από αυτά είναι παρατημένα στους δρόμους της πόλης της Ρόδου όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες αλλά και ολόκληρου του νησιού. Δεν είναι και λίγοι επίσης οι ιδιοκτήτες που έχουν μετατρέψει συγκεκριμένες οδούς, όπως η Κλαυδίου Πέππερ στον Άγιο Δημήτριο, σε ανοικτές εκθέσεις αυτοκινήτων. Στους παραπάνω αριθμούς βέβαια πρέπει να προστεθούν και τα αυτοκίνητα των περασμένων ετών που κάνουν τα πράγματα πολύ χειρότερα.
Σαν Φρατζίσκο

Το πρόβλημα προφανώς ξεκινάει από το γεγονός ότι για την προσωρινή κατάθεση πινακίδων, σύμφωνα με το αρ. 45 Ν. 2992/2002 αρκεί μια απλή υπεύθυνη δήλωση στη ΔΟΥ ότι ο κάτοχος διαθέτει ιδιωτικό κλειστό χώρο για να φυλάξει το όχημα του οποίου τις πινακίδες παραδίδει. Είναι σαφές βέβαια ότι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες δε διαθέτουν τέτοιους χώρους οπότε και συμβαίνει αυτό που μπορείτε να παρατηρήσετε στους περισσότερους δρόμους και κοινόχρηστους χώρους της πόλης και όχι μόνο.

Νηρέας

Μόντε Σμιθ

Το φωτογραφικό υλικό που βλέπετε αφορά μόνο τις τελευταίες μέρες και ένα μικρό μέρος του νησιού, κυρίως αυτό της πόλης της Ρόδου. Εάν θέλαμε να δημοσιεύσουμε φωτογραφίες από όλο το νησί δε θα έφτανε ολόκληρη η έκδοση μιας εφημερίδας. Το νησί κυριολεκτικά βρίθει από παρατημένα οχήματα μερικά από τα οποία βρίσκονται σε θέσεις απ’ όπου διέρχονται εκατομμύρια άνθρωποι, όπως πάνω σε εθνικούς άξονες και κοντά σε αρχαιολογικούς χώρους.

Μ. Κωνσταντίνου

Η κατάσταση γίνεται χειρότερη κάθε φορά που αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας και βέβαια τελευταία λόγω της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ανάμεσα στους ιδιοκτήτες που παρέδωσαν τις πινακίδες στη ΔΟΥ είναι και πολλοί εύποροι συμπολίτες μας που βέβαια δεν μπαίνουν στο κόπο να φυλάξουν τα οχήματά τους σε ειδικούς χώρους.

Άγιος Δημήτριος- Ανοικτή Έκθεση Αυτοκινήτων

Εγκαταλειμμένα Οχήματα – Τι ισχύει

Ο Δήμος Ρόδου συλλέγει τα οχήματα τα οποία χαρακτηρίζει εγκαταλειμμένα σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 116/2004 (ΦΕΚ 81 Α’ 5/3/2004). Σκοπός του διατάγματος αυτού είναι η εφαρμογή των εθνικών νόμων (Ν. 1650/86, Ν.2939/2001) αλλά και η συμμόρφωση με τις διατάξεις της Οδηγίας 2000/53/EK του Συμβουλίου της 18ης Σεπτεμβρίου 2000 για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους (ΟΤΚΖ) όπως αυτή έχει δημοσιευτεί στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΕΕ L 269/21.10.2000).

Η διαδικασία που ακολουθεί ο Δήμος Ρόδου

Ο Δήμος αρχικά χαρακτηρίζει ένα όχημα «εγκαταλειμμένο» σύμφωνα με το άρθρο 2 του παραπάνω ΠΔ με την επικόλληση σχετικού σήματος σε αυτό, άσχετα εάν διαθέτει πινακίδες ή όχι. Για να χαρακτηρισθεί ένα όχημα έτσι απαιτείται η εγκατάλειψή του συνήθως από 30 έως 90 μέρες. Μετά την παρέλευση 45 ημερών από την επικόλληση του ειδικού σήματος εάν το όχημα δεν αποσυρθεί περιέρχεται στην κατοχή του Δήμου. Μεσολαβεί επιστολή προς την Ελληνική Αστυνομία για τη διενέργεια έρευνας για εγκληματικές πράξεις στις οποίες πιθανόν εμπλέκεται το όχημα και απάντηση των αρχών ασφαλείας στο Δήμο.

Όταν το όχημα περιέλθει στην κατοχή του Δήμου, παραδίδεται σε εγκεκριμένο σύστημα συλλογής οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους (ΟΤΚΖ). Τα οχήματα παραμένουν στο σημείο συλλογής για 10 μέρες και εάν δεν αναζητηθούν προωθούνται για ανακύκλωση. Εάν αναζητηθεί ο κάτοχος πρέπει να πληρώσει στο Δήμο τη δαπάνη απομάκρυνσης και αποθήκευσης.

Τα αποτελέσματα μέχρι τώρα

Από το 1998 μέχρι σήμερα έχουν χαρακτηρισθεί ως εγκαταλειμμένα 5345 οχήματα. Από αυτά έχουν αποσυρθεί μέχρι σήμερα 3850 οχήματα. Μόνο στις πρώτες 25 μέρες του 2012 έχουν χαρακτηρισθεί 26 οχήματα ενώ όλο το 2011 χαρακτηρίσθηκαν 225 και αποσύρθηκαν 150 (τα στοιχεία αφορούν το Δήμο Ροδίων μέχρι το 2010 και το Δήμο Ρόδου μέχρι σήμερα).

Καταλαβαίνει κανείς πόσο πιο δύσκολη για τις υπηρεσίες το Δήμου γίνεται η απομάκρυνση των οχημάτων από τους κοινόχρηστους χώρους όταν ο καθένας μπορεί να παρατάει στην ουσία όπου θέλει το όχημά του. Ο Δήμος αναγκάζεται έτσι να ξοδεύει αρκετές χιλιάδες ευρώ για την περίπλοκη αυτή διαδικασία και βέβαια να διαθέτει ειδικό προσωπικό προς τούτο. Οι πολίτες λοιπόν για μια ακόμα φορά αποδεικνύουν ότι θέλουν να ζούμε σε μια τριτοκοσμική χώρα όπου τα πάντα θα τα κάνουν κάποιοι άλλοι.

Το κράτος από την άλλη πλευρά κλείνει το μάτι σε αυτή τη διαδικασία όταν με μια απλή υπεύθυνη δήλωση επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να ρυπαίνουν χωρίς ουσιαστικά να ελέγχονται. Και όχι μόνο αυτό αλλά δεν προβλέπει κανένα πρόστιμο για όσους αποδεδειγμένα έχουν παρατήσει τα οχήματά τους σε κάποιο σημείο του νησιού. Μια κάποια λύση θα ήταν ο Δήμος Ρόδου μέσα από τον κανονισμό καθαριότητας να επιβάλλει χρηματικό πρόστιμο σε όσους ενεργούν με αυτόν τον τρόπο. Αλλά πάλι ερχόμαστε στο πρώτο σημείο. Ότι ως πολίτες το μόνο που καταλαβαίνουμε είναι τα χρηματικά πρόστιμα. Δυστυχώς έτσι δεν μπορούμε να πάμε μακριά.

Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 20.000 φύλλων, τα Οικολογικά – Ροδιακά εύχονται στη Ροδιακή και τους συντάκτες της να είναι πάντα μαχητικοί και πρωτοπόροι στην ενημέρωση.


Δεν υπάρχουν σχόλια: