Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















27 Ιαν 2012

Τα τροχαία «καλπάζουν», η πολιτική για ΚΟΚ και οδική ασφάλεια «κοιμάται»

Τα τροχαία «καλπάζουν», η πολιτική για ΚΟΚ και οδική ασφάλεια «κοιμάται»

Σε πλήρη αδράνεια βρίσκονται από τον Ιούλιο, την περίοδο δηλαδή του ανασχηματισμού, τα αρμόδια όργανα της Πολιτείας για την οδική ασφάλεια και την επικαιροποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Την ίδια στιγμή, όμως, τα τροχαία δυστυχήματα «καλπάζουν» και παρά την μικρή πρόοδο που κατεγράφη, η Ελλάδα διατηρεί με βαρύ φόρο αίματος την πανευρωπαϊκή πρωτιά στα τροχαία, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat.

Οπως αναφέρεται σε ερωτήσεις που είχε καταθέσει στη Βουλή στα τέλη Δεκεμβρίου και στις αρχές Ιανουαρίου αντίστοιχα, ο πρώην υφυπουργός Υποδομών, κ. Σπ. Βούγιας, η Διαρκής Επιτροπή Αναθεώρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (ΕΣΟΑ) του υπουργείου Υποδομών, έχουν απενεργοποιηθεί πλήρως, καθώς δεν έχουν συνεδριάσει από το καλοκαίρι και, πρακτικά, τελούν υπό διάλυση.

Συγκεκριμένα, το ΕΣΟΑ συστάθηκε τον Δεκέμβριο του 2010, υπαγόταν απ' ευθείας στον υπουργό Υποδομών, τον οποίο και συμβούλευε για ζητήματα οδικής ασφάλειας στη χώρα μας έως τον Ιούνιο του 2011, όταν και συνεδρίασε για τελευταία φορά.

Συνολικά, έκανε τέσσερις άτυπες και δύο επίσημες συνεδριάσεις, στις οποίες συμμετείχαν εκπρόσωποι των συναρμόδιων υπουργείων, της τοπικής αυτοδιοίκησης, της κοινωνίας των πολιτών και επιστημονικών φορέων.

Το ΕΣΟΑ εκπόνησε δράσεις για την κυκλοφοριακή αγωγή και την ένταξή της στην εκπαιδευτική διαδικασία, την οδική ασφάλεια στον αστικό ιστό, τις προτάσεις αναθεώρησης του Κ.Ο.Κ., το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, 2011-2020 και την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για την εκπαίδευση κι εξέταση των υποψήφιων οδηγών.

Οπως αναφέρει ο κ. Βούγιας, κατά τη διάρκεια της θητείας του ως υφυπουργού, «είχε προγραμματιστεί για τον Ιούνιο του 2011 μια ακόμη συνεδρίαση του Ε.Σ.Ο.Α. με θέμα την "Επικοινωνιακή Πολιτική Οδικής Ασφάλειας", η οποία όμως δεν πραγματοποιήθηκε εξαιτίας του ανασχηματισμού της Κυβέρνησης. Δυστυχώς, από τότε και μέχρι σήμερα, το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας έπεσε σε αδράνεια και δεν συνεδρίασε ποτέ ξανά».

Επίσης, τον Απρίλιο του 2011, είχε ανασυγκροτηθεί στο υπουργείο Υποδομών, η Διαρκής Επιτροπή Αναθεώρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΦΕΚ 111 Β'/2011), η οποία είχε ως αντικείμενο τη μελέτη και ανάλυση των διατάξεων του ΚΟΚ, τη συγκέντρωση, σύνταξη και κωδικοποίηση των πράξεων που προβλέπονται από εξουσιοδοτικές διατάξεις του ΚΟΚ, την επίσημη γνωμοδότηση επί θεμάτων οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας, τη συγκέντρωση, μελέτη και ανάλυση των διατάξεων των Κωδίκων Οδικής Κυκλοφορίας χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τρίτων χωρών και τη δημιουργία βιβλιοθήκης οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας.

Επί των ημερών του κ. Βούγια, όπως αναφέρει και ο ίδιος, «η συγκεκριμένη επιτροπή συνεδρίαζε κανονικά, μετά όμως τις 6.7.2011 η λειτουργία της διεκόπη και, έκτοτε, δεν συνεδρίασε ξανά».

Ο πρώην υφυπουργός Υποδομών ρωτά τον υπουργό Υποδομών κ. Μ. Βορίδη, εάν θα προχωρήσει στην επανενεργοποίηση των εν λόγω οργάνων.

Πηγή: tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: