Η ιστορία της οδού Κεναν Μεσαρέ στα Γιάννενα, δρόμου του
«εσωτερικού (μικρού) δακτυλίου της πόλης αποτελεί μια σύνοψη της
αυθαιρεσίας που μπορεί κανείς να συναντήσει σε κάθε ελληνική πόλη. Η
παντοδύναμη τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση και κάθε είδους
διοίκηση αυθαιρετεί εις βάρος των πολιτών και τους εκθέτει σε κινδυνο.
Αλλά η παντοδυναμία και το ήθος της (ας μην ξεχνάμε ότι ο δήμαρχος της
συγκεκριμμμενης πόλης αποτελεί το 1/5 της συμμαχίας των πέντε δημάρχων
(Αθηναίων, Θεσσαλονικης, Βόλου, Πατρών και Ιωαννίνων που κάθε τρείς και
λίγο παραδίδει μαθήματα ήθους και ονειρεύεται ένα δικό της ρόλο στην
ελληνική πολιτική σκηνή) την κάνει να μην αυθαιρετεί μόνον απέναντι
στους πολίτες αλλά και να μην υποτάσεται στις συστάσεις του συνηγόρου
του πολιτη.
Δυστυχώς τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας και της προστασίας των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου είναι ζητήματα που δεν απασχολούν το εκλογικό σώμα. Η εικόνα των ελληνικών πόλεων είναι αδιάψευστος μάρτυρας γι αυτό. Και η απουσία έστω και νύξεων για το θέμα στα προεκλογικά προγράμματα της συντριπτικής πλειοψηφίας των υποψηφίων για τους Δήμους και τις Περιφέρειες το ίδιο.
Στα Γιάννενα 1400 πολίτες προσπαθούνε εδώ και καιρό να προκαλέσουν την παρέμβαση που θα ανατρέψει/διορθώσει την κατάσταση στην οδο Κεναν Μεσαρέ. Δρόμο που «ολοκληρώθηκε» χωρίς να υπάρχει Μελέτη Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων και χωρίς καμια πρόβλεψη ασφαλείας…
Σύμφωνα με σχετική συζήτηση στη Βουλή : « σε μια και μόνον διασταύρωση και για διάστημα 20 μηνών έγιναν 68 τουλάχιστον ατυχήματα, για να επιβεβαιώσουν την ακαταλληλότητα και επικινδυνότητα της συγκεκριμένης Οδού. Να σημειωθεί επίσης το γεγονός ότι τρεις φορές ο Εισαγγελέας Ιωαννίνων έδωσε διαταγή για διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, ισάριθμες του επεστράφη χωρίς να προκύπτει κάτι άξιο αναφοράς σχετικά με τα ατυχήματα.» (Ερώτηση βουλευτή κου Χρ. Μαντά, Σεπτέμβρης 2012).
Τι άραγε πρέπει να γίνει για να ασχοληθεί επιτέλους κάποιος με το θέμα;
Οι κάτοικοι έχουν απευθυνθεί στους πάντες, Δημο, Περιφέρεια, Υπουργεία, Εισαγγελέα, Συνήγορο του Πολίτη, στον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή και οπουδήποτε μπορει κανείς να φανταστεί. Ειδικοί επιστήμονες από τογραφείο του Συνηγόρου του Πολίτη αλλά και κλιμάκια της Ευρωπαικής Επιτροπής πραγματοποίησαν δυο επιτόπιους ελέγχους και ζήτησαν επανειλλημένα να γίνουν άμεσες παρεμβάσεις ασφαλείας. Κανένα αποτέλεσμα.
Στις 1 Φεβρουαρίου 2014 ο Συνήγορος του Πολίτη επανέρχεται στο θέμα (ξανα μετά το 2011) στηλιτεύοντας την πρακτική του Δήμου: «Διαφαίνεται ότι ενώ η ολοκλήρωση αλλα και η έναρξη νέων έργων πραγματοποιείται με την διασφάλισητων σχετικών πόρων από την Διοίκηση, δεν υπάρχει μέριμνα για την προώθηση και διασφάλιση πόρων ώστε να τηρούνται οι απαιτούμενες διαδικασίες αδειοδότησης και η επι της ουσίας λήψη μέτρων προστασίας. Συνεχίζεται ως εκ τούτου η πρακτική της Διοίκησης η οποία έχει ως αποτέλεσμα να κατασκευάζονται και να τίθενται σε λειτουργία οδοί ταχείας κυκλοφορίας, δίχως καθορισμένους όρους για την προστασία του περιβάλλοντος και την ασφάλεια των πολιτών». Ολόκληρο το κείμενο: ΕΔΩ
Στις 13 Μαρτίου 2014 ποι κάτοικοι με έγγραφο τους προς την Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής και Πολεοδομικής Πολιτικής της ΕΕ, και την Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος της ΕΕ, στις Βρυξέλλες υπέβαλαν «Αίτηση για Ανάσυρση από το αρχείο και επανεξέταση του φακέλου για το έργο «Εσωτερικός Δακτύλιος Ιωαννίνων, Κατασκευή Οδού Κενάν Μεσαρέ». Ολόκληρο το κείμενο: ΕΔΩ
Οι επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές είναι μια ευκαιρία αλλά και μια υποχρέωση για να τοποθετηθουν όλοι. Η ιστορία της οδού Κενάν Μεσαρέ δυστυχώς επιβεβαιώνει απόλυτα την θέση μας πως τα τροχαία δεν είναι ατυχήματα. Ελπίζουμε τα πράγματα να εξελιχθουν ομαλά και να μη θρηνήσουμε θύματα λόγω των εγκληματικών παραλείψεων που έχουν γίνει.
Σε κάθε περίπτωση θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε πως η περίοδος που ο οποιοσδήποτε λεβέντης με μια δήλωση του τύπου «αναλαμβάνω την πολιτική ευθύνη» κάλυπτε κάθε παρανομία και έγκλημα έχει περάσει. Εδώ και κάμποσο καιρό έχουμε αρκετες δικαστικές αποφάσεις που η ευθύνη των παρανομιών και των εγκλημάτων δεν μετατίθεται στην απρόσωπη «υπηρεσία» αλλά αφορά αυτούς που πήραν ή δεν πήραν τις αποφάσεις. Μονο πέριση απ τα λίγα που υπέπεσαν στην αντίληψη μας, ο τεως δημαρχος Αμαρουσίου και ο νυν δήμαρχος Γαλατσίου καταδικάστηκαν τελεσίδικα από το Εφετειο Αθηνων σε ποινες φυλάκισης με αναστολή για μη απομάκρυνση παράνομων διαφημιστικων πινακίδων που προκαλεσαν το θανατο οδηγών, τ. αντιδήμαρχος και ο προιστάμενος της Διεύθυνσης Οδοποιίας του Δήμου Θεσσαλονίκης καταδικάστηκαν πρωτόδικα σε τρία χρόνια φυλάκιση με αναστολή για το θάνατο μοτοσικλετιστή συνεπεία παραλείψεων τους σχετικά με την κατάσταση του οδοστρώματος. (ΕΔΩ)
ΥΓ. Η τελευταία υπόθεση στη Θεσσαλονίκη συνέβη το 2009 επι δημαρχίας Παπαγεωργόπαυλου. Ο νύν δήμαρχος παρα την καταδικαστική απόφαση του πρωτοδικείου σε βάρος του τότε προσταμένου του τομέα οδοποιίας και παρα την υπαρξη και δευτερου πανομοιοτυπου περιστατικου θανατου μοτοσικλετιστή στο ιδιο σημειο τις ιδιες ημέρες θεώρησε καλό να αναβαθμίσει τον καταδικασθέντα στη θέση του Διευθυντή του συνόλου των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου. Τι είχες Γιάννη::::::::::::
Πηγή: www.soste.gr
Δυστυχώς τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας και της προστασίας των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου είναι ζητήματα που δεν απασχολούν το εκλογικό σώμα. Η εικόνα των ελληνικών πόλεων είναι αδιάψευστος μάρτυρας γι αυτό. Και η απουσία έστω και νύξεων για το θέμα στα προεκλογικά προγράμματα της συντριπτικής πλειοψηφίας των υποψηφίων για τους Δήμους και τις Περιφέρειες το ίδιο.
Στα Γιάννενα 1400 πολίτες προσπαθούνε εδώ και καιρό να προκαλέσουν την παρέμβαση που θα ανατρέψει/διορθώσει την κατάσταση στην οδο Κεναν Μεσαρέ. Δρόμο που «ολοκληρώθηκε» χωρίς να υπάρχει Μελέτη Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων και χωρίς καμια πρόβλεψη ασφαλείας…
Σύμφωνα με σχετική συζήτηση στη Βουλή : « σε μια και μόνον διασταύρωση και για διάστημα 20 μηνών έγιναν 68 τουλάχιστον ατυχήματα, για να επιβεβαιώσουν την ακαταλληλότητα και επικινδυνότητα της συγκεκριμένης Οδού. Να σημειωθεί επίσης το γεγονός ότι τρεις φορές ο Εισαγγελέας Ιωαννίνων έδωσε διαταγή για διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, ισάριθμες του επεστράφη χωρίς να προκύπτει κάτι άξιο αναφοράς σχετικά με τα ατυχήματα.» (Ερώτηση βουλευτή κου Χρ. Μαντά, Σεπτέμβρης 2012).
Τι άραγε πρέπει να γίνει για να ασχοληθεί επιτέλους κάποιος με το θέμα;
Οι κάτοικοι έχουν απευθυνθεί στους πάντες, Δημο, Περιφέρεια, Υπουργεία, Εισαγγελέα, Συνήγορο του Πολίτη, στον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή και οπουδήποτε μπορει κανείς να φανταστεί. Ειδικοί επιστήμονες από τογραφείο του Συνηγόρου του Πολίτη αλλά και κλιμάκια της Ευρωπαικής Επιτροπής πραγματοποίησαν δυο επιτόπιους ελέγχους και ζήτησαν επανειλλημένα να γίνουν άμεσες παρεμβάσεις ασφαλείας. Κανένα αποτέλεσμα.
Στις 1 Φεβρουαρίου 2014 ο Συνήγορος του Πολίτη επανέρχεται στο θέμα (ξανα μετά το 2011) στηλιτεύοντας την πρακτική του Δήμου: «Διαφαίνεται ότι ενώ η ολοκλήρωση αλλα και η έναρξη νέων έργων πραγματοποιείται με την διασφάλισητων σχετικών πόρων από την Διοίκηση, δεν υπάρχει μέριμνα για την προώθηση και διασφάλιση πόρων ώστε να τηρούνται οι απαιτούμενες διαδικασίες αδειοδότησης και η επι της ουσίας λήψη μέτρων προστασίας. Συνεχίζεται ως εκ τούτου η πρακτική της Διοίκησης η οποία έχει ως αποτέλεσμα να κατασκευάζονται και να τίθενται σε λειτουργία οδοί ταχείας κυκλοφορίας, δίχως καθορισμένους όρους για την προστασία του περιβάλλοντος και την ασφάλεια των πολιτών». Ολόκληρο το κείμενο: ΕΔΩ
Στις 13 Μαρτίου 2014 ποι κάτοικοι με έγγραφο τους προς την Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής και Πολεοδομικής Πολιτικής της ΕΕ, και την Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος της ΕΕ, στις Βρυξέλλες υπέβαλαν «Αίτηση για Ανάσυρση από το αρχείο και επανεξέταση του φακέλου για το έργο «Εσωτερικός Δακτύλιος Ιωαννίνων, Κατασκευή Οδού Κενάν Μεσαρέ». Ολόκληρο το κείμενο: ΕΔΩ
Οι επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές είναι μια ευκαιρία αλλά και μια υποχρέωση για να τοποθετηθουν όλοι. Η ιστορία της οδού Κενάν Μεσαρέ δυστυχώς επιβεβαιώνει απόλυτα την θέση μας πως τα τροχαία δεν είναι ατυχήματα. Ελπίζουμε τα πράγματα να εξελιχθουν ομαλά και να μη θρηνήσουμε θύματα λόγω των εγκληματικών παραλείψεων που έχουν γίνει.
Σε κάθε περίπτωση θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε πως η περίοδος που ο οποιοσδήποτε λεβέντης με μια δήλωση του τύπου «αναλαμβάνω την πολιτική ευθύνη» κάλυπτε κάθε παρανομία και έγκλημα έχει περάσει. Εδώ και κάμποσο καιρό έχουμε αρκετες δικαστικές αποφάσεις που η ευθύνη των παρανομιών και των εγκλημάτων δεν μετατίθεται στην απρόσωπη «υπηρεσία» αλλά αφορά αυτούς που πήραν ή δεν πήραν τις αποφάσεις. Μονο πέριση απ τα λίγα που υπέπεσαν στην αντίληψη μας, ο τεως δημαρχος Αμαρουσίου και ο νυν δήμαρχος Γαλατσίου καταδικάστηκαν τελεσίδικα από το Εφετειο Αθηνων σε ποινες φυλάκισης με αναστολή για μη απομάκρυνση παράνομων διαφημιστικων πινακίδων που προκαλεσαν το θανατο οδηγών, τ. αντιδήμαρχος και ο προιστάμενος της Διεύθυνσης Οδοποιίας του Δήμου Θεσσαλονίκης καταδικάστηκαν πρωτόδικα σε τρία χρόνια φυλάκιση με αναστολή για το θάνατο μοτοσικλετιστή συνεπεία παραλείψεων τους σχετικά με την κατάσταση του οδοστρώματος. (ΕΔΩ)
ΥΓ. Η τελευταία υπόθεση στη Θεσσαλονίκη συνέβη το 2009 επι δημαρχίας Παπαγεωργόπαυλου. Ο νύν δήμαρχος παρα την καταδικαστική απόφαση του πρωτοδικείου σε βάρος του τότε προσταμένου του τομέα οδοποιίας και παρα την υπαρξη και δευτερου πανομοιοτυπου περιστατικου θανατου μοτοσικλετιστή στο ιδιο σημειο τις ιδιες ημέρες θεώρησε καλό να αναβαθμίσει τον καταδικασθέντα στη θέση του Διευθυντή του συνόλου των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου. Τι είχες Γιάννη::::::::::::
Πηγή: www.soste.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου