Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















27 Απρ 2014

Ο γιορτασμός του Πάσχα στις ΗΠΑ: το αυτοκίνητο εισβάλλει στην κρεβατοκάμαρα

Μέχρι σήμερα  θύματα του αυτοκινήτου αποτελούσαν κατ εξοχήν οι λεγόμενοι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου (πεζοί, ποδηλάτες, οδηγοί μηχανών) αλλά φαίνεται ότι η κατάσταση πλέον αλλάζει. Το Αυτοκίνητο διεκδικεί και καταλαμβάνει όλο και μεγαλύτερο ζωτικό χώρο επεκτεινόμενο όχι μόνο λογω της αύξησης του αριθμού του αλλά και μέσω της ολοένα αυξανόμενης (ιππο)δύναμης του. Τα αυτοκίνητα δεν κατέχουν μόνο τους δρόμους. Καταλαμβάνουν και τα πεζοδρόμια τους πεζόδρομους και οποιοδήποτε ελεύθερο χώρο.  Η ανακάλυψη του 4Χ4 και του tuning τους έδωσε την χαρά να μετατραπούν σε off road animals και να  μπορούν να σε συναντήσουν οπουδήποτε, σε οποιοδήποτε ελληνικό βουνό ή αμμουδιά αλλά και από το Paris μέχρι το Dakar(με ή χωρίς εισαγωγικά).
Ωστόσο φαίνεται πως  δυστυχώς ούτε αυτός ο χώρος αρκεί όπως μαρτυρούν και τα δύο περιστατικά που συνέβησαν παραμονή και ανήμερα του Πάσχα στις ΗΠΑ
Μεγάλο Σάββατο στην Florida 4-19-14 vehicle sarasota
Στην Sarasota της Florida στις 3.30, ξημέρωμα του Μ. Σαββάτου η 24χρονη Jakeilah Weeks, μετά από ένα καυγά στο σπίτι του πρώην φίλου της πήρε το αυτοκίνητο του και τρέχοντας εισέβαλε σε γειτονικό σπίτι σκοτώνοντας την 62χρονη Eleanor Ball που κοιμόταν στο κρεβάτι της…
Η δράστις κρατείται μέχρι να καταβάλει εγγύηση 9.000 δολαρίων.
Περισσότερα: ΕΔΩ
Κυριακή του Πάσχα στην Californiac5a160039507d48283628daf5442f60b_XL
Στο Palmdale της California  στις 4.00, ξημέρωμα της Κυριακής του Πάσχα ο 20χρονος Roberto Rodriguez, οδηγώντας μεθυσμένος (αλκοόλ στο αίμα διπλάσιο από τα επιτρεπτά όρια) αφού παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη εισέβαλε τρέχοντας με περισσότερα από 130km/h με ένα τζιπ Nissan Pathfinder σε δύο διαμερίσματα σκοτώνοντας την 16χρονη Giselle Mendoza που κοιμόταν στο κρεβάτι της. Μια δεκατετράχρονη σώθηκε μια και είχε αποκοιμηθεί στον καναπέ και όχι στο κρεβάτι της.
Ο δράστης που τραυματίστηκε πολύ ελαφρά αφέθηκε ελεύθερος αργότερα την ίδια ημέρα καταβάλλοντας εγγύηση 100.000  δολαρίων.
Να διευκρινίσουμε πως οι δράστες δεν είχαν κανένα προηγούμενο και ούτε καν γνωριμία με τα θύματα.
Είναι φανερό πως δεν πρόκειται για σατανικές συμπτώσεις (λογω της αγιότητος των ημερών ο σατανάς αποφεύγει τις εμφανίσεις) και είναι γνωστό πως παρόμοιες εισβολές σε σπίτια ή καταστήματα, με ή χωρίς θύματα έχουν συμβεί επανειλημμένα στο παρελθόν στις περισσότερες πόλεις του κόσμου. Να διευκρινίσουμε επίσης πως οι δράστες δεν είχαν κανένα προηγούμενο με τα θύματα.
Όπως είπαν οι γείτονες της Eleanor Ball: «Αυτή είναι η τέταρτη φορά που συνέβη το ίδιο, είχε διαμαρτυρηθεί στο Δήμο ζητώντας να χτιστεί ένα προστατευτικό διαχωριστικό μπροστά στο σπίτι της», αλλά και στις ΗΠΑ φαίνεται πως η τοπική αυτοδιοίκηση έχει σοβαρότερα ζητήματα να ασχοληθεί…Περισσότερα: ΕΔΩ
Νέες τάσεις στην πολεοδομία.
Τα επαναλαμβανόμενα αυτά περιστατικά όπως είναι φυσικό δεν άφησαν αδιάφορη την επιστημονική κοινότητα. Πρωτοπόροι πολεοδόμοι ξεκίνησαν τον σχεδιασμό μιας πόλης με κτίσματα  χωρίς ισόγεια διαμερίσματα και καταστήματα που θα στηρίζονται σε κολώνες που θα περιβάλλονται από ειδικό χάλυβα που θα μπορεί να αντέξει σε πρόσκρουση σύγχρονων οχημάτων με τελικές της τάξεως των 300km/h.
Η είσοδος και η έξοδος στα κτίρια και η κυκλοφορία των πεζών  θα πραγματοποιείται μέσω υπογείου δικτύου που θα συνδέει ολόκληρη την πόλη (θα αξιοποιηθεί η εμπειρία του Toronto  όπου παρόμοιο δίκτυο λειτουργεί από χρόνια για να είναι η πόλη λειτουργική τους μήνες με το πολύ κρύο).
Τα σχέδια αυτά αν υλοποιηθούν αναμένεται να οδηγήσουν σε μηδενισμό των τροχαίων και να εγγυηθούν απερίσπαστο ύπνο για όλους (στο κρεβάτι ή στο τιμόνι). Ταυτόχρονα θα συντομεύσουν αφάνταστα τις μετακινήσεις μια και δεν θα υπάρχει πλέον καμία ανάγκη ορίων ταχύτητας και θα κάνουν κυρίαρχη μια πρωτοφανή αίσθηση ελευθερίας μια και οι οδηγοί θα μπορούν αν εξαντλήσουν όλες τις δυνατότητες του κινητήρα του αυτοκίνητου τους χωρίς κανένα περιορισμό.
Τα σχέδια  έγιναν δεκτά με ενθουσιασμό από την αυτοκινητοβιομηχανία και τις κυβερνήσεις σαν το σημαντικότερο βήμα για ασφαλείς και έξυπνες υποδομές.
Στην μεταβατική περίοδο μέχρι την υλοποίηση τους οι ειδικοί προτείνουν σαν μέτρο που θα ενισχύσει την Οδική Ασφάλεια τον ύπνο στον καναπέ και όχι στο κρεβάτι.
 Γιώργος Κουβίδης
ΥΓ. Από πολύ κόσμο αναπαραγεται η πεποίθηση περί αυστηρής τιμωρίας των δραστών τροχαίων εγκλημάτων στις ΗΠΑ, πραγμα που καθόλου δεν επιβεβαιώνουν οι δυο παραπάνω περιπτώσεις. Να σημειωθεί επίσης ότι η ΗΠΑ διατηρούν ως αποδεκτό ένα από τα υψηλότερα ποσοστά αλκοόλ στο αίμα των οδηγών (0.8 αντι του συνηθους 0.5 mg/ml)

Μάρτης 2013 20χρονος Βρετανός  υπό την επήρεια αλκοόλ έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του, που απογειώθηκε και σφηνώθηκε σε σπίτι. Tρία άτομα κοιμούνταν μέσα στο σπίτι και γλίτωσαν απλά με σοκ.
Μάρτης 2013: 20χρονος Βρετανός υπό την επήρεια αλκοόλ έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του, που απογειώθηκε και σφηνώθηκε σε σπίτι. Tρια άτομα
κοιμούνταν μέσα στο σπίτι και γλίτωσαν απλά με σοκ.
Πηγή: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: