Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















29 Σεπ 2017

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας; Στη Ρόδο καμία αναφορά...










Κάθε χρόνο, 16-22 Σεπτεμβρίου διοργανώνεται η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας.

Οι σκοποί της εβδομάδας,
όπως αναφέρει η Ιστοσελίδα της Εβδομάδας (που υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή), είναι:

  • Να παράσχει στους ευρωπαϊκούς φορείς ένα κατάλληλο πλαίσιο για να προωθήσουν εναλλακτικές μορφές μετακίνησης.
  • Να αναδείξει τα προβλήματα μετακίνησης τα οποία αντιμετωπίζουν μικρές και μεγάλες πόλεις
  • Να οδηγήσει σε αλλαγές συμπεριφοράς
  • Να προωθήσει τη δημιουργία μιας πιο βιώσιμης στρατηγικής μετακινήσεων στον Ευρωπαϊκό χώρο.

Στα πλαίσια της εβδομάδας αυτής, οι τοπικές αρχές προτρέπονται να δοκιμάσουν νέα κυκλοφοριακά μοντέλα και να αναζητήσουν ανατροφοδότηση από το κοινό σχετικά με την αποτελεσματικότητά τους.
Όλοι οι τοπικοί φορείς μπορούν να επωφεληθούν της ευκαιρίας για να θέσουν ζητήματα μετακινήσεων και ποιότητας του αέρα. Εναλλακτικά μπορούν να προτείνουν καινοτόμες λύσεις για τη μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου και συνεπώς των εκπομπών καυσαερίων.
Η εβοδμάδα αυτή αποτελεί επίσης ευκαιρία να δοκιμαστούν νέες τεχνολογίες ή προτάσεις αστικού σχεδιασμού.

Αυτά στο χαρτί. 'Η ενδεχομένως, σ' άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Στην ελληνική πραγματικότητα τι γίνεται;

Αρχικά, εντυπωσιάζει η απουσία της κυβέρνησης. Η σχετική σελίδα του Υπουργείου περιβάλλοντος πρέπει να έχει καιρό να ενημερωθεί, καθώς αναφέρεται στις περυσινές εκδηλώσεις!


Στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας (ΕΕΚ) αναφέρεται ότι συμμετέχουν 77 ελληνικές πόλεις (ενημέρωση: αφού γράφηκαν αυτές οι γραμμές κι ενώ η Εβδομάδα είχε ήδη ξεκινήσει, οι συμμετοχές αυξήθηκαν σε 83!).
Κοιτάζοντας προσεκτικότερα τη λίστα των συμμετοχών, διαπιστώνει κανείς ότι οι περισσότερες έχουν περιοριστεί στη δήλωση της συμμετοχής και γενικόλογες εξαγγελίες.
Στη Ρόδο καμία αναφορά.... 
Πολλοί δήμοι της επαρχίας φαίνεται να έχουν πάρει το θέμα πιο ζεστά, προγραμματίζοντας σειρά εκδηλώσεων (βλ. δήμος Δράμας, Λαμίας, Ρεθύμνης, Σπάρτης κά).
Ελάχιστοι δήμοι, όπως ο Δ. Τρικκαίων, παραθέτουν και λίστα συγκεκριμένων μέτρων που πρόκειται να ληφθούν, αναφέροντας σημεία και αριθμούς.
 Συμπέρασμα;
Η κυβέρνηση όπως και οι περισσότεροι δήμοι της χώρας δεν ενδιαφέρονται πραγματικά να προωθήσουν δραστικές αλλαγές στον τρόπο μετακίνησής μας. Για τους περισσότερους, η εβδομάδα αποτελεί απλώς ευκαιρία για μια βραχύβια επικοινωνιακή φιέστα
Ακόμη όμως και όσοι δείχνουν περισσότερο ενδιαφέρον δε φαίνεται να προχωρούν σε τίποτα περισσότερο από μικρές και περιορισμένες παρεμβάσεις στον τομέα των υποδομών. 


 Με εξαίρεση ελάχιστες πόλεις (π.χ. Τρίκαλα, Ρέθυμνο και Καρδίτσα) που προσπαθούν για το αδιανόητο, μια πραγματικά βιώσιμη μετακίνηση, οι υπόλοιποι δήμοι της χώρας φαίνεται πως αδυνατούν να συλλάβουν μια καθημερινότητα απαλλαγμένη από το καυσαέριο, στην οποία οι πολίτες δε θα χρειάζονται το αυτοκίνητο για κάθε διαδρομή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: