Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















27 Σεπ 2017

Δικαιοσύνη βασισμένη σε αποδείξεις…

Στην τελευταία ανακοίνωση του SOS Τροχαία Εγκλήματα (ΕΔΩ) που αφορούσε στην απόδοση  κατηγοριών σε βαθμό πλημμελήματος και την απελευθέρωση του δράστη του διπλού φονικού έξω από το Πολυτεχνείο Κρήτης στις 17 Αυγούστου από τον εισαγγελέα Χανίων εστιάσαμε στο προφανές της παραβίασης σε πολύ μεγάλο βαθμό του ορίου ταχύτητος (40km/h) που υπάρχει στην περιοχή γεγονός που επιβεβαίωνε όχι μονο η εικονα του ΙΧ του δράστη και τα δεκάδες μέτρα που αυτό εκτόξευσε τα κορμιά των θυμάτων αλλά και τα βίντεο που «διέρρευσαν» αμέσως στο διαδίκτυο και τα ΜΜΕ
Και πιωμένος!!!…έ καί;
Ωστόσο νέο θέμα προέκυψε από τις δηλώσεις του δικηγόρου που εκπροσωπεί τις οικογένειες των θυμάτων (ΕΔΩ). Στις 23 Αυγούστου δυο μέρες μετά την απαγγελία των κατηγοριών αποκάλυψε ότι τα αποτελέσματα του αλκοτέστ στο οποίο είχε υποβληθεί ο δράστης αφορούσαν σε μέτρηση σε εκπνεόμενο αέρακαι όχι στο αίμα όπως είχε αφήσει να ενννοηθει ο δικηγόρος του δράστη και άρα η συγκέντρωση 0.35 mg/Lπου ανιχνεύτηκε είναι σαφώς πάνω από το νομιμο όριο που είναι 0.25 mg/l  (για νέους οδηγους με αδεια οδήγησης μέχρι δυο χρόνια το όριο είναι 0.10 στην μέτρηση στον αέρα – ο 20χρονος δραστης δεν αποκλείεται να ανήκει και σ αυτή την κατηγορία).
Όλα αυτά που γνώριζαν οι δικηγόροι από την δικογραφία προφανώς ήταν σε γνώση του εισαγγελέα. Δυό λοιπόν επιβαρυντικοί παράγοντες (ταχύτητα & αλκοόλ) με αποτέλεσμα δυο θανάτους ανθρώπων και ενός ζώου δεν συνιστούν τίποτα πέραν της αμέλειας…
Έχουμε αναφερθεί διεξοδικά για το θέμα του αλκοόλ και της οδήγησης αναφέροντας μάλιστα και συγκεκκριμένα περιστατικα στην Κρήτη (ΕΔΩ) με εξωφρενικές συγκεντρώσεις αλκοολ στο αίμα που συμφωνα με τις διεθνεις αναλύσεις τεκμηρίωναν αύξηση της πιθανοτητας εμπλοκης σε θανατηφόρο τροχαίο πολλές φορές και πάνω από 100% και που όλες χαρακτηρίστηκαν ως «αμέλειες» και πλημμελήματα με όσα αυτό συνεπάγεται.
Θα μπορούσαμε επίσης να αναφέρουμε με δεδομένη την ώρα του συμβάντος πως οι σύγχρονες διεθνώς αποδεκτές μελέτες τεκμηριώνουν πως μετά από 16 ώρες αυπνία τα αντανακλαστικά ενός οδηγού «πέφτουν» στο επίπεδο ενός ανθρώπου που έχει συγκέντρωση αλκοολ στο αίμα 0.5 g/L και να ζητήσουμε να διερυνηθεί  και αυτή η παράμετρος αλλα βέβαια θα χαρακτηριζόμασταν γραφικοί.
Αναμένουμε βέβαια να δούμε αν και πότε θα γίνει γνωστο το αν το κινητο του δράστη βρίσκονταν σε λειτουργία αμέσως πριν ή και κατα τη σύγκρουση. Είναι κάτι που θα αργήσει πολύ να γνωστοποιηθεί μια και αυτό απαιτεί απόφαση δικαστικου συμβουλίου και οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας δεν υπακούουν σε εντολές εισαγγελέα (αν δοθούν).
Δυστυχώς και σ αυτή την τραγική υπόθεση ένα ένα εμφανίζονται τα στοιχεία που αποδεικνύουν πως τα τροχαία εγκλήματα μόνο «ατυχήματα» δεν είναι. Και πως ο ιστός  προστασίας των δραστών είναι πανίσχυρος και έχει υφανθεί εδώ και χρόνια στην κοινωνική συνείδηση αλλά και στη πολιτική και δικαστική εξουσία.
Πηγη΄: https://sostegr.wordpress.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: