Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















13 Φεβ 2019

Νέος δρόμος απο το αεροδρόμιο έως την πόλη της Ρόδου

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα χρηματοδοτήσει τον δρόμο μήκους 6,8 χιλιομέτρων
Νέος δρόμος απο το αεροδρόμιο έως την πόλη της Ρόδου

Ξεκινούν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών οι διαδικασίες για την κατασκευή του νέου δρόμου που θα συνδέει το αεροδρόμιο με την πόλη της Ρόδου.
Πρόκειται για την μεσογειακή χάραξη, για την οποία η αναγκαιότητα συζητείται αρκετά χρόνια σε τοπικό επίπεδο και κατά καιρούς έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για την υλοποίησή της, χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με χθεσινή απόφασή του προχώρησε στην πρόσληψη τεχνικού συμβούλου, ο οποίος θα συνδράμει στην Διεύθυνση Οδικών Υποδομών για την Ανάλυση Κόστους Οφέλους (ΑΚΟ), στην διεξαγωγή μετρήσεων κυκλοφοριακού φόρτου και στην διενέργεια έρευνες προέλευσης – προορισμού.
Η νέα οδική αρτηρία θα είναι μήκους 6,8 χλμ. περίπου με διατομή 17 μέτρα (δύο κλάδοι με νησίδα) με αντικειμενικό σκοπό να συμβάλει στην αποσυμφόρηση του παραλιακού άξονα Ρόδου – Καμείρου, που κατά κοινή ομολογία θεωρείται ιδιαίτερα βεβαρημένος με κυκλοφοριακό φορτίο.
Στην αναγκαιότητα του συγκεκριμένου έργου είχε αναφερθεί κατά το Αναπτυξιακό Συνέδριο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου ο υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος είχε ανακοινώσει ότι θα δημοπρατηθεί το συντομότερο δυνατό, επειδή θεωρείται έργο προτεραιότητας για τις υποδομές του νησιού.
Σκοπός του υπουργείου, όπως αναφέρεται και στη χθεσινή απόφαση για την πρόσληψη του τεχνικού συμβούλου, είναι να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ), με την οποία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις.
Όπως έγινε γνωστό για το έργο αυτό υπάρχει συνεννόηση και με τον δήμο Ρόδου και πρόσφατα ο ίδιος ο δήμαρχος κ. Φώτης Χατζηδιάκος είχε συναντήσεις για το θέμα αυτό με υπηρεσιακούς παράγοντες στην Αθήνα.
Γεγονός είναι επίσης ότι ο συγκεκριμένος οδικός άξονας, άρχισε να συζητείται την εποχή που νομάρχης Δωδεκανήσου ήταν ο κ. Γιάννης Παρασκευάς, ο οποίος επιχείρησε να το δρομολογήσει χωρίς όμως να υπάρξει συνέχεια λόγω του απαιτούμενου κόστους.
Εάν τελικά προχωρήσουν οι διαδικασίες για χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, είναι πιθανό ότι θα υλοποιηθεί η κατασκευή του και ο νέος άξονας θα συμβάλει σημαντικά στην αποσυμφόρηση της παραλιακής οδού και στην αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών, τόσο προς τους ντόπιους κατοίκους του νησιού, όσο και στους επισκέπτες.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση του υπουργείου ο οικονομικός φορέας “REMACO A.E. σύμβουλοι επιχειρήσεων και ανάπτυξης” κρίνεται ως ο πλέον κατάλληλος να αναλάβει την υποχρέωση παροχής υπηρεσιών υποστήριξης της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών στην Ανάλυση Κόστους Οφέλους (ΑΚΟ), στη διεξαγωγή μετρήσεων κυκλοφοριακού φόρτου και στη διενέργεια έρευνας προέλευσης-προορισμού για το έργο “οδός σύνδεσης πόλης Ρόδου με αεροδρόμιο (μεσογειακή χάραξη, τμήμα από αεροδρόμιο έως Ι.Κ. Κανδυλίου)” και θα αφορά ειδικότερα στα κατωτέρω:
α) Μετρήσεις κυκλοφοριακών φόρτων με τοποθέτηση κατάλληλων διατάξεων σε σημεία που θα επιλεγούν σε συνεργασία με την Υπηρεσία, κατανομή ανά προορισμό και αναγωγή τους στα επόμενα τριάντα χρόνια.
β)  Διεξαγωγή έρευνας προέλευσης-προορισμού που θα πραγματοποιηθεί με τη χρήση κατάλληλα σχεδιασμένου ερωτηματολογίου ώστε να αποτυπώνονται οι πραγματικές ανάγκες μετακινήσεων (αίτια μετακινήσεων, χαρακτηριστικά τους, διαδρομή που ακολουθείται σήμερα, διαδρομή που θα ακολουθείται μετά την κατασκευή των έργων κ.α.α), με σκοπό την εκπόνηση συνολικής μελέτης προέλευσης-προορισμού με την προβολή και απεικόνιση των αποτελεσμάτων σε ετήσια βάση.
γ) Αξιολόγηση κόστους οφέλους που θα περιλαμβάνει τον προσδιορισμό των κρίσιμων δεικτών απόδοσης (FRR/C, FNPV/C, FRR/K, FNPV/K), τη σκοπιμότητα, τους δείτκες ERP, ENPV με βάση κοινωνικά-οικονομικά κριτήρια, τους περιβαλλοντικούς δείκτες και τα μοντέλα οφέλους για την αποδοτικότητα του κόστους. Το ανωτέρω θα αφορά  στο σενάριο χωρίς το έργο και στο σενάριο με το έργο της προτεινόμενης λύσης.
δ) Παρουσίαση των δεδομένων στην ΕΤΕπ, παροχή διευκρινήσεων και επιχειρηματολογία.

ΠΗΓΗ:https://www.rodiaki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: