Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















22 Οκτ 2019

Παρέμβαση SOS Τροχαία Εγκλήματα για τις νέες αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα.






The Singing Fish, Joan Miro.

















Στις 14 Οκτωβρίου το Υπουργείο Δικαιοσύνης έδωσε στη δημοσιότητα τις τροποποιήσεις που προτείνει για τον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας που ψηφίστηκε προ εξαμήνου και η εφαρμογή του ξεκίνησε την 1η Ιουλίου 2019.
Οι τροποποιήσεις τέθηκαν σε τετραήμερη δημόσια διαβούλευση που λήγει στις 18 Οκτωβρίου. Δείτε το νομοσχέδιο ΕΔΩ
Στα τροποποιούμενα άρθρα περιλαμβάνονται και τα τρία άρθρα του Ποινικού Κώδικα που αφορούν στην Οδική Ασφάλεια τα: 290, 290Α και 291. (Τις αλλαγές που έχουν επιφέρει αυτά τα άρθρα μπορείτε να δείτε: ΕΔΩ).
Επί της ουσίας με τις προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις δεν επέρχεται καμία αλλαγή, παρά μόνο ήσσονος σημασίας μικροαλλαγές στα παραπάνω άρθρα. Παραμένει ως είχε και η αυστηροποίηση των ποινών αλλά και η ασάφεια στις διατυπώσεις και η απουσία σημαντικών παραβατικών συμπεριφορών από τους παράγοντες που “τεκμηριώνουν” την “Επικίνδυνη Οδήγηση”.
Μπορείτε να δείτε όλες τις προτεινόμενες από το Υπουργείο αλλαγές (αφαιρέσεις παραγράφων) στα παραπάνω άρθρα ΕΔΩ
Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα παρενέβη στην Δημόσια διαβούλευση με το παρακάτω κείμενο:
H διάταξη του άρθρου 290Α παράγραφος 1

«1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες: α) οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης» αφήνει στην κρίση του δικαστηρίου το «αν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια» (την οδήγηση). Η διατύπωση πρέπει αν αντικατασταθεί με την απλή έκφραση «όποιος οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών ή κτλ». Δεν μπορεί να τίθεται στην κρίση του δικαστηρίου αν ένας οδηγός που έχει κάνει χρήση είναι ή όχι ικανός να οδηγήσει. Αυτό είναι καινοφανές και αντιεπιστημονικό, δεδομένου ότι η ιατρική και άλλες επιστήμες έχουν αναλύσει όχι μόνο ποιοτικά αλλά και ποσοτικά την πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαίο οδηγών χρηστών αλκοόλ και ουσιών.
Αν το άρθρο παραμείνει ως έχει θα αυτοαναιρεθεί – εξουδετερωθεί στην πράξη με την βοήθεια γνωματεύσεων «ειδικών» για την ανθεκτικότητα κάθε συγκεκριμμένου δράστη στο αλκοόλ και στις ουσίες.
Στην ίδια παράγραφο θα πρέπει να προστεθεί στην επικίνδυνη οδήγηση τόσο η παραβίαση των ορίων ταχύτητας (υπ αριθμόν ένα φονιάς στου δρόμους) όσο και η χρήση κινητού κατά την οδήγηση (ραγδαία ανερχόμενο αίτιο).
Εντύπωση προκαλεί πως δεν υπάρχει μνεία αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για τους υπεύθυνους θανατηφόρων τροχαίων, όπως και να μην έχουν δυνατότητα έκδοσης άδεια οδήγησης όσοι προκάλεσαν θανατηφόρο χωρίς καν να έχουν άδεια, ούτε υπάρχει κάποια μέριμνα για την κατάργηση της ασυλίας που απολαμβάνουν αυτοί που εγκαταλείπουν θύματα τους στο δρόμο (με βάση το άρθρο 43 του ΚΟΚ).

Είναι ευρέως γνωστό ότι σήμερα στη χώρα μας οδηγούν με άδεια οδήγησης άνθρωποι που έχουν σκοτώσει 2 ή και 3 ανθρώπους σε διαφορετικά τροχαία που προκάλεσαν και για τα οποία καταδικάστηκαν τελεσίδικα σε ποινές μηνών με αναστολή. Αυτό αποτελεί πρόκληση για τις οικογένειες των θυμάτων και για την κοινωνία. Αν θέλετε στοιχεία ευχαρίστως να σας δώσουμε.
Τα παραπάνω αποτελούν συλλογική άποψη του πανελλαδικού συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα” Υποστηρίζει και η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ
Η παρέμβαση του συλλόγου μας έχει αναρτηθεί στη Δημόσια Διαβούλευση στο link: http://www.opengov.gr/ministryofjustice/?p=10890#comments

ΠΗΓΗ: www.soste.gr

















Δεν υπάρχουν σχόλια: