Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















20 Μαρ 2025

Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Το 2024 παρατηρείται μείωση κατά 3 % των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στην ΕΕ, αλλά η πρόοδος παραμένει αργή!

 

 

Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσιεύει προκαταρκτικά στοιχεία σχετικά με τους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα για το 2024. 

Περίπου 19,800 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα στην ΕΕ πέρυσι, ελαφρά μείωση κατά 3 % σε σύγκριση με το 2023.  Ισοδυναμεί με 600 λιγότερες ζωές που χάνονται. Ακόμη και αν οι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα μειώθηκαν σημαντικά το 2024 από ό,τι το 2023, ο συνολικός ρυθμός βελτίωσης παραμένει υπερβολικά αργός και τα περισσότερα κράτη μέλη δεν βρίσκονται σε καλό δρόμο για την επίτευξη του στόχου της ΕΕ για μείωση κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2030. 

Τον Μάρτιο του 2023, για να ενισχύσει τη δέσμευσή της για την οδική ασφάλεια, η Επιτροπή υπέβαλε δέσμη προτάσεων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων των επικαιροποιημένων απαιτήσεων για τις άδειες οδήγησης και της διασυνοριακής επιβολής, και θα εγκρίνει σύντομα νέα νομοθεσία για τον τεχνικό έλεγχο για τη μείωση των μη ασφαλών οχημάτων στους δρόμους της ΕΕ.

Αποκλίνουσες τάσεις μεταξύ των κρατών μελών

Η πρόοδος στον τομέα της οδικής ασφάλειας σε ολόκληρη την ΕΕ παραμένει άνιση, με ορισμένες χώρες να σημειώνουν σημαντικά βήματα, ενώ άλλες αγωνίζονται για τη μείωση των θανάτων. Τα τελευταία πέντε χρόνια, η Ελλάδα, η Ισπανία, η Γαλλία και η Ιταλία έχουν δει μόνο μέτρια μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, ενώ η Ιρλανδία και η Εσθονία έχουν σημειώσει αύξηση — αν και οι ετήσιες διακυμάνσεις σε μικρότερες χώρες τείνουν να είναι πιο έντονες. Αντίθετα, η Βουλγαρία, η Δανία, η Λιθουανία, η Πολωνία και η Σλοβενία σημειώνουν σημαντική πρόοδο προς την επίτευξη του στόχου μείωσης κατά 50 %.

Η Σουηδία και η Δανία παραμένουν οι ασφαλέστερες χώρες όσον αφορά την οδική ασφάλεια, με χαμηλά ποσοστά θνησιμότητας 20 και 24 θανάτων ανά εκατομμύριο κατοίκων, αντίστοιχα. 

 Εν τω μεταξύ, η Ρουμανία (77/εκατομμύρια) και η Βουλγαρία (74/εκατομμύρια), οι οποίες εξακολουθούν να έχουν μερικά από τα υψηλότερα ποσοστά θανάτων από τροχαία ατυχήματα, έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο στη μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, με μείωση άνω του 20 % από το 2019. Ο μέσος όρος της ΕΕ είναι 44 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Οι πιο επηρεαζόμενες ομάδες και παράγοντες κινδύνου

Οι αγροτικοί δρόμοι εξακολουθούν να αποτελούν τον μεγαλύτερο κίνδυνο, με το 52 % των θανάτων να συμβαίνουν σε αυτούς τους δρόμους. Η πλειονότητα των θανάτων από τροχαία ατυχήματα (77 %) αφορά άνδρες, ενώ οι ηλικιωμένοι (65+) και οι νέοι (18-24) είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου. Όσον αφορά τον τύπο χρήστη του οδικού δικτύου, οι επιβάτες αυτοκινήτων αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό θανάτων, ακολουθούμενοι από τους μοτοσικλετιστές (20 %), τους πεζούς (18 %) και τους ποδηλάτες (10 %). Οι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένων των πεζών, των ποδηλατών και των μοτοσικλετιστών, αποτελούν σχεδόν το 70 % των θανάτων στις πόλεις, υπογραμμίζοντας την επείγουσα ανάγκη για βελτιωμένα μέτρα ασφαλείας για την προστασία τους.

Ιστορικό

Το 2018, η ΕΕ έθεσε ως στόχο μείωσης κατά 50 % τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα — και, για πρώτη φορά, τους σοβαρούς τραυματισμούς — έως το 2030. Αυτό καθορίστηκε στο στρατηγικό σχέδιο δράσης της Επιτροπής για την οδική ασφάλεια και στο πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030, στοοποίο καθορίζονται επίσης σχέδια οδικής ασφάλειας με στόχο την επίτευξη μηδενικών θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2050 («Όραμα μηδενικού κινδύνου»).

Τον Μάρτιο του 2023, η Επιτροπή υπέβαλε δέσμη προτάσεων για την αντιμετώπιση της οδικής ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων επικαιροποιημένων απαιτήσεων για τις άδειες οδήγησης και καλύτερης διασυνοριακής επιβολής των κανόνων οδικής κυκλοφορίας. Για να συμβάλει περαιτέρω στις προσπάθειες αυτές, η Επιτροπή θα εγκρίνει σύντομα νέες προτάσεις για την αναθεώρηση της νομοθεσίας της για τον τεχνικό έλεγχο, με στόχο τη μείωση του αριθμού των μη ασφαλών οχημάτων στους δρόμους της ΕΕ και των σχετικών ατυχημάτων.

Η οδική ασφάλεια αποτέλεσε επίσης βασικό στοιχείο των πρωτοβουλιών πολιτικής της ΕΕ για την κινητικότητα, συμπεριλαμβανομένης της στρατηγικής για τη βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα, του νέου κανονισμού ΔΕΔ-Μ και του πλαισίου αστικής κινητικότητας.

Μαζί με τις σημερινές στατιστικές, το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας δημοσίευσε επίσης μια νέα ετήσια στατιστική έκθεση με στοιχεία έως το 2023 και εμπεριστατωμένες θεματικές εκθέσεις σχετικά με την οδική ασφάλεια σε σχέση με τα παιδιά, τους επαγγελματίες οδηγούς και την κουλτούρα της οδικής ασφάλειας.

Για περισσότερες πληροφορίες

Στατιστικά στοιχεία για την οδική ασφάλεια 2024 λεπτομερέστερα


 

Δεν υπάρχουν σχόλια: