Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















28 Μαρ 2025

Αποκάλυψη Χρυσοχοΐδη: Στη φυλακή θα μπαίνουν οι οδηγοί που προκαλούν

 

 

 

 

 

 

 

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη ανέλυσε τους λόγους για τους οποίους έχουμε πολλά δυστυχήματα μέσα στην πόλη.

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης μιλώντας στην εκπομπή «Στο Κέντρο» στην ΕΡΤNews σχετικά με το ποιοι είναι οι λόγοι αύξησης των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και πως θα βελτιωθεί η οδική ασφάλεια.

Ωστόσο η μεγάλη αποκάλυψη αφορούσε στην επιθετική οδήγηση όπου ο κ. Χρυσοχοΐδης ξεκαθάρισε ότι: «Όταν κάποιος κινείται στη Βάρκιζα με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 200 χλμ. σε ένα δρόμο τον οποίο διασχίζουν δεκάδες άνθρωποι το λεπτό τότε αυτός ο οδηγός έχει σοβαρά προβλήματα! Το θέμα χειροτερεύει όταν αυτός ο οδηγός αναρτά και στα social media τις πράξεις του. Αυτός ο άνθρωπος όχι μόνο δεν έχει θέση σαν οδηγός αλλά δεν έχει θέση και να είναι ελεύθερος! Πρέπει να εγκλειστεί στη φυλακή. Πολλοί από αυτούς που αναζητά η Τροχαία στα social media είναι ήδη κατηγορούμενοι για κακούργημα. Και είναι κακουργηματική η πράξη τους και από πλευρά ποινικής και από πλευράς κοινωνικής. Δεν έχουν θέση να είναι ελεύθεροι αυτοί οι άνθρωποι!»

Eπίσης, ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφέρθηκε στους σημαντικότερους λόγους οι οποίοι προκαλούν τα ατυχήματα ιδίως στον αστικό ιστό επισημαίνοντας ότι: «Έχουμε πολλά ατυχήματα μέσα στην πόλη. Αυτό οφείλεται στο ότι έχουμε πολλές μοτοσικλέτες και πολλά δίκυκλα. Ο δικυκλιστής είναι πολύ ευάλωτος στον δρόμο. Πάρα πολλοί δεν φορούν κράνος.

 Στο κέντρο της πόλης, στην Αθήνα οκτώ στους δέκα φορούν κράνος. Στην περιφέρεια οι δύο στους δέκα φορούν κράνος. Ο καινούργιος ΚΟΚ επιχειρεί να βάλει τάξη σε αυτό το ζήτημα. Υπάρχουν καθημερινές συγκρούσεις που οφείλονται σε ατυχείς χειρισμούς είτε του δικυκλιστή είτε του αυτοκινητιστή. Χρειάζεται μια επικοινωνιακή καμπάνια ενόψει του νέου ΚΟΚ. Να υπάρξει μία καμπάνια αρχικά για το όριο ταχύτητας. Ειδικότερα, ότι το όριο ταχύτητας μέσα στην πόλη, τουλάχιστον σε πολλά σημεία θα είναι χαμηλό, δηλαδή 30 χιλιόμετρα.  Ο δεύτερος λόγος είναι ότι δυστυχώς στη χώρα μας δεν έχουμε πεζοδρόμια. Βλέπουμε καθημερινά ανθρώπους ηλικιωμένους ή μητέρες καροτσάκια που κατεβαίνουν από το πεζοδρόμιο, περπατούν στον δρόμο και παρασύρονται από τα αυτοκίνητα. Χρειάζεται μια μεγάλη προσπάθεια από την αυτοδιοίκηση να φτιάξει πιο φιλικά πεζοδρόμια για τους πολίτες. Ένα ακόμη ζήτημα είναι οι παρασύρσεις πεζών λόγω χρήσης κινητών από τους οδηγούς. Δεύτερον, για τη χρήση του κράνους. Επίσης η αστυνόμευση πρέπει να είναι μηδενική ανοχής στην παραβίαση του κόκκινου, στη μέθη, στο ζήτημα του κράνους και στην παραβίαση προτεραιότητας.»

 

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη αποκάλυψε επίσης ότι σύντομα θα λειτουργούν εκατοντάδες κάμερες που θα καταγράφουν την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη. Χαρακτηριστικά ο κ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε ότι: «Σε λίγους μήνες στην Αττική σε περίπου 500 σημεία θα υπάρχουν κάμερες οι οποίες θα καταγράφουν την παραβίαση του κόκκινου. Ωστόσο, δεν μπορούμε να γεμίσουμε εκατομμύρια κάμερες τη χώρα. Αυτό είναι αδύνατον και πρακτικά και οικονομικά. Η αλλαγή των αντιλήψεών μας περνά μέσα από συγκεκριμένες ποινές οι οποίες υποχρεωτικά πρέπει να επιβάλλονται σε αυτούς οι οποίοι κάνουν παραβάσεις που μπορούν να δημιουργούν συγκρούσεις και θανάτους».

 Για τους ηλικιωμένους οδηγούς ο κ. Χρυσοχοΐδης επισήμανε μεταξύ άλλων ότι: «Υπήρξαν εκκωφαντικές συγκρούσεις και θανατηφόρα οχήματα το τελευταίο καιρό. Αλλά δεν είναι οι ηλικιωμένοι αυτοί οι οποίοι έχουν προκαλέσει προκαλούν τα μεγάλα ατυχήματα. Δυστυχώς νέα παιδιά σε πολύ μικρές ηλικίες χάνονται είτε από χρήση μοτοσικλετών χωρίς κράνος, είτε μέσα από συγκρούσεις λόγω μεγάλης ταχύτητας. Ωστόσο οι εξετάσεις για την ανανέωση άδειας οδήγησης πρέπει να είναι πιο συχνές και να γίνουν επίσης πολύ αυστηρές».

 

Σχετικά με την παράνομη κίνηση οδηγών σε Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη ξεκαθάρισε ότι: «Έχει περιοριστεί πολύ η παραβίαση της ΛΕΑ και στην εθνική και στους αυτοκινητόδρομους και στον Κηφισό, που είναι πραγματικά δολοφονικό να πας και να καταλάβεις τη ΛΕΑ, διότι άπαξ και συμβεί ατύχημα, δεν υπάρχει η δυνατότητα να εισέλθει ούτε καν μια μηχανή της τροχαίας για να αποκαταστήσει τη κυκλοφορία»


Πηγή: https://www.carandmotor.gr



 


Δεν υπάρχουν σχόλια: