Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















29 Απρ 2010

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ: ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ ΤΗΣ " ΓΟΥΡΟΥΝΑΣ"


«Τη “γουρούνα” την οδηγείς με δίπλωμα αυτοκινήτου, κυκλοφορεί ελεύθερα στον δακτύλιο,κινείται απολύτως νόμιμα στις λεωφορειολωρίδες και παρκάρει εξίσου νόμιμα σε θέσεις που προορίζονται για μοτοσικλέτες και μηχανάκια» τονίζει ο εικονολήπτης και ερασιτέχνης οδηγός αγώνων με «γουρούνες» κ. Δημήτρης Αλατσατιανός

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ Πόσο επικίνδυνη είναι η οδήγηση
Ο οδηγός κάνει το όχημα και όχι το όχημα τον οδηγό. Αυτό υποστηρίζουν οι «βετεράνοι» της οδήγησης πάνω στους τέσσερις τροχούς της «γουρούνας». «Το κύριο για κάθε οδηγό είναι να μάθει το όχημά του, τον τρόπο κίνησης. Στη “γουρούνα”, για παράδειγμα, είναι υπόθεση εξοικείωσης και συστηματικής εξάσκησης να πάρεις σωστά μια στροφή, ακολουθώντας την κίνηση του τιμονιού,να κάνεις έναν απότομο και κρίσιμο ελιγμό ή να χειριστείς το όχημα με συνεπιβάτη, που αλλάζει τη γεωμετρία και το στήσιμο του οχήματος στον δρόμο, Και βέβαια να αγοράσει τον προσωπικό του εξοπλισμό, κράνος,μπουφάν,μπότες,όπως θα έκανε οδηγώντας και μηχανή» επισημαίνει ο κ. Αλατσατιανός. Προτείνει την οδήγηση σε ελεύθερους χώρους, προκειμένου «να αποκτήσει κανείς την αίσθηση της “γουρούνας” και σε δύσκολο έδαφος. Μερικές εκδρομές σε αγροτικούς ή δασικούς δρόμους,θα ήταν ιδανική προετοιμασία προτού βγει κανείς στον δρόμο». Στα Μάλια απαγορεύτηκε η ενοικίαση Στο... βασίλειο των τετράτροχων αυτών οχημάτων δεν διαμορφώνονται όλα ειδυλλιακά. Η αυξημένη και χωρίς τήρηση των στοιχειωδών κανόνων κυκλοφορίας κίνηση «γουρούνας» οδήγησε τις τοπικές αρχές στα Μάλια και στη Χερσόνησο Ηρακλείου να λάβουν δραστικά, προληπτικά μέτρα. Επειτα από σύσκεψη με την πρωτοβουλία του εισαγγελέα Πρωτοδικών, αποφασίστηκε η απαγόρευση εκμίσθωσής τους και, όπως συνεπάγεται η κίνησή τους, πάνω από 50 κυβικά εκατοστά για όλους τους μήνες της τουριστικής περιόδου που έχει ξεκινήσει.
Οπως εξηγεί προς «Το Βήμα» ο δήμαρχος Μαλίων κ. Κώστας Λαγουδάκης, «η απόφαση αυτή υπαγορεύθηκε από τη δραματική κατάσταση που επικρατούσε πέρυσι το καλοκαίριστα Μάλια και στη Χερσόνησο.Εκατοντάδες Βρετανοί, κυρίως νεαρής ηλικίας, ανέβαιναν, χωρίς καν δίπλωμα,στις “γουρούνες” και κυκλοφορούσαν ανεξέλεγκτα και παράνομα,με αποτέλεσμα να προκληθούν πολλά ατυχήματα». Ο κ. Λαγουδάκης αποδίδει και τα του Καίσαρος τω Καίσαρι: «Η ευθύνη δεν ανήκει μόνο στους τουρίστες.Βρίσκουν και τα κάνουν.Το τοπικό αστυνομικό τμήμα είναι αποδεκατισμένο, οι επιχειρηματίες εκμίσθωσης οχημάτων προσπαθούν να βγάλουν με εύκολο τρόπο τα χρήματα μιας χρονιάς σε δύο μήνες και η Πολιτεία ακόμη δεν έχει εξειδικεύσει το ρυθμιστικό πλαίσιο εκμίσθωσης αυτών των οχημάτων».
Πάντως όσοι κατέχουν νόμιμα τέτοιου είδους οχήματα δεν πρόκειται να αντιμετωπίσουν πρόβλημα στα Μάλια. «Σε αυτούς που τηρούν τις προϋποθέσεις κατοχής και κυκλοφορίας “γουρούνας” δεν έχουμε να προσάψουμε κάτι» σημειώνει ο κ. Λαγουδάκης.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΤΟ ΒΗΜΑ Τετάρτη 28.04.2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: