Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















15 Αυγ 2010

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΤΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ

Σας προωθούμε το παρακάτω κείμενο για την κατάσταση στην κυκλοφορία και ιδιαίτερα στα πεζοδρόμια.
Όποιος θέλει να δει το κείμενο που έχει αναρτηθεί προς υπογραφή μπορεί να το κάνει εδώ: http://www.petitiononline.com/safewalk/petition.html

Ήδη έχει υπογραφεί από 950 άτομα.


«Αφήστε τις ασπίδες και δώστε μας ελπίδες»

Γκρεμίζεται όλη η επιχειρηματολογία της κυβέρνησης για διαφάνεια, νομιμότητα και προτεραιότητα στον πολίτη, όταν αυτές παραμελούνται στους δρόμους και τα πεζοδρόμια. Η παραβατική συμπεριφορά των οδηγών αποδεικνύεται και τεκμηριώνεται, τις περισσότερες φορές, χωρίς δαπανηρή και χρονοβόρα έρευνα. Είναι οφθαλμοφανέστατη.

Στους ελληνικούς δρόμους / πεζοδρόμια γίνεται ο ασταμάτητος πόλεμος των αυτοκινήτων με πολλούς νεκρούς και τραυματίες καθημερινά. Αν δεν είναι συγγενείς μας, τους αγνοούμε και σχεδόν ποτέ κανείς από τους υπαίτιους αυτής της εθνοκάθαρσης δεν τιμωρείται. Πρέπει μάλλον να ληφθούν άμεσα μέτρα για να επανέλθει η Ειρήνη στους δρόμους και τα πεζοδρόμια τόσο για την υγεία όσο και για την οικονομία των πολιτών.

Το πρόστιμο μιας παράβασης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σκοπό του έχει τη βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς για την ασφάλεια όλων.

Το αδίκημα των υπαίτιων τροχαίων δυστυχημάτων, όταν και αν κάτσουν στο σκαμνί, σύμφωνα με την ισχύουσα δικαστική πρακτική αντιμετωπίζεται σαν να έχει συμβεί από αμέλεια. Είναι αμέλεια ο θανάσιμος τραυματισμός ενός πεζού στο πεζοδρόμιο από διερχόμενο μηχανάκι; Είναι αμέλεια ο βαρύς τραυματισμός πεζού από Ι.Χ., όταν ο πεζός αναγκάζεται να περπατά στο δρόμο επειδή το πεζοδρόμιο (συνήθως στενό) το καταλαμβάνουν Ι.Χ. (ή περιπολικά της Ελληνικής Αστυνομίας); Είναι αμέλεια η θανατηφόρα μετωπική σύγκρουση Ι.Χ. όταν ένας οδηγός παραβίασε το όριο ταχύτητας, τη διπλή γραμμή και την πινακίδα του Κ.Ο.Κ. για την επικινδυνότητα του οδοστρώματος;

Για την αντιμετώπιση του καθημερινού προβλήματος των τροχαίων δυστυχημάτων τα αρμόδια όργανα Προστασίας του Πολίτη όχι μόνο παραμένουν ανεπαρκή, αλλά τουναντίον παρανομούν και αυτά. Κορυφή του παγόβουνου ήταν η παραβίαση του ορίου ταχύτητας και της διπλής γραμμής στην εθνική οδό στην επικίνδυνη περιοχή των Τεμπών, από τον ίδιο τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη (3-7-2010). Αυτό το γεγονός σε οποιαδήποτε πολιτεία που σέβεται τον εαυτό της κι αν συνέβαινε θα είχε ως επακόλουθο την παραίτηση του εν λόγω κρατικού αξιωματούχου Η ανοχή του πρωθυπουργού, τι να σημαίνει; Είναι αντιπαιδαγωγικό, αντικοινωνικό και παράλογο το ότι ο πρώτος στην τάξη υπεύθυνος για την τήρηση των νόμων τους υποτιμά ενώπιον των πολιτών και των υφισταμένων του. Μήπως ο αρμόδιος υπουργός, ως ένας καλός οδηγός ράλι, νομιμοποιείται ν’ αλωνίζει τους δρόμους για να ελέγξει την απόδοση των υπαλλήλων του με το ρίσκο πάντοτε της πρόκλησης τροχαίου δυστυχήματος (εγκλήματος);

Σύντομα από «Δανία του νότου» που μας ήθελε πριν λίγους μήνες ο νυν πρωθυπουργός της χώρας, θα γίνουμε Νότια Αφρική του βορρά, όπου κανείς δεν ασχολείται με το θέμα της τήρησης των κανόνων οδικής ασφάλειας και ο πληθυσμός της χώρας ζει εγκλωβισμένος σε γκέτο. Μήπως δεν έχει δοθεί εντολή στην ΕΛ.ΑΣ. να τηρεί τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας;

Μήπως οι αρμόδιοι για την τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας όταν τους παραβαίνουν γίνονται ηθικοί αυτουργοί της παραβατικής συμπεριφοράς; Μήπως είναι συχνό το φαινόμενο των οχημάτων της Αστυνομίας, τα οποία σταθμεύουν κάτω από μια σκιά σε πάρκα, πλατείες, πεζοδρόμια, παραβιάζουν τους πεζόδρομους κ.λπ.;

Αν η Αστυνομία ακολουθεί τέτοιες κατευθυντήριες γραμμές τότε μήπως παραβιάζει διαρκώς το Σύνταγμα;

Οι παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. περιορίζουν τα δικαιώματα των πολιτών• έχουν ως επακόλουθο την επιδείνωση της ποιότητας ζωής όλων μας και την αύξηση της εγκληματικότητας Η κυκλοφοριακή αναρχία στους ελληνικούς δρόμους είναι απωθητική για τους τουρίστες, για τους οποίους ανησυχεί το υπουργείο Πολιτισμού & Τουρισμού.

Η τήρηση του Κ.Ο.Κ. από τους αστυνομικούς υπαλλήλους θα αναβαθμίσει το ρόλο τους και την αποτελεσματικότητα της αποστολής τους. Επιπλέον περισσότεροι πολίτες θα τους μιμηθούν με αποτέλεσμα τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, την εξοικονόμηση χρημάτων και την αλλαγή νοοτροπίας.

Η επιχείρηση επιβολής των νόμιμων προστίμων παράβασης του Κ.Ο.Κ. στους παρανομούντες οδηγούς, όπως αυτούς που παρκάρουν («για έναν καφέ») αυθαίρετα σε πλατείες, σχολεία, πεζοδρόμια κ.λπ. τα οχήματά τους, θα απέφερε επιπλέον ένα σημαντικό έσοδο στην ελληνική οικονομία.

Για παράδειγμα: Εδώ και τρία χρόνια έχει δοθεί οδηγία από την Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων Κεντρικής Μακεδονίας (υπουργείο Πολιτισμού) και από το Συνήγορο του Πολίτη προς τα αρμόδια Αστυνομικά Τμήματα ν’ αστυνομεύουν την αυλή του ιστορικού δημοτικού Σχολείου στο Πανόραμα (Θεσσαλονίκης), ώστε να μην παραβιάζεται από οχήματα. Σε αυτό το διάστημα η πολιτεία θα είχε εισπράξει από τα πρόστιμα βεβαίωσης των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ. 1.314.000,00 ευρώ². Φυσικά ο χώρος θα έπρεπε να λειτουργεί ως σχολείο (Νηπιαγωγείο). Αν και το γνωρίζουν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (υπουργοί Παιδείας, Πολιτισμού, Προστασίας του Πολίτη, Δικαιοσύνης, Οικονομικών, Νομαρχία Θεσσαλονίκης, Δήμος Πανοράματος ...) μένουν μέχρι στιγμής αναποτελεσματικοί. Μήπως η διατήρηση της παρανομίας είναι οικονομικά προσοδοφόρα για κάποιους; Εμείς που ζούμε καθημερινά την κατάσταση γινόμαστε μάρτυρες της διγλωσσίας των πολιτικών και της κοινωνικής αδικίας που αυτή προκαλεί. Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη γνωρίζει το θέμα, γιατί δεν εξετάζει το ότι δεν λαμβάνονται, εδώ και καιρό, τα απαραίτητα αστυνομικά μέτρα; Η εισαγγελία Θεσσαλονίκης γνωρίζει το θέμα- γιατί δεν αναζητούνται οι υπαίτιοι της παρανομίας;
Με εκτίμηση,
Χρίστος Καλλίτσης
Αρχισυντάκτης του περιοδικού " ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ"
ΤΘ 10107
ΤΚ 54110 Θεσσαλονίκη Τηλ- ΦΑΧ 2310331333
www.documenda.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: