Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















26 Αυγ 2010

ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ

ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥΠΙΤΣΙΝΗ
email:ppitsinis@dolnet.gr
Ενα από τα μεγάλα ελλείμματα της Ελληνικής Αστυνομίας είναι η... στατικότητά της. Η έγκαιρη πρόληψη και η άμεση εξιχνίαση των εγκληματικών πράξεων απαιτούν μία ευέλικτη αστυνομική δύναμη που θα μετακινείται γρήγορα σε διάφορα σημεία. Αυτό επιβεβαιώθηκε περίτρανα από την επιτυχία της δίκυκλης αστυνόμευσης από την ομάδα ΔΙΑΣ, η οποία συνέβαλε αποφασιστικά στη θεαματική μείωση των διαρρήξεων, των κλοπών τροχοφόρων και των ληστειών, που καταγράφεται το δεύτερο τρίμηνο του 2010, όταν άρχισε η λειτουργία της.
«Δυστυχώς» η ομάδα ΔΙΑΣ ασχολείται κυρίως με ληστείες, διαρρήξεις και κλοπές και δευτερευόντως με τους παραβάτες οδηγούς, η επιτυχία της όμως υπογραμμίζει ότι θα έκανε πραγματικά θαύματα η υιοθεσία μιας παρόμοιας ευέλικτης λειτουργίας και από την Τροχαία. Αυτό δεν γίνεται σήμερα, καθώς τα μπλόκα είναι σταθερά και γίνονται συνήθως σε συγκεκριμένα- και γνωστάσημεία, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τα ραντάρ. Υπεύθυνη είναι και η ελληνική νομοθεσία, η οποία δεν επιτρέπει να χρησιμοποιούνται κάμερες σε κίνηση λόγω προστασίας των προσωπικών δεδομένων, τα οποία καταπατώνται βάναυσα στις περισσότερες απολίτιστες και αυταρχικές χώρες του εξωτερικού όπου η χρήση τους επιτρέπεται.

Τα πληρώματα των ξένων περιπολικών συνηθίζουν να σταματούν επιτόπου τους παραβάτες και να τους δείχνουν στην κάμερα την παράβαση. Ετσι αντιλαμβάνεται ακόμη και ένας αφηρημένος οδηγός καλύτερα την παράβαση, ενώ το αποδεικτικό υλικό δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης, οπότε ο παραβάτης αποδέχεται την προβλεπόμενη ποινή και δεν προσφεύγει στα δικαστήρια.

Στο παρελθόν είχαν γίνει διάφορες προσπάθειες με ομάδες όπως η ΣΙΓΜΑ, που χρησιμοποιούσε κατασχεμένα γρήγορα μοντέλα υψηλού κυβισμού από τον ΟΔΔΥ, καμία όμως δεν ευδοκίμησε σε βάθος χρόνου. Είναι πάντως ηλίου φαεινότερον ότι όσο παραμένουν οι δρόμοι μας ξέφραγα αμπέλια θα θρηνούμε- μαζί με τη Ρουμανία- τα περισσότερα θύματα από τροχαία δυστυχήματα μεταξύ των χωρών-μελών της Ε.Ε. Ιδιαίτερα όταν χαλαρώνει η κυκλοφορία και αραιώνουν τη νύχτα τα τροχοφόρα οχήματα, αναπτύσσονται από αρκετούς οδηγούς ακόμη και σε κεντρικά σημεία των ελληνικών πόλεων ταχύτητες άουτομπαν και οτοστράντα.

Χρειάζεται βέβαια να γίνουν πολλά μέχρι να φτάσουμε σε αυτό το σημείο. Πρώτα απ΄ όλα να αναθεωρήσουμε τη λογική ότι απαγορεύεται η καταγραφή της παραβατικότητας, πολύ περισσότερο όταν εξαιτίας της απαγόρευσης καταστρέφονται ζωές. Υπάρχουν τρόποι. Στο κάτω κάτω δεν θέλω να πιστέψω ότι είμαστε οι μόνοι δημοκράτες στην υδρόγειο, όσο και αν θα κολάκευε την αυταρέσκειά μας κάτι τέτοιο. Από εκεί και μετά να υιοθετήσουμε επιτυχημένα μοντέλα ευέλικτης- και σε σημαντικό βαθμό προληπτικής - αστυνόμευσης από χώρες που θεωρούνται πρότυπα σε αυτόν τον τομέα. Και μην αναφερθεί κανένας στις περιβόητες ελληνικές ιδιαιτερότητες, γιατί στη συγκεκριμένη περίπτωση απλά δεν υπάρχουν και χρησιμεύουν μόνον ως δικαιολογίες.

Είναι τόσο μεγάλα τα χάλια στους δρόμους μας, ώστε μία σοβαρή προσπάθεια ελέγχου και σωφρονισμού των παραβατών οδηγών θα έφερνε αποτελέσματα από την πρώτη στιγμή της εφαρμογής της. Ακούγεται δύσκολο, είναι όμως πολύ ευκολότερο απ΄ ό,τι φανταζόμαστε. Μα τον ΔΙΑ, που θα έλεγαν και οι αρχαίοι μας πρόγονοι!
auto NEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: