email:ppitsinis@dolnet.gr
Ενα από τα μεγάλα ελλείμματα της Ελληνικής Αστυνομίας είναι η... στατικότητά της. Η έγκαιρη πρόληψη και η άμεση εξιχνίαση των εγκληματικών πράξεων απαιτούν μία ευέλικτη αστυνομική δύναμη που θα μετακινείται γρήγορα σε διάφορα σημεία. Αυτό επιβεβαιώθηκε περίτρανα από την επιτυχία της δίκυκλης αστυνόμευσης από την ομάδα ΔΙΑΣ, η οποία συνέβαλε αποφασιστικά στη θεαματική μείωση των διαρρήξεων, των κλοπών τροχοφόρων και των ληστειών, που καταγράφεται το δεύτερο τρίμηνο του 2010, όταν άρχισε η λειτουργία της.
«Δυστυχώς» η ομάδα ΔΙΑΣ ασχολείται κυρίως με ληστείες, διαρρήξεις και κλοπές και δευτερευόντως με τους παραβάτες οδηγούς, η επιτυχία της όμως υπογραμμίζει ότι θα έκανε πραγματικά θαύματα η υιοθεσία μιας παρόμοιας ευέλικτης λειτουργίας και από την Τροχαία. Αυτό δεν γίνεται σήμερα, καθώς τα μπλόκα είναι σταθερά και γίνονται συνήθως σε συγκεκριμένα- και γνωστάσημεία, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τα ραντάρ. Υπεύθυνη είναι και η ελληνική νομοθεσία, η οποία δεν επιτρέπει να χρησιμοποιούνται κάμερες σε κίνηση λόγω προστασίας των προσωπικών δεδομένων, τα οποία καταπατώνται βάναυσα στις περισσότερες απολίτιστες και αυταρχικές χώρες του εξωτερικού όπου η χρήση τους επιτρέπεται.
Τα πληρώματα των ξένων περιπολικών συνηθίζουν να σταματούν επιτόπου τους παραβάτες και να τους δείχνουν στην κάμερα την παράβαση. Ετσι αντιλαμβάνεται ακόμη και ένας αφηρημένος οδηγός καλύτερα την παράβαση, ενώ το αποδεικτικό υλικό δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης, οπότε ο παραβάτης αποδέχεται την προβλεπόμενη ποινή και δεν προσφεύγει στα δικαστήρια.
Στο παρελθόν είχαν γίνει διάφορες προσπάθειες με ομάδες όπως η ΣΙΓΜΑ, που χρησιμοποιούσε κατασχεμένα γρήγορα μοντέλα υψηλού κυβισμού από τον ΟΔΔΥ, καμία όμως δεν ευδοκίμησε σε βάθος χρόνου. Είναι πάντως ηλίου φαεινότερον ότι όσο παραμένουν οι δρόμοι μας ξέφραγα αμπέλια θα θρηνούμε- μαζί με τη Ρουμανία- τα περισσότερα θύματα από τροχαία δυστυχήματα μεταξύ των χωρών-μελών της Ε.Ε. Ιδιαίτερα όταν χαλαρώνει η κυκλοφορία και αραιώνουν τη νύχτα τα τροχοφόρα οχήματα, αναπτύσσονται από αρκετούς οδηγούς ακόμη και σε κεντρικά σημεία των ελληνικών πόλεων ταχύτητες άουτομπαν και οτοστράντα.
Χρειάζεται βέβαια να γίνουν πολλά μέχρι να φτάσουμε σε αυτό το σημείο. Πρώτα απ΄ όλα να αναθεωρήσουμε τη λογική ότι απαγορεύεται η καταγραφή της παραβατικότητας, πολύ περισσότερο όταν εξαιτίας της απαγόρευσης καταστρέφονται ζωές. Υπάρχουν τρόποι. Στο κάτω κάτω δεν θέλω να πιστέψω ότι είμαστε οι μόνοι δημοκράτες στην υδρόγειο, όσο και αν θα κολάκευε την αυταρέσκειά μας κάτι τέτοιο. Από εκεί και μετά να υιοθετήσουμε επιτυχημένα μοντέλα ευέλικτης- και σε σημαντικό βαθμό προληπτικής - αστυνόμευσης από χώρες που θεωρούνται πρότυπα σε αυτόν τον τομέα. Και μην αναφερθεί κανένας στις περιβόητες ελληνικές ιδιαιτερότητες, γιατί στη συγκεκριμένη περίπτωση απλά δεν υπάρχουν και χρησιμεύουν μόνον ως δικαιολογίες.
Είναι τόσο μεγάλα τα χάλια στους δρόμους μας, ώστε μία σοβαρή προσπάθεια ελέγχου και σωφρονισμού των παραβατών οδηγών θα έφερνε αποτελέσματα από την πρώτη στιγμή της εφαρμογής της. Ακούγεται δύσκολο, είναι όμως πολύ ευκολότερο απ΄ ό,τι φανταζόμαστε. Μα τον ΔΙΑ, που θα έλεγαν και οι αρχαίοι μας πρόγονοι!
Ενα από τα μεγάλα ελλείμματα της Ελληνικής Αστυνομίας είναι η... στατικότητά της. Η έγκαιρη πρόληψη και η άμεση εξιχνίαση των εγκληματικών πράξεων απαιτούν μία ευέλικτη αστυνομική δύναμη που θα μετακινείται γρήγορα σε διάφορα σημεία. Αυτό επιβεβαιώθηκε περίτρανα από την επιτυχία της δίκυκλης αστυνόμευσης από την ομάδα ΔΙΑΣ, η οποία συνέβαλε αποφασιστικά στη θεαματική μείωση των διαρρήξεων, των κλοπών τροχοφόρων και των ληστειών, που καταγράφεται το δεύτερο τρίμηνο του 2010, όταν άρχισε η λειτουργία της.
«Δυστυχώς» η ομάδα ΔΙΑΣ ασχολείται κυρίως με ληστείες, διαρρήξεις και κλοπές και δευτερευόντως με τους παραβάτες οδηγούς, η επιτυχία της όμως υπογραμμίζει ότι θα έκανε πραγματικά θαύματα η υιοθεσία μιας παρόμοιας ευέλικτης λειτουργίας και από την Τροχαία. Αυτό δεν γίνεται σήμερα, καθώς τα μπλόκα είναι σταθερά και γίνονται συνήθως σε συγκεκριμένα- και γνωστάσημεία, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τα ραντάρ. Υπεύθυνη είναι και η ελληνική νομοθεσία, η οποία δεν επιτρέπει να χρησιμοποιούνται κάμερες σε κίνηση λόγω προστασίας των προσωπικών δεδομένων, τα οποία καταπατώνται βάναυσα στις περισσότερες απολίτιστες και αυταρχικές χώρες του εξωτερικού όπου η χρήση τους επιτρέπεται.
Τα πληρώματα των ξένων περιπολικών συνηθίζουν να σταματούν επιτόπου τους παραβάτες και να τους δείχνουν στην κάμερα την παράβαση. Ετσι αντιλαμβάνεται ακόμη και ένας αφηρημένος οδηγός καλύτερα την παράβαση, ενώ το αποδεικτικό υλικό δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης, οπότε ο παραβάτης αποδέχεται την προβλεπόμενη ποινή και δεν προσφεύγει στα δικαστήρια.
Στο παρελθόν είχαν γίνει διάφορες προσπάθειες με ομάδες όπως η ΣΙΓΜΑ, που χρησιμοποιούσε κατασχεμένα γρήγορα μοντέλα υψηλού κυβισμού από τον ΟΔΔΥ, καμία όμως δεν ευδοκίμησε σε βάθος χρόνου. Είναι πάντως ηλίου φαεινότερον ότι όσο παραμένουν οι δρόμοι μας ξέφραγα αμπέλια θα θρηνούμε- μαζί με τη Ρουμανία- τα περισσότερα θύματα από τροχαία δυστυχήματα μεταξύ των χωρών-μελών της Ε.Ε. Ιδιαίτερα όταν χαλαρώνει η κυκλοφορία και αραιώνουν τη νύχτα τα τροχοφόρα οχήματα, αναπτύσσονται από αρκετούς οδηγούς ακόμη και σε κεντρικά σημεία των ελληνικών πόλεων ταχύτητες άουτομπαν και οτοστράντα.
Χρειάζεται βέβαια να γίνουν πολλά μέχρι να φτάσουμε σε αυτό το σημείο. Πρώτα απ΄ όλα να αναθεωρήσουμε τη λογική ότι απαγορεύεται η καταγραφή της παραβατικότητας, πολύ περισσότερο όταν εξαιτίας της απαγόρευσης καταστρέφονται ζωές. Υπάρχουν τρόποι. Στο κάτω κάτω δεν θέλω να πιστέψω ότι είμαστε οι μόνοι δημοκράτες στην υδρόγειο, όσο και αν θα κολάκευε την αυταρέσκειά μας κάτι τέτοιο. Από εκεί και μετά να υιοθετήσουμε επιτυχημένα μοντέλα ευέλικτης- και σε σημαντικό βαθμό προληπτικής - αστυνόμευσης από χώρες που θεωρούνται πρότυπα σε αυτόν τον τομέα. Και μην αναφερθεί κανένας στις περιβόητες ελληνικές ιδιαιτερότητες, γιατί στη συγκεκριμένη περίπτωση απλά δεν υπάρχουν και χρησιμεύουν μόνον ως δικαιολογίες.
Είναι τόσο μεγάλα τα χάλια στους δρόμους μας, ώστε μία σοβαρή προσπάθεια ελέγχου και σωφρονισμού των παραβατών οδηγών θα έφερνε αποτελέσματα από την πρώτη στιγμή της εφαρμογής της. Ακούγεται δύσκολο, είναι όμως πολύ ευκολότερο απ΄ ό,τι φανταζόμαστε. Μα τον ΔΙΑ, που θα έλεγαν και οι αρχαίοι μας πρόγονοι!
auto NEA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου