Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















19 Αυγ 2010

Ο " ΓΡΗΓΟΡΗΣ " ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΡΚΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ



Ο «Γρηγόρης» πρέπει να διαρκεί περισσότερο για να περνούν οι ηλικιωμένοι
2010
Το πράσινο ανθρωπάκι στο φανάρι είναι ένα διεθνές σύμβολο που σημαίνει ότι κάποιος μπορεί να διασχίσει με ασφάλεια το δρόμο. Για ορισμένους, ωστόσο, το να κατέβουν από το πεζοδρόμιο όταν ο «Γρηγόρης» είναι αναμμένος θα μπορούσε να είναι επικίνδυνο.
Νέα έρευνα βρήκε ότι για ορισμένα ηλικιωμένα άτομα, το πράσινο φανάρι δεν διαρκεί αρκετά ώστε να τους επιτρέψει να περάσουν απέναντι.
Το πρόβλημα αυτό αναμένεται να ενταθεί με τη γήρανση των πληθυσμών, προειδοποιούν οι ειδικοί.
Ωστόσο, η προσθήκη ενός ή δύο δευτερολέπτων στη διάρκεια του πράσινου φαναριού θα μπορούσε να κάνει μεγάλη διαφορά, υποστηρίζουν.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, σχεδόν 200 πεζοί άνω των 70 ετών σκοτώθηκαν το 2008 στους δρόμους της Μ. Βρετανίας.
Η ηλικία και διάφορες νόσοι, όπως η οστεοπόρωση, μπορεί να επιβραδύνουν το ρυθμό βάδισης. Ο φόβος για τους κεντρικούς δρόμους θα μπορούσε να κάνει τους ηλικιωμένους να περιοριστούν στο σπίτι τους.
Νέα μελέτη, η οποία πρόκειται να παρουσιαστεί σε συνέδριο που οργανώνει η Βρετανική Γηριατρική Εταιρεία στο Εδιμβούργο την επόμενη εβδομάδα, βρήκε ότι τα άτομα άνω των 80 ετών αγωνίζονται για να μπορέσουν να περάσουν εγκαίρως τον δρόμο.
Στη μελέτη, 355 άτομα διαφόρων ηλικιών άνω των 60 κλήθηκαν να λάβουν μέρος σε μια σειρά εργαστηριακών πειραμάτων για να ελεγχθεί πόσο γρήγορα περπατάνε.
Βάσει των αποτελεσμάτων, περίπου τα μισά άτομα άνω των 80 ετών δεν είναι σε θέση να διασχίσουν εγκαίρως το δρόμο. Πολλοί από αυτούς περπατούσαν με ρυθμό μικρότερο από 1 μέτρο/δευτερόλεπτο, ταχύτητα πολύ κάτω από τη μέση ταχύτητα βάδισης των 1,2 μέτρων/δευτερόλεπτο που χρησιμοποιείται για να υπολογιστεί ο χρόνος διάσχισης ενός δρόμου για τους πεζούς.
Η Καθηγήτρια Rose Anne Kenny από το Trinity College του Δουβλίνου, που ήταν επικεφαλής της μελέτης, δήλωσε: «Συνολικά, εκτιμούμε ότι αυτό αποτελεί πρόβλημα για το 50% των ατόμων άνω των 80 ετών. Με την αύξηση του πληθυσμού των ηλικιωμένων, όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα αγωνιούν για να διασχίσουν το δρόμο».
Η Καθ. Kenny τόνισε επίσης ότι η ομάδα που μελετήθηκε είχε σχετικά καλύτερη υγεία απ’ ό,τι ο μέσος όρος γι’ αυτήν την ηλικία, ενώ δεν λήφθηκαν υπόψη και άλλα άτομα που μπορεί να έχουν μειωμένη ικανότητα γρήγορης διάσχισης του δρόμου, όπως οι έγκυες και τα άτομα με αναπηρία.
«Η παράταση κατά ένα ή δύο δευτερόλεπτα θα μπορούσε να κάνει μεγάλη διαφορά» υποστηρίζει η Καθ. Kenny.
«Προτείνουμε ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν μεγαλύτεροι χρόνοι στη διάρκεια της ημέρας, για παράδειγμα μεταξύ 11:00 π.μ. και 3:00 μ.μ., όταν οι ηλικιωμένοι είναι πιο πιθανό να βρουν έξω, ενώ επίσης η αλλαγή δεν θα επηρέαζε ιδιαίτερα την κυκλοφορία» δηλώνει η Καθ. Kenny.
Πηγή:Telegraph

Δεν υπάρχουν σχόλια: