Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















26 Αυγ 2010

ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Η κόπωση και η επαγρύπνηση

13.1 Τα οδικά ατυχήματα στην Ευρώπη και την Ελλάδα.

Σύμφωνα με την Έκθεση Gerondeau για την Ευρωπαϊκή Πολιτική Οδικής Ασφάλειας, η οποία συντάχθηκε για τη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, περίπου 50.000 άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους σε 1.200.000 τροχαία ατυχήματα στους δρόμους των Κρατών-Μελών της, περισσότεροι από 1.500.000 τραυματίζονται και από αυτούς 150.000 μένουν μόνιμα ανάπηροι. Η οικονομική ζημιά ως συνέπεια αυτών των ατυχημάτων, ανέρχεται σε 21 τρισεκατομμύρια δραχμές το χρόνο, ποσό που ισοδυναμεί με το άθροισμα του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος μικρών χωρών της Κοινότητας, όπως η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Ιρλανδία.
Όπως αναφέρεται και στο Πόρισμα της Ελληνικής Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη Μελέτη του Προβλήματος των Τροχαίων Ατυχημάτων, από την υπογραφή της Συνθήκης της Ρώμης για την ίδρυση της ΕΟΚ (1957) μέχρι σήμερα, περίπου 2.000.000 κάτοικοι των Κρατών-Μελών σκοτώθηκαν και περισσότεροι από 40.000.000 τραυματίσθηκαν, αριθμοί που μόνο με απολογισμό μεγάλου πολέμου μπορούν να συγκριθούν.
Στην Ελλάδα, αντίστοιχα, κάθε χρόνο σε 22.000 ατυχήματα, πάνω από 2.000 άτομα χάνουν τη ζωή τους και 32.000 τραυματίζονται (4.000 βαριά). Από τα άτομα αυτά οι μισοί είναι ηλικίας 20-44 ετών. Το ετήσιο κοινωνικο-οικονομικό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα εκτιμάται τουλάχιστον σε 115 δισεκατομμύρια δραχμές.

Όπως επισημαίνεται και στο Πόρισμα της Ελληνικής Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής, η Οδική Ασφάλεια αποτελεί σύστημα τεσσάρων παραγόντων, οι οποίοι είναι:
— Οι Χρήστες (οδηγοί, επιβάτες, πεζοί).
— Τα Οχήματα (τετράτροχα, δίτροχα, ρυ-μουλκούμενα κλπ.).
— Η Οδική Υποδομή και το Οδικό Περιβάλλον (οδόστρωμα, σήμανση, σηματοδότηση, φωτισμός, κεντρικά και πλευρικά στηθαία, διαφημίσεις, κλιματολογικές συνθήκες κλπ.).
— Ο Έλεγχος του Συστήματος (επιτήρηση, αστυνόμευση, πρόληψη, καταστολή, περίθαλψη, συντήρηση κλπ.).

Σε μια απλουστευμένη εκδοχή, για κάθε τροχαίο ατύχημα η ευθύνη θα μπορούσε να αποδοθεί σε έναν από τους 4 αυτούς παράγοντες. Στην πραγματικότητα όμως σε κάθε ατύχημα οι παράγοντες αυτοί διαπλέκονται έτσι ώστε δύο ή περισσότεροι από αυτούς να είναι ταυτόχρονα συνυπεύθυνοι. Έρευνες, που συστηματικά έγιναν στη Μεγάλη Βρετανία για τα ποσοστά συνυπευθυνότητας, κατανέμουν την κύρια ευθύνη κατά 85% στους χρήστες και 15% στο όχημα και την οδική υποδομή. Όσο και αν τα ποσοστά αυτά μπορούν να διαφέρουν από χώρα σε χώρα ανάλογα με την υποδομή της και την ηλικία των οχημάτων, δεν παύουν να επισημαίνουν ότι κατά κανόνα ο ανθρώπινος παράγων ως χρήστης του συστήματος, είναι ο πιθανότερος υπαίτιος ενός τροχαίου ατυχήματος. Για το λόγο αυτό κάθε οδηγός θα πρέπει να είναι πάντοτε σε θέση να εκτιμά αν, κάθε στιγμή, η συμμετοχή του στην κυκλοφορία είναι ασφαλής και, αν δεν είναι, να φροντίζει, για παράδειγμα με στάση για ξεκούραση, να μειώνει την πιθανότητα να προκαλέσει ή να μην μπορέσει να αποφύγει ένα ατύχημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: