Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















25 Φεβ 2011

Θύματα της ασφάλτου 150.000 Έλληνες μέσα σε 43 χρόνια

Θύματα της ασφάλτου 150.000 Έλληνες μέσα σε 43 χρόνια
Κάθε χρόνο η χώρα θρηνεί 3.650 πολίτες, ενώ έχει περισσότερους από 10.000 παραπληγικούς
Μέσα σε 43 χρόνια, από το 1965 μέχρι το 2008, χάθηκε στην άσφαλτο μια ολόκληρη ελληνική πόλη, δηλαδή 150.000 Ελληνες. Παράλληλα 1,5 εκατομμύριο Ελληνες τραυματίστηκαν σοβαρότερα ή πιο ελαφρά όλη αυτή την περίοδο, όσο δηλαδή ο πληθυσμός της Θεσσαλονίκης!
Κάθε χρόνο η Ελλάδα θρηνεί 3.650 ανθρώπους ενώ έχει περισσότερους από 10.000 παραπληγικούς, 45.000 τραυματίες και περίπου 2.500 μικρά παιδιά που ζουν αλλά με μόνιμες αναπηρίες.
Κάθε μέρα στους ελληνικούς δρόμους χάνουν τη ζωή τους κατά μέσο όρο 10 συμπολίτες μας ενώ κάθε μήνα τραυματίζονται περισσότεροι από 3.600 άνθρωποι. Η Ελλάδα μετρά κατά μέσο όρο ετησίως 2.000 χιλιάδες θανάτους, 4.000 βαριά και 30.000 ελαφρά τραυματισμένους από τροχαία. Από τους νεκρούς και τους τραυματίες το 1/3 είναι παιδιά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες 18-44 ετών. Αξιοσημείωτο είναι πως το 82% των τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνει μέσα στις πόλεις με μέσο όρο ταχύτητας τα 60 χλμ./ώρα.
Και η Ρουμανία Οι χώρες με τον υψηλότερο αριθμό θανάτων από τροχαία είναι η Ελλάδα και η Ρουμανία. Στη χώρα μας χάνουν τη ζωή τους 130 άνθρωποι ανά εκατομμύριο κατοίκους όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 69 πολίτες.
Το γεγονός είναι ότι αν στην Ελλάδα με την εφαρμογή του ευρωπαϊκού προγράμματος τα θύματα μειώθηκαν κατά 23%, στη Λετονία τα θύματα μειώθηκαν κατά 54% (από 236 σε 112 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων), στην Ισπανία κατά 53% (από 136 θανάτους το 2001 στους 58 το 2009), στην Εσθονία και την Πορτογαλία κατά 50%. Η Γερμανία μείωσε τους θανάτους κατά 40% (από 85 θανάτους σε 51) και η Σουηδία κατά 39% (από 66 σε 39 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων). Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν στην Κρήτη στην οποία κατά μέσο όρο χάνονται 120 άνθρωποι το χρόνο και τα τελευταία 10 χρόνια έχουν σκοτωθεί 1.200 άνθρωποι.
Αλκοόλ Εν τω μεταξύ, μειωμένη αποζημίωση δικαιούνται οι συνεπιβάτες Ι.Χ. που τραυματίζονται σοβαρά σε τροχαίο, εφόσον εν γνώσει τους ο οδηγός οδηγούσε μεθυσμένος και δεν φορούσαν ταυτόχρονα ζώνες ασφαλείας. Με βάση δικαστική απόφαση, όποιος συνεπιβάτης τραυματίστηκε σοβαρά σε τροχαίο κινδυνεύει να εισπράξει μειωμένη αποζημίωση, γιατί μολονότι γνώριζε ότι ο οδηγούς δεν ήταν σε θέση να οδηγήσει, δεν κατέβηκε από το αυτοκίνητο και τον ανέχθηκε να παραμείνει στο τιμόνι.
Ταυτόχρονα, γίνεται δεκτό ότι μπορεί να αξιώσει αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης και ο στενός συγγενής του προσώπου που τραυματίστηκε σοβαρά, όταν το τροχαίο έγινε μπροστά στα μάτια του, με συνέπεια να υποστεί νευρικό κλονισμό.
Την ίδια στιγμή, όποιος αφήνει να οδηγήσει το αυτοκίνητό του τρίτο πρόσωπο που έχει καταναλώσει αλκοόλ, κινδυνεύει ως ιδιοκτήτης να εισπράξει μειωμένη αποζημίωση (ή να εμπλακεί και αυτός στην υποχρέωση αποζημίωσης ή να μην μπορεί να καλύψει ασφαλιστικά τη βλάβη του Ι.Χ.) σε περίπτωση τροχαίου, εφόσον γνώριζε ότι ο οδηγός ήταν μεθυσμένος και εν τούτοις του επέτρεψε να οδηγήσει.
Πηγή ΗΜΕΡΣΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: