Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















7 Φεβ 2011

ΤΑ ΚΑΡΑΒΑΝΙΑ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ


Με το ευρωπαϊκό πρόγραµµα Sartre θα σχηµατίζουν τα οχήµατα φάλαγγες και θα κινούνται χωρίς παρέµβαση του οδηγού
Τα καραβάνια της ασφάλτου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ Πέτρος Πιτσίνης e-mail: pπtsinis@dolnet.gr

Ακόµη πρόκειται για ένα σενάριο, που µοιάζει εξωπραγµατικό, ενδεχοµένως όµως να γίνει πράξη τις επόµενες δεκαετίες: ξεκινάς από την Αθήνα µε προορισµό τη Θεσσαλονίκη και µόλις εισέλθεις στον αυτοκινητόδροµο βλέπεις να κινείται µπροστά σου µια οµάδα τεσσάρων οχηµάτων µε µικρή απόσταση µεταξύ τους.
Το δορυφορικό σύστηµα πλοήγησης του αυτοκινήτου σου αναγνωρίζει ότι το γκρουπάκι κατευθύνεται επίσης προς Θεσσαλονίκη και µόλις επιβεβαιωθεί ηλεκτρονικά ο προορισµός στοιχίζεσαι πίσω από το τελευταίο όχηµα. Από εκεί και µετάανοίγεις την εφηµερίδα σου, πίνεις το καφεδάκι σου και τηλεφωνείς ή κλείνεις τα µάτια για έναν υπνάκο!
Το ευρωπαϊκόπρόγραµµα Sartre προσπαθεί εδώ καιπερίπου έναν χρόνο να µετουσιώσει αυτή την ουτοπική – προς το παρόν – τεχνολογία σε πραγµατικότητα καινα δηµιουργήσει καραβάνια της ασφάλτου, όπου τα οχήµατα θα κινούνται απολύτως αυτόνοµα. Πριν απόλίγες ηµέρες πραγµατοποιήθηκαν µε επιτυχία οι πρώτες δοκιµέςστον δρόµο µε τησυµµετοχή δύο οχηµάτων, ενός φορτηγού και ενός Ι.Χ. της Volvo, τα οποία εφοδιάστηκαν µε τις απαιτούµενες συσκευέςκαι ένα σύστηµα επικοινωνίας µεταξύ τους (Car-to-Car-Communication).
Το πρώτο όχηµα λειτουργεί σαν «αρχηγός της αγέλης» και τα υπόλοιπα κινούνται πίσω του αυτόνοµα – µάλιστα, σε δύο χρόνια πιστεύουν οι επιστήµονες του προγράµµατος Sartre ότι θα µπορούν να κινούνται έτσι σε φάλαγγες έως και πέντε αυτοκίνητα.
Τα οφέλη από τη µαζική εφαρµογή µιας τέτοιας τεχνολογίας είναι πολλαπλά. Oι καραµπόλες θα γίνουν άγνωστη λέξη στουςαυτοκινητόδροµους, οι µικρές αποστάσεις µεταξύ των οχηµάτων επιτρέπουν την κίνηση περισσότερων οχηµάτων σε µία λωρίδα, η σταθερή ταχύτητα εξασφαλίζει περίπου 20% χαµηλότερη κατανάλωση καυσίµου.
Από την άλληπλευρά, ακόµη και το παραµικρό τεχνικό λάθος θα είχε καταστροφικέςσυνέπειες, καθώς αναφερόµαστε σεολόκληρες οµάδες οχηµάτων, που προβλέπεται να κινούνται µε υψηλές ταχύτητες (π.χ. 130 χλµ. /ώρα) και σε απόσταση αναπνοής µεταξύ τους.
Τι θα γίνει, επίσης, αν κάνει κάποιο λάθος ο επικεφαλής οδηγός της φάλαγγας, κάτι που δεν µπορεί να αποκλειστεί, όσο καλά εκπαιδευµένος και να είναι; ∆ηµιουργούνται επίσης νοµικά ερωτήµατα, καθώς, σύµφωνα µε τη συνθήκη της Βιέννης του 1968,κάθε οδηγός είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο του οχήµατός του, ενώ και η κοινή γνώµη δεν θα αποδεχθεί εύκολα την εικόνα βαρέων οχηµάτων και Ι.Χ. µε... κοιµισµένους οδηγούς στο τιµόνι τους.
Ακόµη όµως και να µην υλοποιηθεί το πρόγραµµα Sartre αυτούσιο στην πράξη, αναµένεται να δώσει τεράστια ώθηση στα συστήµατα επικοινωνίας µεταξύ τωνοχηµάτων και στα ηλεκτρονικά συστήµαταυποστήριξης του οδηγού.

ΠΗΓΗ: autoNEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: