Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















5 Δεκ 2011

ΟΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΚΑΚΙΕΡΑ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΝ ΣΚΑΚΙ ΟΔΗΓΟΙ ΚΑΙ ΠΕΖΟΙ

ΟΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΚΑΚΙΕΡΑ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΝ ΣΚΑΚΙ ΟΔΗΓΟΙ ΚΑΙ ΠΕΖΟΙ

Παρόλο που η οριζόντια σήμανση (διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα) σ’ αυτή τη χώρα προβλέπεται από το άρθρο 5 του Κ.Ο.Κ., θεωρείται από τους «αρμοδίους» δευτερεύουσα έως άνευ σημασίας.

Οι διαγραμμίσεις σ’ ολόκληρη την Επικράτεια είναι μονίμως ξεθωριασμένες έως ανύπαρκτες. Διασταυρώσεις είναι ξέφραγα αμπέλια χωρίς ίχνος γραμμής στο οδόστρωμα, υποχρεώνοντας τους οδηγούς να αλλάζουν αόρατες λωρίδες και να σταματούν σε φανταστικές διαβάσεις πεζών.
Το γεγονός δε ότι οι διαγραμμίσεις ξεθωριάζουν τόσο γρήγορα, θέτει υποψίες περί της ποιότητας του υλικού το οποίο χρησιμοποιείται.

Η οργάνωση των δρόμων με όσο το δυνατόν περισσότερες αναγραφές μηνυμάτων στο οδόστρωμα, όχι μόνο εξυπηρετούν την ομαλή κυκλοφορία αλλά παρέχουν κυρίως ασφάλεια στις μετακινήσεις μας. Τρανή απόδειξη ο μειωμένος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων στις χώρες οι οποίες έχουν στην κυριολεξία ζωγραφισμένα παντού τα οδοστρώματά τους.

38.843 νεκροί, 66.011 σοβαρά τραυματίες (συμπεριλαμβανομένων και αυτών που έμειναν ανάπηροι) και 496.822 ελαφρά τραυματίες τα θύματα στην Ελλάδα λόγω τροχαίου από το 1990 μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2011. Επιβάρυνση του Προϋπολογισμού της χώρας με έξοδα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και αποκατάστασης των θυμάτων, με αναπηρικές συντάξεις κ.τ.λ. Θύματα όπως πάντα νέοι άνθρωποι, ο ενεργός πληθυσμός της χώρας με όλα τα επακόλουθα. Η αιτία όπως όλων των δεινών σ’ αυτό τον τόπο η έλλειψη πρόληψης. Χαρακτηριστικό απολίτιστων, τριτοκοσμικών και αμόρφωτων ανθρώπων που δεν είναι ικανοί να σεβαστούν την ανθρώπινη ζωή.
Όσο η πολιτική πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων παραμένει μόνο στα χαρτιά, όσο κάνουμε τάχα οικονομία στην «άσπρη μπογιά», τόσο οι εντατικές μονάδες νοσηλείας θα γεμίζουν με τραυματίες από τροχαία, τόσο θα συνεχίζουμε να επιβαρύνουμε τον προϋπολογισμό του κράτους με το κόστος των τροχαίων ατυχημάτων το οποίο ανέρχεται στο 2% του ΑΕΠ.

Οι δρόμοι πρέπει να λειτουργούν σαν ένα τεράστιο ταμπλό, μία βάση ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού. Μια μεγάλη σκακιέρα στην οποία πεζοί και οδηγοί καλούνται στον ρόλο των πιονιών να παίξουν σκάκι. Κυκλοφορώντας σε δρόμους χωρίς διαγραμμίσεις, ανεχόμαστε και δεχόμαστε να παίζουμε καθημερινά και ανεπιτυχώς σκάκι σε μία αόρατη σκακιέρα παίρνοντας θέσεις τυχαίες και επικίνδυνες που δυστυχώς δεν στοιχίζουν την νίκη ή την ήττα μας στο παιχνίδι αλλά την ίδια μας τη ζωή και τη σωματική μας ακεραιότητα.

Όταν οι εκάστοτε κυβερνώντες αυτού του τόπου συνειδητοποιήσουν ότι οι διαγραμμίσεις και γενικά η οριζόντια σήμανση δεν είναι προαιρετικές ζωγραφιές στο οδόστρωμα αλλά βασικός παράγοντας, η σκακιέρα, η βάση, για την ομαλή κυκλοφορία και αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων, τότε και ο Έλληνας οδηγός θα γίνει καλύτερος. Η συνείδηση οδικής ασφάλειας θα αναπτύσσεται ομαλά και φυσιολογικά σε μικρούς και μεγάλους. Τα τροχαία ατυχήματα θα μειωθούν, με αποτέλεσμα να χάσουμε το θλιβερό προνόμιο να είμαστε πρώτοι σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το άρθρο έχει σταλεί στα αρμόδια Υπουργεία και σε όλα τα μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου


Δεκέμβριος 2011
Χρυστάλλα Χαραλαμπίδου
Πολιτικός Επιστήμων

Δεν υπάρχουν σχόλια: