Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















23 Μαρ 2012

ΕΣΠΕΡΙΔΑ 22 Μαρτίου 2012











































Είναι πολύ το αίμα που ρέει, θυσία στο μολώχ της ασφάλτου
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟ ΕΒΕΔ
Πάσχει σοβαρά το σύστημα Οδικής Ασφάλειας. Χρήσιμα συμπεράσματα από την εσπερίδα της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ
«Στο δρόμο κυκλοφορούν άνθρωποι και οι άνθρωποι κάνουν λάθη. Τα λάθη δεν πρέπει όμως να τιμωρούνται με θάνατο. Πρέπει να διαμορφώσουμε σύγχρονο και συγχωρητικό περιβάλλον, ώστε οι οδηγοί και οι άλλοι χρήστες στο οδικό δίκτυο να συμβάλουν να μην οδηγούν τα λάθη σε θάνατο και αναπηρία. Η αντιμετώπιση των προβλημάτων πρέπει να γίνεται με συστημική προσέγγιση και κυρίως η προσαρμογή του σχεδιασμού του συστήματος στις ανάγκες των ανθρώπων», ανέφερε χθες ο καθηγητής του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, Γεώργιος Κανελλαϊδης, κατά τη διάρκεια της ενδιαφέρουσας εισήγησής του στην εσπερίδα με θέμα «Προτάσεις για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα», που πραγματοποίησε η ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου στο ΕΒΕΔ.
Στην ίδια εσπερίδα, ο Πρόεδρος Συνδέσμου Ελλήνων Συγκοινωνιιολόγων, Βασίλειος Χαλκιάς, ανέπτυξε εισήγηση με θέμα «Οι θέσεις του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα», ενώ ο κ. Γεώργιος Στέργου, Διοικητής Τροχαίας Ρόδου μαζί με την πρόεδρο της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, Ελένη καρύδη ανακοίνωσαν τις δράσεις που θα γίνουν το επόμενο διάστημα με στόχο την ευαισθητοποίηση των φορέων και των πολιτών στο θέμα της Παιδείας, της Οδικής Ασφάλειας. Πριν την εσπερίδα έγινε σύσκεψη με τους εμπλεκόμενους φορείς στο ΕΒΕΔ κατά την οποία συζητήθηκαν θέματα που είχαν να κάνουν με την οδική ασφάλεια, αλλά έγινε και συζήτηση για το οδικό δίκτυο και γενικότερα τα έργα υποδομής στο νησί.
Ο καθηγητής του Ε.Μ.Π. Γ. Καννελλαϊδης αναφέρθηκε στο στρατηγικό σχεδιασμό για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα που έχει καταρτίσει το Ε.Μ.Π. και τόνισε ότι απαιτείται συντονισμός για να υπάρξουν αποτελέσματα στην οδική ασφάλεια. Συγκεκριμένα δήλωσε:
«Το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο έχει καταρτίσει ένα στρατηγικό σχεδιασμό για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα. Χωρίς συντονισμένες και διαχρονικές δράσεις δεν μπορούμε να πετύχουμε τίποτα. Η μαγική λέξη είναι ο συντονισμός των διαφόρων πρωτοβουλιών, με ένα συγκεκριμένο σχέδιο και με έλεγχο της εφαρμογής. Απαιτείται η προσαρμογή του σχεδιασμού του συστήματος στους φυσικούς, αντιληπτούς και γνωστικούς περιορισμούς και στις ανάγκες των χρηστών, καθώς και η διαμόρφωση συγχωρητικού περιβάλλοντος και συγχωρητικής συμπεριφοράς στην κυκλοφορία.
Δεν είναι αποδεκτό σήμερα διεθνώς να σημειώνονται θάνατοι ή τραυματισμοί στην οδική κυκλοφορία. Η κύρια ευθύνη ανήκει στους αρμόδιους για το σχεδιασμό και τη λειτουργία του Συστήματος της Οδικής Κυκλοφορίας. Οι υπεύθυνοι μηχανικοί για το σχεδιασμό και τη λειτουργία των οδών, η βιομηχανία των οχημάτων, η τροχαία και η πολιτικοί είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια του συστήματος. Οι χρήστες είναι υπεύθυνοι για την τήρηση των κανόνων της οδικής ασφάλειας.
Ατυχήματα θα γίνονται. Πρέπει όμως να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα να μην οδηγούν σε θάνατο και σε μόνιμες αναπηρίες. Στο δρόμο κυκλοφορούν άνθρωποι και οι άνθρωποι κάνουν λάθη. Τα λάθη δεν πρέπει όμως να τιμωρούνται με θάνατο. Πρέπει να διαμορφώσουμε σύγχρονο και συγχωρητικό περιβάλλον, ώστε οι οδηγοί και οι άλλοι χρήστες στο οδικό δίκτυο να συμβάλουν να μην οδηγούν τα λάθη σε θάνατο και αναπηρία. Η αντιμετώπιση των προβλημάτων πρέπει να γίνεται με συστημική προσέγγιση και κυρίως η προσαρμογή του σχεδιασμού του συστήματος στις ανάγκες των ανθρώπων. Πρέπει να προσαρμόζουμε το σύστημα και το σχεδιασμό του στις ανάγκες και τους περιορισμούς του ανθρώπου και όχι το ανάποδο. Αυτή είναι η προσέγγιση του ασφαλούς συστήματος».
«Τρεις οι αδυναμίες στην Ελλάδα»
Αναφερόμενος στις αδυναμίες που εμποδίζουν στην Ελλάδα την εφαρμογή ενός σχεδίου για την εμπέδωση της οδικής ασφάλειας, ο κ. Καννελαϊδης επεσήμανε:
«Τρεις είναι οι αδυναμίες στην Ελλάδα για την εμπέδωση της οδικής ασφάλειας. Δεν έχει γίνει αντιληπτό και κατανοητό ότι η οδική ασφάλεια είναι επιστήμη. Η δεύτερη αιτία είναι το χαμηλό επίπεδο της παιδείας της οδικής ασφάλειας και γενικότερα το χαμηλό επίπεδο της παιδείας. Με δυο λόγια μπορούμε να πούμε ότι παιδεία είναι η καλλιέργεια του ανθρώπου που του επιτρέπει να κάνει ένα δημιουργικό και αυτοκριτικό διάλογο. Στην Ελλάδα, οι συζητήσεις είναι αθροίσματα μονολόγων. Η τρίτη αδυναμία είναι ότι δεν εφαρμόζεται ο στρατηγικός σχεδιασμός για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Την ύπαρξή του στρατηγικού σχεδιασμού αγνοούν οι περισσότεροι υπουργοί ακόμη και η πρώην υπουργός παιδείας. Πουθενά δεν αναφέρεται η κυκλοφοριακή αγωγή ή η οδική ασφάλεια στο σχέδιο για το νέο σχολείο. Δεν εφαρμόζεται ουσιαστικά ο στρατηγικός σχεδιασμός γιατί δεν έχει δοθεί προτεραιότητα για την αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων.
Στην Ελλάδα υπάρχει διάχυση της ευθύνης, έλλειψη σαφών καθηκόντων και επομένως στην εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων, δεν υπάρχει κάποιος που να του ζητηθεί ο λόγος. Επομένως, αυτό είναι ανθρώπινο να επηρεάζει όλους όταν δεν υπάρχει κάποιος να του ζητηθεί η ευθύνη».
Σκοποί και οι στόχοι του στρατηγικού σχεδίου
Ο κ. Γ. Κανελλαϊδης παρότρυνε τον αντιπεριφερειάρχη, Φώτη Χατζηδιάκο, το Δήμαρχο Στάθη Κουσουρνά και τον προϊστάμενο του γραφείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Γιάννη Παπαδομαρκάκη να ασκήσουν πίεση στον υπουργό να καθιερωθεί η οδική ασφάλεια ως υποχρεωτικό μάθημα. Είπε μάλιστα ότι ο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο θα υποστηρίξει όποιες πρωτοβουλίες γίνουν προς την κατεύθυνση της εμπέδωσης της οδικής ασφάλειας.
«Ο σκοπός και οι στόχοι του στρατηγικού σχεδίου, είναι οι νεκροί σε σχέση με το 2010 να είναι οι μισοί, λιγότεροι από 640 δηλαδή. Ο σκοπός του στρατηγικού σχεδίου είναι η ανάπτυξη της παιδείας της οδικής ασφάλειας. Αν η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στείλουν αίτημα στον υπουργό να είναι υποχρεωτικό μάθημα η κυκλοφοριακή αγωγή στο νηπιαγωγείο, στο δημοτικό και στις πρώτες τάξεις ου γυμνασίου, όπως σε όλη την Ευρώπη, τότε μπορούμε να καταφέρουμε πράγματα. Με αυτή τη νέα διοικητική κατανομή οι Περιφέρειες και οι Δήμοι Πιστεύω περισσότερο στις Περιφέρειες και στους δήμους. Μπορούν να αφουγκράζονται το παλμό και τα προβλήματα στις τοπικές κοινωνίες. Χάρη στην πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, Ελένης Καρύδη έχω αποφασίσει να υποστηρίξουμε μέσα από το Πολυτεχνείο όποιες πρωτοβουλίες αναλάβετε εδώ, χωρίς αντάλλαγμα. Πρέπει από κάπου να ξεκινήσετε. Κάντε την αρχή και θα είμαστε δίπλα σας να σας λέμε πώς και που θα πιέσουμε. Κυρίως όμως πρέπει να πιέσει η τοπική κοινωνία. Ο Δήμος και η Περιφέρεια. Η παιδεία της οδικής ασφάλειας συνδέεται με μία θετική στάση για την οδική ασφάλεια και με μία καταδίκη των οδικών συμπεριφορών και συνδέεται με την αποδοχή να φτιαχτεί ένα αποτελεσματικό σχέδιο που θα αποδεχθούμε ως κοινωνία.
Η εκπαίδευση της οδικής ασφάλειας είναι μέρος του εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού. Χρειάζονται όμως προγράμματα και όχι μεμονωμένες παρεμβάσεις. Ο γονιός είναι ο πρώτος δάσκαλος. Είναι ήδη αργά αν περιμένουμε να έλθει το παιδί στο νηπιαγωγείο για να τους μιλήσουμε για τους κινδύνους είναι ήδη αργά. Θα έπρεπε να το κάνει ο γονιός πολύ νωρίτερα, από όταν θα βγει στο δρόμο και το κρατάμε από το χέρι. Θα πρέπει βέβαια και οι γονείς να είναι συνεπείς σε όσα διδάσκουν στα παιδιά. Οι γονείς έχουν το ρόλο του προτύπου. Πρέπει να ευαισθητοποιηθούν από τους δασκάλους. Οι δάσκαλοι πρέπει να αναζητήσουν τους γονείς με όποιο τρόπο δημιουργικό μπορούν και να τους μάθουν τι πρέπει να λένε στα παιδιά τους», δήλωσε ο κ. Κανελλαϊδης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: